Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@19:44:59 GMT

پیشنهاد امام درباره تشکیل هسته‌های مقاومت حزب الله

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۱۴۵

پیشنهاد امام درباره تشکیل هسته‌های مقاومت حزب الله

خبرگزاری تسنیم: امام خمینی رحمةالله علیه در پرتو جریان انقلاب اسلامی نه تنها موجبات اخراج عمّال غرب و صهیونیست‌ها از این سرزمین را فراهم آورد، بلکه رویکرد نوینی را در جغرافیای سیاسی جهان معرفی و نیز تحولی اساسی را در اندیشه مسلمانان عالم و بلکه آزادگان جهان ایجاد کرد؛ اندیشه‌ای که مبتنی بر معارف ناب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام مبتنی بر همین اندیشه، مفاهیمی همچون استکبارستیزی، صهیونیسم‌ستیزی، قدرت‌های پوشالی، فرهنگ استقلالی در مقابل فرهنگ استعماری، کاخ‌نشینی و کوخ‌نشینی، حمایت از مستضعفین، اسلام آمریکایی، قدس شریف، حزب الله مقابل حزب الشیطان، مهدی‌باوری و ظهور منجی و نیز سایر مفاهیم را بازیابی کرده و سبب احیای این مفاهیم در افکار عمومی جهان به ویژه مسلمانان شد.

خبرگزاری تسنیم در ادامه گفت و گوی خود با محمدتقی تقی‌پور، دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس قصد دارد ابعاد دیگری از اندیشه قیام امام خمینی (ره) را معرفی کند. (گفت‌وگوهای قبلی در اینجا و اینجا)

تقی‌پور معتقد است متأسفانه ما از اندیشه امام و اهداف و رویکرد ایشان فاصله گرفتیم و نسبت به شخصیت ایشان نگاه مقطعی و مناسبتی داریم. امام را در مبارزه با شاه پهلوی خلاصه کردند در حالی که شکست سلطنت پهلوی در برابر عظمت اقدامات امام در سطح جهان و در آینده عددی محسوب نمی‌شود.

اهم عناوین این گفت‌وگو شامل موارد ذیل است:
دمیدن روح تازه بر پیکره فلسطینیان در مبارزه با اسرائیل از سوی امام
تشکیل جبهه مقاومت اسلامی با رهنمودهای امام
ضرورتِ عدم تقلیل دستاورد انقلاب در حد مبارزه با پهلوی
مبارزه امام با اندیشه آخرالزمانی یهود
احیای اندیشه منجی‌باوری

* یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) صهیونیست‌ستیزی ایشان بود. این تفکر چرا نزد امام پررنگ بود؟

این تفکر از آموزه‌های قرآن ناشی می‌شد. اگر در قرآن از حزب‌الشیطان و لزوم مقابله با آن می‌خوانیم، منظور، همان دست از گروه‌ها و فرقه‌هایی است که ذیل شیطان و از ایادی او محسوب می‌شوند؛ صهیونیست از مهم‌ترین شاخه‌های حزب شیطان است. از این جهت مکرر در فرمایشات امام کلیدواژه‌های حزب شیطان، ایادی شیطان و شیطان بزرگ را مشاهده می‌کنیم.

امام کاملاً نسبت به اندیشه آخرالزمانی یهود آشنایی داشت

نکته بعد، اندیشه‌ آخرالزمانی یهودیان است. آنها خود را سرور عالم می‎دانند و معتقدند حکومت جهان باید دست یهود باشد. امام کاملاً نسبت به برنامه صهیونیست آشنایی داشت و با این اندیشه مبارزه کرد. ایشان از سال 43 یعنی سالها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، درباره یهودیان فرمود «اینها حکومت را از خودشان می دانند، اینها در کتاب‎هاشان نوشته‌اند، در مقالاتشان نوشتند حکومت مال ماست، باید ما یک سلطنت جدیدی به وجود آوریم». این اشاره یعنی همان نکته‌ای است که "جولیوس گلینستون" نویسنده کتاب «انتظار مسیحا در آیین یهود» به آن اشاره دارد؛ مبنی بر اینکه باید حکومت جهانی ایجاد کنیم.

نکته دیگر اینکه حضرت امام نه تنها نسبت به اصول، مبانی و اهداف و اندیشه‌های صهیونیست‌ها آشنایی داشت، بلکه کاملاً نسبت به نقشه سیاسی جهان و آنچه بر آن حاکم بود، معلومات دقیق و جامع داشت و در قبال آنها از قدرت تحلیل و ارزیابی بالایی نیز برخوردار بود. به بیان دیگر حضرت امام علاوه بر آشنایی با موارد یادشده، نسبت به میزان حضور و نفوذ یهودی‌ها و صهیونیست‌ها و اهرم‌های قدرت‌های آنها در مسائل سیاسی، اقتصادی، حکومتی، فرهنگی و حتی رسانه‌ای کاملاً شناخت داشت. ایشان در شرایطی روز جهانی قدس را اعلام کرد که کاملاً می‌دانست که مرکز فرماندهی حکومتهای غربی و نظام سلطه جهانی کجاست. مقرّ فرمانروایی صهیونیست‌ها را در آمریکا و اروپا می‌دانست.
امام نسبت به میزان حضور و نفوذ یهودی‌ها و صهیونیست‌ها و اهرم‌های قدرت‌های آنها در مسائل سیاسی، اقتصادی، حکومتی، فرهنگی و حتی رسانه‌ای کاملاً شناخت داشت. ایشان در شرایطی روز جهانی قدس را اعلام کرد که کاملاً می‌دانست که مرکز فرماندهی حکومتهای غربی و نظام سلطه جهانی کجاست.

* پس چرا این نوع اندیشه امام خمینی (ره) در مُحاق مانده است و زیاد در جامعه مطرح نیست.

متأسفانه ما از اندیشه امام و اهداف و رویکرد ایشان فاصله گرفتیم و نسبت به ایشان نگاه مقطعی و مناسبتی داریم همچنان که با دیگر ایام آیینی خود چنین رفتاری انجام می‌دهیم. عمده اندیشمندان ما همیشه سعی دارند ظاهر رویدادها را ببینند و با هسته اصلی کاری ندارند. امام را در مبارزه با شاه پهلوی خلاصه کردند در حالی که شکست سلطنت پهلوی در برابر عظمت اقدامات امام در سطح جهان و در آینده عددی محسوب نمی‌شود.

اما مقام معظم رهبری به حق ادامه‌دهنده این تفکر امام بودند و این نکته را می‌توان از آثار و گفتار ایشان یافت. ایشان درباره تفکر یهودیت در ایجاد حکومت جهانی در جایی اشاره دارند «امام در قضیّه مقابله با شبکه صهیونیستیِ خطرناکی که بر دنیا می‌خواهد حکومت بکند، هیچ ملاحظه‌ای نکردند، حرفی را پوشیده نگذاشتند و صراحتاً در مقابل صهیونیسم موضع گرفت. » رهبر معظم انقلاب در این بیان نمی‎فرماید در مقابل اسرائیل بلکه از عبارت شبکه صهیونیستی یاد می‌کند؛ شبکه‌ای که می‌خواهد بر دنیا حکومت کند. بعد می‌فرمایند «امام در مقابل رژیم صهیونیستی که یک رژیم جعلی و غاصب است که بر منطقه‌ی فلسطینِ مظلوم حکومت می‌کند، صریحاً موضع گرفت؛ هیچ ملاحظه و پرده‌پوشی نکرد.»

امام، شکست سطنت پهلوی را در راستای تقابل با شبکه صهیونیست می‌دانست

* بنابراین به اعتقاد شما هدف اصلی امام خمینی (ره) و برنامه ایشان صرفاً مبارزه با سطنت پهلوی نیست؟

بهتر است بگوییم امام مبارزه با سلطنت پهلوی، آمریکا و صهیونیست‌ها را در یک جهت ارزیابی می‌کند؛ ایشان مبارزه با شاه را ذیل مبارزه با نظام صهیونیستی حاکم بر جهان می‌داند و نظام پهلوی را در برابر چنین هدفی عددی نمی‌بیند؛ از این روست که باید گفت امام برترین مبارز علیه صیهونیزم جهانی بود.

تا اینجای بحث سعی بر این بود که هم موقعیت ایران و منطقه در عصر امام خمینی (ره) را بطور خلاصه مرور کنیم و هم دیدگاه امام نسبت به تفکر آخرالزمانی یهودیان و صهیونیزم جهانی را ارزیابی کنیم.

روز قدس سیاستی استراتژیک در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب

* با این تبیینی که صورت گرفت به نظر می‌رسد اهمیت نام‌گذاری روز جهانی قدس جایگاه تمدنی به خود بگیرد. درسته؟

تبیین ما از این روز آزادسازی قدس، بازپس‌گیری اول قبله مسلمین و حذف اسرائیل از صفحه روزگار است؛ متأسفانه در این 4 دهه گذشته خیلی از روشنفکران و افراد غرب‎‌زده نظام و یا حتی برخی از دست‌اندکاران رسمی ما بر خلاف نظر امام و رهبری تفسیر دیگری از روز قدس دارند. معتقدند روز قدس، روزی نمادین و سمبلیک است؛ لذا وقتی این روز فرا می‌رسد، برنامه‌های سمبلیک می‌گذارند و چند تا هم اعلامیه چاپ می‌کنند. روز قدس هم که تمام می‌شود، بساط ماجرا را جمع می‌کنند.ولی امام مکرر تصریح دارد که هدف از روز قدس، فراتر از این آرمان است. امام می‌فرماید روز قدس فقط مختص فلسطین نیست.

از دیدگاه امام و رهبری، روز قدس سیاستی راهبردی و استراتژیک در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب است؛ یعنی این روز نه تنها در مسیر آزادی قدس و نابودی اسرائیل بلکه در مسیر مقابله با قدرت صهیونیستی حاکم بر جهان است که مخفیانه فعالیت می‌کنند. اکنون آمریکا بیشترین بدهی‌ها را به چند نفر از زراندوزان یهودی‌مسلک دارد. آلمان، فرانسه و انگلیس که نماد قدرت در اروپا هستند، کاملاً تحت تسخیر صهیونیست‌ها هستند.

امام آرمان آزادی قدس و فلسطین را احیاء کرد

* جغرافیای سیاسی و تفکر حاکم بر جهان اسلام درباره فلسطین و آزادی قدس در عصر امام خمینی به چه صورت بود؟ یعنی امام در چه فضایی مسئله آزادی قدس و تفکر مبارزه با اسرائیل را نهادینه کردند؟

دشمنان سالها توسط تبلیغات رسانه‌ای تلاش می‌کردند که مسئله فلسطین در افکار عمومی جهان فراموش شود. حتی خود مردم ایران تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به صورت بایسته خبر نداشتند که در آنجا چه اتفاقی در حال رخداد است. بنابراین یکی از اقدامات بزرگ امام این بود که آرمان آزادی قدس و فلسطین را احیاء کرد.

اقدام دیگری که امام انجام داد، بازیابی قدرت و ظرفیت‌های مادی و معنوی کشورهای اسلامی و جهان اسلام بود. این ظرفیت را در عرصه‌ای مثل مبارزه با داعش مشاهده کردیم.

جبهه مقاومت مبتنی بر اندیشه امام برابر اسرائیل ایستاد

نکته دیگر اینکه امام هیمنه و قدرت ظاهری آمریکا و صهیونیست‌ها را پوشالی نشان داد؛ یعنی علی‌رغم رعبی که قدرت‌های پوشالی در اذهان مردم نسبت به خود ایجاد کرده بودند، امام نشان داد ایستادگی در برابر آنها شدنی است. رسانه‌های غرب در ذهن مردم نهادینه کرده بودند که اسرائیل را کسی نمی‌تواند شکست دهد، اما امام این تابو را شکست. اگر می‌بینیم حزب الله در جنگ 33 روزه به خود جرأت می‌دهد مقابل اسرائیل بایستد، مبتنی بر اندیشه‌های امام به این باور می‌رسد و باید اذعان کنیم جبهه مقاومت مبتنی بر اندیشه امام برابر اسرائیل ایستاد.
رسانه‌های غرب در ذهن مردم نهادینه کرده بودند که اسرائیل را کسی نمی‌تواند شکست دهد، اما امام این تابو را شکست. اگر می‌بینیم حزب‌الله در جنگ 33 روزه به خود جرأت می‌دهد مقابل اسرائیل بایستد، مبتنی بر اندیشه‌های امام به این باور می‌رسد.

با اعلام روز جهانی قدس، اما روح تازه‌ای در پیکر فسرده فلسطینیان دمید. تا قبل از انقلاب، آنها دیگر مجبور شده بودند به ئیسم‌های دروغین مثل مارکسیسم و ناسیونالیسم و ... پناه ببرند. وقتی شما تاریخچه جنبش‌های آزادی‌بخش فلسطین را مطالعه کنید، این گرایش‌ها را می‌بینید. آنها مسلمان بودند، اما با تفکر اسلامی مبارزه نمی‌کردند. امام در چنین فضایی آنها را به مکتب اسلام سوق داد و به آنها فهماند با استفاده از آرمانهای اسلامی می‌توانند به حقوق خود دست یابند.

بنابراین در صورت کلی امام ثابت کرد آرمان شکست اسرائیل شعار نیست بلکه قابل تحقق است و آن را سنت و وعده‌ای از جانب خدا می‌دانست.

تداوم مبارزه فلسطینیان دستاورد اندیشه انقلاب بود

* شما فرمودید جبهه مقاومت مبتنی بر اندیشه امام و انقلاب شکل گرفت در حالی که فلسطینیان و برخی جهادگران اسلامی مقابل اعمال صهیونیست‌ها ایستادگی می‌کردند.

همان طور که اشاره داشتم دیدگاه آنها مبتنی بر مکاتب غیر اسلامی شده بود. یک نوع حس ناسیونالیستی و میهن‌پرستی در آنها موج می‌زد؛ انقلاب سبب احیای تفکر اسلامی شد. ضمن آنکه بر سرعت و قدرت جنبش‌های اسلامی و کیفیت و کمّیت آنها افزوده شد و این امری غیر قابل انکار است.

امام خمینی (ره) پس از انتفاضه اول فلسطینیان پیامی صادر کرد. این انتفاضه رویدادی مربوط به سال 66 است که طی آن، فلسطینیان با سنگ، زمین را برای رژیم صهیونیست‌ها به لرزه در آوردند. پس از آن بود که حماس و جنبش جهاد اسلامی ایجاد شدند. هرچند خود صهیونیست‌ها پس از 5 ـ 6 سال برای خاموشی این انتفاضه تلاش به خرج دادند و وعده دادند ما اسرائیلی‌ها فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم. گفتند بیایید با هم گفت و گو کنیم تا دو تا دولت تشکیل دهیم. وقتی این انتفاضه اوج گرفت، خود آمریکایی‌ها و اروپاییان وحشت کردند؛ چرا که چندین هزار اسرائیلی مهاجرت معکوس داشتند و از اراضی اشغالی رفتند.

در آن سالها امام پیامی صادر کرد و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را ایجاد چنین جنبش‌های اسلامی علیه اسرائیل معرفی کردند. ایشان فرمودند«مسأله قدس یک پدیده تصادفی نیست. آیا دنیا تصور می‌کند که این حماسه (یعنی انتفاضه اول) را چه کسانی سروده‌اند و هم اکنون مردم فلسطین به چه آرمانی تکیه کرده‌اند که بی محابا و با دست خالی در برابر حملات وحشیانه صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند؟ ... شکی نیست که این آوای الله اکبر است، این همان فریاد ملت ماست که در ایران شاه را و در بیت‌المقدس غاصبین را به نومیدی کشاند».

بعد در آخر پیام ببینید چه می‌فرماید «آری، فلسطینی راه گم کرده خود را از راه برائت ما یافت و دیدیم که در این مبارزه چطور حصارهای آهنین فروریخت، و چگونه خون بر شمشیر و ایمان بر کفر و فریاد بر گلوله پیروز شد، و چطور خواب بنی اسرائیل در تصرف از نیل تا فرات آشفته گشت، و دوباره کوکب دریه فلسطین از شجره مبارکه لاشرقیة ولاغربیة ما برافروخت.... و این تنها یک نمونه از پیشرفت انقلاب است» این پیام هم حاوی تحلیل و هم بیان یکسری واقعیت‌هاست. امام می‌فرماید این اتفاقی که در فلسطین افتاد، همان گفتمان انقلاب است.

پیشنهاد امام درباره تشکیل هسته‌های مقاومت حزب الله

امام بارها مسلمانان جهان را دعوت به اتحاد جهت مبارزه با صهیونیست‌ها و اسرائیلیان کرد و از آنها با عنوان غده سرطانی یاد کردند که باید به زودی از صفحه روزگار محو شود. ایشان در بیانی فرمودند «مسئولین محترم کشور ایران و مردم ما و ملتهای اسلامی از مبارزه با این شجره خبیثه و ریشه کن کردن آن، دست نخواهند کشید و به یاری خداوند تعالی از قطرات پراکنده پیروان اسلام و توان معنوی امت محمد - صلی الله علیه و آله وسلم - و امکانات کشورهای اسلامی باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‌های مقاومت حزب الله در سراسر جهان اسرائیل را از گذشته جنایت بار خود پشیمان و سرزمینهای غصب شده مسلمانان را از چنگال آنان خارج کرد.»

منبع: فردا

کلیدواژه: امام خمینی استکبارستیزی صهیونیست ستیزی مبتنی بر اندیشه انقلاب اسلامی روز جهانی قدس صهیونیست ها جبهه مقاومت اندیشه امام آزادی قدس امام خمینی حزب الله روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه ومقاومت فلسطین، مبارزان ما صبح امروز تجمع نظامیان صهیونیست در پایگاه المالکیه را هدف حملات موشکی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که این پایگاه مورد اصابت مستقیم قرار گرفته است.

روز گذشته نیز جنبش حزب‌الله لبنان از حمله به پایگاه نظامی برکه ریشا در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که رزمندگان آن محل استقرار نظامیان صهیونیست در اطراف این پایگاه را با راکت هدف قرار دادند. همچنین المیادین گزارش داد که رزمندگان حزب‌الله یکی از مواضع صهیونیست‌ها در اصبع الجلیل را هدف قرار دادند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از گروه‌های مقاومت و کاهش فشار بر آنها در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که با گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ علیه نوار غزه، ۴۰ درصد از ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی که به مناطق دیگری انتقال داده شدند، از ترس حملات حزب الله به بازگشت به این مناطق فکر نمی‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
  • آتش سنگین حزب‌الله علیه مواضع نظامیان صهیونیست
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله حزب الله لبنان
  • اسرائیل به دنبال حمله به ایران نیست /پیشنهاد جواد امام برای پیشگیری از اقدامات احتمالی اسرائیل /گوشمالی رژیم صهیونیستی لازم بود
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت