Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@22:19:10 GMT

کبد خود را با این ۸ روش پاکسازی کنید

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۱۵۲

کبد خود را با این ۸ روش پاکسازی کنید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کبد ما به صورت طبیعی هر روز پاکسازی می‌شود و خودش را ترمیم می‌کند. کبد مسئول اصلی سم‌زدایی در بدن است که بیش از ۵۰۰ عملکرد در بدن برعهده اوست. کبد سموم خون را فیلتر و آن‌ها را خنثی می‌کند. مواد شیمیایی، هورمون‌های اضافی، قند، غذاهای فرآوری شده و غیره را تصفیه می‌کند و از طریق روده آن‌ها را خارج می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌های طبیعی و ساده‌ای وجود دارد که ما به وسیله آن‌ها می‌توانیم کبدمان را سم‌زدایی کنیم:

۱. قند خون خود را پایین‌تر نگاه دارید. کربوهیدرات‌ها را از منابع سالم دریافت کنید. وقتی زیادی از حد قند مصرف می‌کنیم، کار کبد دشوار می‌شود. هوس شکر و شیرینیجات را کنترل کنید. احتمالاً علت‌هایی وجود دارد که شما این میزان از شیرینیجات را می‌خورید. دلیل را پیدا کنید و تا می‌توانید این میزان را کاهش دهید. قدم به قدم پیش روید تا دچار ولع نشوید.

۲. راه‌هایی برای کاهش استرس پیدا کنید. سم‌زدایی یک فرایند پاراسمپاتیک است، بنابراین اگر همیشه تحت فشار قرار داشته باشید، کار کبد را سخت می‌کنید. استرس ماهیچه‌های ما را سفت می‌کنید و انرژی از سیستم ترمیم بدن ما دور می‌شود و در نتیجه سم‌زدایی مطلوبی نخواهیم داشت. بنابراین به همین علت است که در زمان استرس، سموم بیشتری در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود، زیرا انرژی لازم برای دفع آن‌ها وجود ندارد.

۳. روغن کرچک. استفاده از روغن کرچک، سه الی چهار مرتبه در هفته به شما کمک می‌کند سیستم کبد و لنفاوی شما تقویت شود. توجه داشته باشید که در دوران قاعدگی یا بارداری و شیردهی و در صورت داشتن آی یو دی بهتر است از این روش استفاده نکنید.

۴. عصبانیت خود را حل کنید. هیچ چیز مثل عصانیت‌هایی که حل نمی‌شوند، کبد را سنگین نمی‌کند. با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید تا مسائل خود را حل کنید.

۵. هر روز چربی‌های سالم بخورید. منابع حیوانی و گیاهی سالم را انتخاب کنید. چربی‌های سالم مانند کره، زیتون، آواکادو، تخم مرغ طبیعی و لبنیات خام را از یاد نبرید. در یک رژیم کاهش وزن هم که قرار دارید، حتما در خوراک روز خودتان، این چربی‌های سالم را بگنجانید.

۶. گوشت‌های ارگانیک بخورید. حداقل برای چند بار در هفته پروتئین‌های ارگانیک بخورید. روند زندگی مدرن ما، به شیوه‌ای پیش رفته است که در بسیاری از مواقع ما بدون آنکه بدانیم با مصرف پروتئین‌ها هم به بدنمان آسیب می‌رسانیم. بهتر است تجدید نظر کنیم و پروتئین‌های حیاتی ارگانیک را به بدنمان برسانیم.

۷. هر روز چغندر بخورید. این نوشیدنی را فراموش نکنید زیرا مانند افسانه‌ای برای کبد عمل می‌کند. کافی است مقداری آب چغندر صاف شده داشته باشیم و صبح به صبح برای مدتی از آن بنوشیم.

۸. تمرین یوگا و پیلاتس کنید. برای پایین آوردن سطح کورتیزول و استرس، ورزش‌های ملایمی مانند پیلاتس، یوگا و غیره را انجام دهید تا فشار استرس خود را کاهش دهید.

همچنین این ده ماده غذایی طبیعی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا کبد سالم و پاکی داشته باشید:

سیر مرکبات(گریپ‌فروت، پرتقال، لیمو ترش و لیمو) سبزیجات(کلم بروکلی و گل کلم) زردچوبه گردو هویج چای سبز و برخی از انواع چای‌های طبیعی  آووکادو

توصیه‌های نهایی برای پاکسازی کبد

استفاده زیاد عطر و ادکل، تنباکو و مواد تمیزکننده سخت را متوقف کنید. کم‌کم از مصرف الکل، دود، سموم دفع آفات، آب فیلتر نشده، مواد نگهدارنده غذا و ماهی‌های فلزی سنگین دوری کنید. تمرکز خود را روی محصولات مراقبت شخصی و نظافت خود بگذارید. غذاهای فرآوری شده، شکر، روغن‌های بی‌کیفیت و گوشت قرمز را به کم‌ترین میزان برسانید. در غذاهای روزمره خود سیر و زردچوبه را بگنجانید. مصرف آب را افزایش دهید. مرطوب بودن بدن باعث شستشوی سموم کبد و در نتیجه کمک به سم‌زدایی خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کبد چرب کبد پاکسازی کبد زردچوبه عادات غذایی هویج چربی ناسالم سم زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

جاده‌سازی در طول تاریخ همواره مرحله پیش از جنگل‌زدایی بوده است که در دنیای امروز در اشکال قانونی و غیرقانونی راه خود را در دل جنگل‌های بارانی بکر باز کرده و در حال نابودی کردن آن‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حفظ توافق‌نامه پاریس و محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد، همچنین پای‌بندی به چارچوب کونمینگ-مونترال در مورد تنوع زیستی با وجود شرایط فعلی ناممکن به‌نظر می‌رسد، چراکه بقای جنگل‌های بارانی برای تحقق این اهداف ضروری است، اما انسان به جنگ با طبیعت پرداخته و در حال نابودی این جنگل‌ها است.

تخریب بکرترین جنگل‌های بارانی جهان سال گذشته به‌رغم تلاش‌ها برای کاهش سرعت تخریب با سرعتی بی‌امان ادامه پیدا کرد و جهان منطقه‌ای تقریباً به وسعت سوئیس را از این جنگل‌های دست‌نخورده قبلی از دست داد.

نابودی جنگل‌های بارانی با جاده‌سازی‌های سریع

افزایش شدید دسترسی به مناطق طبیعی سابقاً دورافتاده با توسعه جاده‌ای بی‌نظم باعث افزایش چشمگیر اختلالات زیست‌محیطی به دلیل فعالیت‌هایی مانند قطع درختان، استخراج معادن و پاک‌سازی زمین از هرگونه سرسبزی و حیات شده است. در واقع طیف وسیعی از افراد از جمله کشاورزان قانونی یا غیرقانونی، معدنچیان، چوب‌بران، دلالان زمین و قاچاقچیان مواد مخدر در حال هموارسازی بیش‌از اندازه سریع بخش‌های وسیعی از این جنگل‌ها و ایجاد شبکه‌هایی از جاده‌های قانونی و بیشتر غیرقانونی، مسیرهای صاف‌شده با بولدوزر و راه‌های فرعی غیررسمی در جنگل‌های استوایی و مزارع روغن نخل کرده‌اند که همیشه نشانه‌ای از جنگل‌زدایی در آینده است. این شبکه‌ها به «جاده‌های ارواح» شهرت دارد و راه را برای تسطیح جنگل‌های بارانی آسیا و اقیانوسیه هموار می‌کند.

جاده‌های ارواح که به‌طور غیررسمی یا غیرقانونی ساخته شده‌اند، می‌توانند مسیرهای بولدوزر شده در جنگل‌ها، جاده‌های مزارع روغن نخل و دیگر جاده‌هایی باشند که به دلایل مختلف در مجموعه داده‌های جاده‌های موجود به ثبت نرسیده‌اند. در واقع شبکه وسیعی از جاده‌های بدون سند و غیرمجاز در حال پیشروی به سمت جنگل‌های بارانی دست‌نخورده جهان و نابودی آن‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. در اصل یافته‌های جدید نشان می‌دهد که وسعت و طول جاده‌ها در مناطق گرمسیری آسیا-اقیانوسیه به‌طور نگران‌کننده‌ای رو به افزایش و بسیاری از جاده‌ها خارج از کنترل دولت هستند.

نقشه‌برداری‌های هوایی از جنگل‌های استوایی در جزایر بورنئو، سوماترا و گینه‌نو حاکی از آن است که ۱.۳۷ میلیون کیلومتر (۸۵۰ هزار مایل) جاده در طول ۱.۴ متر مربع از جنگل‌های بارانی این جزایر وجود دارد که بین سه تا هفت برابر بیشتر از میزانی است که به‌طور رسمی در پایگاه‌های اطلاعاتی جاده‌ها ثبت شده است و ازجمله تهدیدهای مستقیم برای جنگل‌های استوایی به‌شمار می‌رود.

این یافته‌ها با مطالعات قبلی در کامرون، جزایر سلیمان و برزیل مطابقت دارد و نشان می‌دهد جاده‌سازی همیشه مرحله‌ای پیش از نابودی جنگل‌های محلی بوده است.

کد خبر 744127

دیگر خبرها

  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود
  • جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر