Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@20:51:00 GMT

قیمت نفت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۰۴۶

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش صدای ایران به نقل از وزارت نفت، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۸ و ۲۹ دقیقه امروز (پنجشنبه، ۱۵ خردادماه) به ۳۹ دلار و ۲۱ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۳۶ دلار و ۵۵ سنت رسید.

قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز چهارشنبه (۱۴ خردادماه) ۳۹ دلار و ۷۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۳۷ دلار و ۲۹ سنت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیمت نفت امروز بر خلاف روند افزایشی دیروز به دلیل نگرانی از کسب موافقت تولیدکنندگان عمده نفت خام برای ادامه روند کاهش تولید بی‌سابقه کنونی ائتلاف اوپک پلاس کاهش یافته است، افزایش ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی ایالات متحده هم سبب تشدید این نگرانی شده است.

لاچلان شاو، رئیس تحقیقات کالای بانک ملی استرالیا در این باره گفت: بازار به تحولات اوپک توجه کرده است و معتقد است دستیابی به توافق پیچیده‌تر از آنچه انتظار می‌رفت خواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران وزارت نفت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت از افزایش قیمت بازماند

قیمت نفت پس از افزایش چشمگیری که در ابتدای معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌های بازار نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه پیدا کرده بود، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت که در ابتدا بیش از سه دلار افزایش یافته بود، ۴۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

در حالی که برخی از منابع در گفتگو با رویترز، مدعی شده بودند رژیم صهیونیستی به خاک ایران حمله کرده است، منابع ایرانی اعلام کردند شنیده شدن صدا‌های انفجار در اصفهان، ناشی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی بوده و حمله موشکی به ایران، صورت نگرفته است.

ایران، شامگاه شنبه هفته جاری در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، با ده‌ها موشک و پهپاد، اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داد.

سرمایه گذاران به دقت تحولات خاورمیانه را زیر نظر دارند. نرخ اضافی ناشی از ریسک ژئوپلیتیکی، در معاملات هفته جاری نفت خام تحت تاثیر کاهش نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های بیشتر در منطقه، کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند