Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@00:22:27 GMT

سقوط اقتصاد جهان

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۳۹۶۳

موسسه بین المللی رتبه بندی اعتبار مالی فیچ (Fitch) در گزارشی تحت عنوان ‘’ چشم انداز وضعیت اقتصادی در جهان ‘’ به بررسی وضعیت اقتصادی جهان پرداخت و آخرین پیش بینی‌های خود در خصوص وضعیت اقتصادی کشور‌های مختلف را مورد بازنگری قرار داد. این موسسه رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی را ۴.۶ - درصد پیش بینی کرد و این در حالیست که قبلا پیش بینی رشد اقتصادی جهان را ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ - درصد اعلام کرده بود.

موسسه بین المللی رتبه بندی اعتبار مالی فیچ  رشد اقتصادی ترکیه در سال 2020 میلادی را از 2 – درصد به 3 – درصد کاهش داد و در عین حال اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سال 2021 سیری صعودی خواهد داشت و معادل 5 درصد خواهد شد .  فیچ  در ادامه گزارش خود  رشد اقتصاد جهان در سال 2021 میلادی را 5.1 درصد پیش بینی کرده است .

آمار و ارقام منتشر شده از سوی موسسه مذکور در خصوص وضعیت اقتصادی برخی کشورهای مهم اروپایی نظیر آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا ، فرانسه و انگلستان نشان میدهد رشد اقتصادی کشور آلمان به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا در سال جاری میلادی 6.7 – درصد خواهد بود و کشورهایی مانند ایتالیا رشد اقتصادی 9.5 – درصد ، اسپانیا رشد اقتصادی 9.6 – درصد ، فرانسه رشد اقتصادی 9 -  درصد  و انگلستان نیز رشد اقتصادی 7.8 – درصد را در سال جاری میلادی تجربه خواهندکرد.این موسسه در گزارش خود همچنین به بررسی وضعیت اقتصادی آمریکا پس از شیوع کرونا در این کشور پرداخته و پیش بینی کرده است که این کشور در سال جاری میلادی با رشد اقتصادی 5.6 – درصد روبرو خواهد شد و در سال 2021 این کشور خواهد توانست به  رشد اقتصادی 4 درصد ی دست یابد .

آمار و ارقام ارائه شده  توسط موسسه بین المللی اعتبار سنجی مالی فیچ در خصوص وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی بدنبال شیوع بیماری کرونا با توجه به وضعیت سیر بیماری کووید 19 ، طول مدت تمهیدات آنها در مبارزه با بیماری و آثارمنفی بر بر ساختارهای اقتصادی آن کشورها همخوانی دارد.

نکته قابل توجه گزارش موسسه بین المللی اعتبار سنجی مالی فیچ در خصوص وضعیت آتی اقتصاد ترکیه در دوران پسا کرونا است که درآن طی گذشت کمتر از یکسال میزان رشد اقتصادی این کشور از 3 – درصد به 5 + یعنی افزایش 8 واحدی در اقتصاد است که این خود قابل تامل و بررسی است .شیوع بیماری کرونا در جهان از یک سو موجب مرگ و میر انسانها و ضرر و زیان اقتصادی کشورها شد، اما از سوی دیگر به نحوی نیز معرف ظرفیتها و ساختارهای قابل اعتماد اقتصادی برخی کشورها به ویژه کشورهای با اقتصاد نوظهور گشت .شاید بتوان آخرین پیش بینی موسسه بین المللی فیچ در اقتصاد ترکیه و بهبود 8 واحدی در اقتصاد این کشور تا سال 2021 میلادی را دراین چهارچوب مورد بحث و بررسی قرار داد.

تمهیدات به موقع ترکیه در مقابله با شیوع  کرونا ، حمایتها و تشویق های دولت در راستای کاهش شوک ناشی از رکود فعالیتهای اقتصادی در میان اقشار جامعه و دنیای کسب و کار ، وجود زیرساختها و امکانات  قابل قبول بهداشتی و درمانی در مقایسه با کشورهای اروپایی مانند ایتالیا ، اسپانیا ،  پائین بودن میزان مرگ و میر و ارسال کمک های انسان دوستانه بهداشتی و درمانی  از سوی این کشور به بیش از93 کشور مختلف در جهان سبب شد تا این کشور تصویر موفق و قابل اطمینانی از خود در مقابله با بحران فعلی به دنیای پیرامون ارائه داده و موجبات اعتماد بخشی از دنیای کسب و کار جهانی به خود را جلب نماید .

افزایش ضریب اعتماد و اطمینان ترکیه در میان دنیای کسب و کار سبب شده است تا شرکتها و موسسات بین المللی اعتبار مالی از قبیل فیچ و غیره دید مثبتی نسبت به وضعیت آینده اقتصادی ترکیه داشته باشند که این مورد میتواند به عنوان عامل فزاینده ای به ترکیه کمک کند تا شانس بیشتری در جذب سرمایه‌های خارجی نگران در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی داشته و از انها در دوران پسا کرونا استفاده لازم نموده و به پویایی اقتصاد خود کمک کند .

وجود دیدگاه نسبتا مثبت دنیای کسب و کار به ترکیه در دوران پسا کرونا و ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه و گسترش حوزه‌ها ی فعالیت های تولیدی در بخشهای مختلف صنفی میتواند فرصتی برای بخشهای خصوصی کشورمان باشد تا با ایجاد ساختارهای مشترک با شرکتهای ترک بتوانند از فرصتهای اقتصادی آتی در این کشور بهره ببرند .تولید و بسته بندی محصولات با کیفیت و استانداردهای قابل قبول از بخش های تولیدی کشورمان میتواند راه را برای ایجاد زمینه مشترک در استفاده از فرصتهای در پیش رو در ترکیه هموار سازد.

 

 

وزارت خارجه /

برچسب ها: اقتصاد جهانی ، اقتصاد ، کشورهای جهان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IVw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جهانی اقتصاد کشورهای جهان سال جاری میلادی موسسه بین المللی دنیای کسب و کار وضعیت اقتصادی خصوص وضعیت اقتصادی کشور وضعیت اقتصاد رشد اقتصادی رشد اقتصاد پیش بینی مالی فیچ سال 2021

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای استان در راستای سیاست دولت سیزدهم در افزایش تعاملات و همکاری‌ها با کشور‌های مختلف در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای روابط خارجی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، یادآور شد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان‌غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان، افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

دیگر خبرها

  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان
  • مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر