Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین از بی‌بی‌سی، موج تازه قتل سیاهپوستان آمریکا در دست پلیس از تابستان ۲۰۱۴ آغاز شد و روزهای پایانی ماه می ۲۰۲۰ به جورج فلوید رسید. آنچه پیش رو دارید، مهم‌ترین پرونده‌های قتل سیاهان است که نیروهای پلیس در آن متهم اصلی بوده‌اند.

۱۷ ژوییه ۲۰۱۴ – اریک گارنر: وقتی پلیس نیویورک جوان سیاهپوست را به اتهام فروختن غیرقانونی سیگار بازداشت کرد و روی زمین خواباند، گارنر ۱۱ بار عبارت «نمی‌توانم نفس بکشم» را بر زبان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک رهگذر از این صحنه فیلم گرفت و انتشار آن به ناآرامی‌ها در سراسر آمریکا دامن زد. هر چند پلیس درگیر در ماجرا فقط اخراج شد و از تعقیب قضایی در امان ماند. این حادثه یک سال پس از راه افتادن جنبش Black Lives Matter به دلیل تبرئه متهم اصلی قتل ترایون مارتین در فلوریدا رخ داد.

۹ اوت ۲۰۱۴ – مایکل براون: جوان سیاهپوست ۱۸ ساله با شلیک پلیسی در فرگوسن، میسوری به قتل رسید که خبردار شده بود او یک پاکت سیگار دزدیده است. وزارت دادگستری آمریکا بعدها موارد غیرقانونی بازداشت براون را اعلام کرد و این قتل به شورش‌های محدود در فرگوسن انجامید.

۲۲ نوامبر ۲۰۱۴ – تمیر رایس: وقتی یک شهروند اهل کلیولند در اوهایو به پلیس گزارش داد «یک نوجوان احتمالا یک اسلحه قلابی را سمت رهگذران گرفته»، پلیس وارد عمل شد و پسرک ۱۲ ساله را با شلیک گلوله کشت. پلیس مدعی شد رایس به اخطار زمین انداختن اسلحه توجه نکرده است. هر چند گزارش‌ها نشان داد اسلحه اسباب‌بازی بوده اما سه سال طول کشید تا مامور متهم آن هم به جرم دادن اطلاعات نادرست در فرم استخدام از پلیس اخراج شود. خبری هم از تعقیب قضایی نبود.

چهارم آوریل ۲۰۱۵ – والتر اسکات: اسکات به دلیل خراب بودن نور خودروی خود با پلیس کارولینای جنوبی جر و بحث و پس از اندکی گریخته بود. یک پلیس سفیدپوست پنج بار از پشت سر به او شلیک کرده و مرد سیاهپوست را به قتل رسانده بود. پلیس خاطی اخراج و پس از محاکمه به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

۵ ژوئیه ۲۰۱۶ – آلتن استرلینگ: اتهام اصلی استرلینگ شلوغ‌کاری بیرون یک فروشگاه بود و سزای او، کشته شدن با گلوله پلیس. انتشار ویدئوی صحنه به قتل رسیدن استرلینگ به ناآرامی‌ها در لوییزیانا دامن زد و دو مامور درگیر در ماجرا از اتهام قتل تبرئه شدند. یکی به کار برگشت و دیگری تعلیق شد.

۶ ژوئیه ۲۰۱۶ – فیلاندو کاستیل: این شهروند سیاهپوست همراه نامزدش در مینه‌سوتا بود که به دستور پلیس توقف کرد. او در تلاش برای بیرون آوردن گواهینامه رانندگی گلوله خورد و کشته شد. گرچه نامزد فیلاندو تمام جریان را زنده در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته بود، مامور پلیس از اتهام قبل تبرئه شد.

۱۸ مارس ۲۰۱۸ – استفن کلارک: ماموری که برای بررسی که ماجرای ورود به عنف به منطقه‌ای در ساکرامنتو رسیده بود، هفت بار به کلارک شلیک کرد و او را به قتل رساند. در صحنه فقط یک گوشی همراه پیدا شد و دادستان آن محدود کالیفرنیا مامور پلیس را از اتهام قتل تبرئه کرد. پلیس مدعی شده بود به گمان مسلح بودن کلارک به او شلیک کرده است. انتشار ویدئوی حادثه خشم مردم را برانگیخت.

۱۳ مارس ۲۰۲۰ – برنا تایلر: وقتی ماموران پلیس به آپارتمان تکنیسین ۲۶ ساله بخش اورژانس در لویی‌ویل کنتاکی رسیدند، با شلیک هشت گلوله به زندگی او پایان دادند. آنها برای یافتن مواد مخدر وارد آپارتمان تایلر شده بودند اما بعد فهمیدند نشانی را اشتباه آمده‌اند. پلیس لویی‌ویل مدعی شد در این ماجرا ابتدا یکی از ماموران با شلیک گلوله زخمی شده و بعد سوی قربانی آتش گشوده است.

۲۵ می ۲۰۲۰ – جورج فلوید: چهار افسر پلیس مینیاپلیس با زور شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست را بازداشت کردند و روی زمین خواباندند. یکی از آنها زانوی خود را بر گردن فلوید گذاشت و به التماس‌های او که نمی‌توانست نفس بکشد گوش نکرد. هر چهار پلیس خیلی زود اخراج شدند اما هر روز بر دامنه اعتراض‌ها و آشوب‌ها افزوده شد و سخنان دانلد ترامپ هم بنزینی بود بر آتش خشم معترضان در سراسر آمریکا.

کد خبر 517993 برچسب‌ها جورج فلويد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جورج فلويد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک به قلب مهاجم

در قواعد پلیسی، نیروی نظامی برای شلیک به دزد مهاجم روال و قواعدی همچون فرمان ایست، شلیک به پای مهاجم و شلیک مستقیم را رعایت می‌کند. ما با اسرائیل از مرحله ایست و تیراندازی هوایی و شلیک به پا گذشته‌ایم. حالا دیگر فقط نوبت شلیک به سر و قلب مهاجم است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد بحرینیان در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت: یک.هم‌زمان با تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی فرزندان ملت در نیروهای مسلح، عالی‌ترین مقامات رژیم اعلام کردند ظرف 48 ساعت مستقیما در خاک ایران واکنش نشان داده و به حمله ایران پاسخ خواهند داد. آن 48 ساعت گذشت و پاسخی با آن مختصات اعلامی نرسید. 48 ساعت‌های دیگر هم خواهد گذشت و اتفاقی نخواهد افتاد.

دو. در خبرها دلایل مختلفی برای عدم واکنش اسرائیل برشمرده شده است. اغلب بر این تأکیددارند که کاخ سفید، نتانیاهو را تحت‌فشار گذاشته که واکنش نشان ندهد! این بیشتر شبیه به یک شوخی است. آمریکا در تمام جنایات هفت ماه گذشته ارتش کودک کش  اسرائیل، شریک است. آمریکا در بعد سیاسی تمام قطعنامه‌ها علیه اسرائیل را وتو کرده، در بعد مالی، کمک فراوانی کرده، در بعد نظامی به تأمین و تجهیز سلاح پرداخته و در بعد اطلاعاتی از جنایات رژیم پشتیبانی کامل کرده است. حتی پس از بمباران وحشتناک بیمارستان شفا، بایدن به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی با لحن مسخره‌ای خطاب به نتانیاهو گفت: به نظر می‌رسد زدن بیمارستان کار شما نبوده است!

سه. آمریکا حتی در نقاط بحرانی نیرو پیاده کرده تا در کنار ارتش اسرائیل بجنگند. همه این‌ها برای این گفته شد که امکان ندارد آمریکا در هر جنایتی کنار اسرائیل نباشد. در جنایات اخیر غزه، آمریکا نه متهم ردیف دوم که متهم ردیف اول است.

چهار. اسرائیل مستقیما به‌سوی ایران یک گلوله هم شلیک نمی‌کند فقط و فقط به این دلیل که می‌داند ایران اسلامی واکنش نشان می‌دهد. با خطای بعدی اسرائیل، این واکنش بازهم در ابعاد بزرگ‌تری صورت خواهد پذیرفت و این زدوخورد پینگ‌پنگی برای رژیمی که همین حالا هم بحران مهاجرت معکوس دارد شدنی نیست. ما پیش‌ازاین هم در پاسخ به ترورها از سوی رژیم جعلی، به اهداف اسرائیل ضربه‌هایی زده بودیم، اما این بار واکنش ما مستقیم و محکم بود. همین اصل ماجراست.

پنج. در قواعد پلیسی، نیروی نظامی برای شلیک به دزد مهاجم روال و قواعدی را رعایت می‌کند. ابتدا چند بار فرمان ایست می‌دهد، پس‌ازآن اجازه دارد صرفا به‌پای مهاجم شلیک کند و اگر مهاجم مقاومت کرده یا تهدید بزرگ‌تری ایجاد کرد، اجازه شلیک مستقیم هم وجود خواهد داشت. ما با رژیم منحوس صهیونیستی از مرحله ایست و تیراندازی هوایی و شلیک به پا گذشته‌ایم. حالا دیگر فقط نوبت شلیک به سر و قلب مهاجم است.

منبع: رسالت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا بدنه جت های جنگنده مدرن ضد گلوله ساخته می شود؟(+عکس)
  • شلیک ۲ شرور به مرد زاهدانی در خیابان
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • دستگیری اوباش سابقه دار به اتهام حمله به یک آرایشگاه در اسلامشهر
  • جشن تولد خونین در باغ ویلا | قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله
  • پلی به گذشته - گل تماشایی گرت بیل به بارسلونا (2014/4/16) / فیلم
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • شلیک گاز اشک‌آور و گلوله رنگی از دوربین امنیتی
  • شلیک به قلب مهاجم
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود