Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با افزایش تردد شناور به مقاصد کشور عراق و همچنین بین المللی بودن آبراه اروند و به منظور کنترل هرچه بهتر ایمنی آبراه اروند و هماهنگی در تمام عملیات‌های دریایی در صورت انجام اقدامات موثر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد ارتباط مستقیم بندر خرمشهر با بنادر عراقی شاهد کنترل هرچه بهتر ایمنی آبراه و هماهنگی در عملیات‌های دریایی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص توقف شناور‌های پر صادراتی در بندر خرمشهر تصریح کرد: با تخفیفات قابل اعمال از سوی بندر خرمشهر به شناور‌های برگشتی حامل کالا‌های صادراتی که به دلیل شیوع کرونا اجازه ورود به کشور کویت را نیافتند و پس از بازگشت به مدت چند ماه در اسکله‌های بندر خرمشهر بلاتکلیف بودند سرانجام تخلیه انجام شده و کالا‌های آن‌ها در حال بسته بندی مجدد برای انجام صادرات در قالب کانتینر است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص لزوم تخصیص بودجه به ادارات کل به منظور تهیه مقدمات بازگشت به وطن دریانوردان هم گفت: لازم است مطابق با بند ج از ماده شماره ۲ و ماده شماره ۸ دستورالعمل بازگشت به وطن دریانوردان مصوب هیت عامل سازمان بنادر و دریانوردی این بودجه اختصاص داده شود.

اسعدی همچنین درباره تسریع در خارج سازی بزرگترین مغروقه باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در آبراه اروند افزود: یکی از مهمترین معضلاتی که بندر خرمشهر با آن مواجه است وجود بزرگترین مغروقه زمان جنگ در اسکله این بندر و عدم استفاده از این اسکله است و درصورت خارج سازی این مغروقه صادرات یخچالی از بندر خرمشهر با شناور‌ها در قالب خط منظم امکان پذیر است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای صادراتی کشور عراق آبراه اروند بندر خرمشهر بندر خرمشهر آبراه اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۷ فروند شناور تخصصی نجات دریایی برای سفر‌های نوروزی

 

نادر پسنده مدیرکل ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۷ مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی برای سوانح در بنادر کشور در نظر گرفته شده همچنین ۲۷ فروند شناور تخصصی عملیات جستجو و ۱۲۳ همیار ناجی هم برای ایمنی و خدمت رسانی به مسافران در سواحل کشور  در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، ۴۸ فروند شناور آتش خوار برای جلوگیری از وقوع حوادث در بخش‌های مختلف در سواحل کشور در نظر گرفته شده به طوری که در سال گذشته یک هزار ۳۷۸ نفر در دریا نجات و به ۲۷۶ نفر خدمات درمانی ارائه کرده ایم.

او بیان کرد: در حوزه خدمات امداد و نجات از آمار نجات یافته‌ها بیش از ۷۰ درصد مربوط به سفر‌های غیر مجاز و قایق‌های کشتی بوده اند چرا که در مواقعی که دریا طوفانی بوده و دریابست انجام می‌شود برخی از مسافران علی رغم توصیه‌های که شده از مبادی غیر مجاز در دریا تردد می‌کنند که باعث ایجاد مشکل برای مسافران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مسیرهای مجاز سفرهای دریایی نوروز 1403
  • اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی برای مسافران نوروزی در گیلان
  • ورود خودروهای سواری به کیش ممنوعیتی ندارد
  • بهره‌برداری از راه دسترسی بندر نوشهر تا هفته دولت سال ۱۴۰۳
  • پیشرفت ۸۳ درصدی احداث راه دسترسی به بندر نوشهر
  • ارائه خدمات حمل و نقل دریایی به مسافران نوروزی در هرمزگان با ۶۰۷ شناور
  • آمادگی ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری در هرمزگان
  • رشد ۱۷ درصدی سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۲/ صعود یک پله ای ظرفیت ناوگان ملی کشور
  • کارون خرمشهر آماده میزبانی از مسافران نوروزی
  • اختصاص ۲۷ فروند شناور تخصصی نجات دریایی برای سفر‌های نوروزی