Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدعلی اخون بهابادی روز پنجشنبه در حاشیه مراسمی که به مناسبت ۱۵ خرداد برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تاریخ ایران در روز ۱۵ خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد.

امام جمعه موقت بهاباد هدف اصلی قیام مردم را در این روز، حاکمیت قوانین و اجرای شریعت اسلامی ، قطع وابستگی از کشورهای استعماری و براندازی اصل نظام شاهنشاهی و جایگزینی حکومت اسلامی ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد سرآغازی بود برای انقلابی که ۱۵ سال بعد به ثمر نشست،یادآور شد : انقلابی که امام خمینی (ره) با اتکا به خداوند و با مشارکت مردمی که از استبداد شاه به ستوه آمده بودند، آن را رهبری و به پیروزی رساند.

مدیر حوزه علمیه بهاباد تصریح کرد: یوم‌الله ۱۵ خرداد سرآغاز تحقق اراده مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت ، استبداد و به ثمرنشستن اراده‌ ملت بزرگ ایران است و این قیام نقطه‌ عطفی در مبارزات مردم برای سرنگونی ریشه‌های بیداد در کشور شد.

امام جمعه موقت بهاباد در ادامه یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و با بیان اینکه این  روز به یاد ماندنی در زندگی سیاسی و اجتماعی مردم مسلمان و آگاه ایران اسلامی تاثیر زیادی داشته است افزود : واکاوی همه جانبه این قیام ، به عنوان پیش درآمد نهضت بزرگ امام خمینی (ره)، از جوانب مختلف حایز اهمیت تاریخی است.

اخوان بهابادی ادامه داد : این حرکت خمیرمایه نهضت ملت ایران و روز بذرافشانی انقلاب اسلامی بود که خود ریشه در اندیشه دینی مردم ایران دارد و از این حیث، نهضتی اصیل و کامل دینی است که به تعبیر امام راحل «ملت ایران باید این خمیر مایه و بذر پر برکت را در عصر عاشورای ۶۱ قمری جست وجو کند».

به مناسبت ارتحال حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد در ۲۴ ساعت گذشته مراسم های متعددی با حضور قشرهای مختلف مردم بهاباد و روستاها در مساجد و حسینیه ها برگزار شد. 

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد .

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد بهاباد رحلت امام خمینی (ره) پروندهٔ خبری سی و یکمین سالگرد هجرت آفتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد بهاباد رحلت امام خمینی ره قیام ۱۵ خرداد بهاباد رحلت امام خمینی ره ۱۵ خرداد قیام ۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ پرشکوه انقلاب ایران، مشحون از صفحات زرین فداکاری غیور مردان ارتش است

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و جمهوری‌ اسلامی ایران، مشحون از صفحات زرین ایثار و فداکاری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در دفاع از مرزهای ایران عزیز، امنیت کشور و تحقق و تثبیت ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نیز خدمت به ملت بزرگ ایران، هزاران شهید گلگون و سرافراز تقدیم کرده‌اند. ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها
  • پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها
  • طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است
  • نگاهی به قاب‌های ماندگار ارتش و مردم در سال 57 + عکس ها
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود+ فیلم
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود
  • تاریخ ایران مشحون از صفحات زرین ایثار غیورمردان ارتش است
  • تاریخ پرشکوه انقلاب ایران، مشحون از صفحات زرین فداکاری غیور مردان ارتش است
  • کنعانی: تاریخ انقلاب مشحون از فداکاری غیور ارتش است
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران