Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:05:53 GMT

رسیدگی فوری به حیات‌وحش آسیب دیده در آتش‌سوزی زاگرس

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۲۲۱

رسیدگی فوری به حیات‌وحش آسیب دیده در آتش‌سوزی زاگرس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، علی‌صفر ماکنعلی طی ابلاغیه‌ای به ادارات کل دامپزشکی استان‌های مواجه با وقوع آتش‌سوزی، دستور داد تا با تمامی امکانات و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و بخش خصوصی استان نسبت به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حیات وحش آسیب دیده اقدام کنند.

با توجه به گزارش تلفات و آسیب‌دیدگی حیات وحش مناطق درگیر آتش‌سوزی، از سوی سازمان دامپزشکی کشور، ادارات کل دامپزشکی استان‌های درگیر آتش‌سوزی مأموریت یافته‌اند تا نسبت به بررسی و امدادرسانی جمعیت دامی و حیات وحش منطقه اقدام کنند که این روند با توجه به اطفای حریق در منطقه، با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است از روزهای پایانی هفته گذشته بخشی از جنگل‌ها و مراتع کشور در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و خوزستان دچار حریق شده‌اند که از بین همه این‌ها، آتش در منطقه خائیز استان کهگیلویه و بویراحمد و کوهستان بوشکان بوشهر شدت بیشتری داشته و به تبع آن خسارت‌های بیشتری هم دامن جنگل‌های این مناطق را گرفته که صحنه‌های دلخراش آسیب به حیات وحش این مناطق در شبکه‌های اجتماعی، گویای اتفاق‌هایی ناخوشایندی برای اکوسیستم زیبای این مناطق کشور است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور پیش از این هم توصیه‌های جدی برای مراقبت از حیات وحش منطقه داشت که با ابلاغیه جدید، تاکید مضاعفی را جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حیات وحش آسیب دیده داشته است.

کد خبر 4941374

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگل زاگرس آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها سازمان دامپزشکی کشور ویروس کرونا سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس حسین مدرس خیابانی ایالات متحده آمریکا نفت خام بازار سرمایه حیات وحش آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست

محبت خانی در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از کسب رتبه نخست محیط زیست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار و برخورد با متخلفان محیط زیست خبر داد و افزود: استان‌های خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اشراف کامل بر عرصه‌های محیط زیست از سوی یگان حفاظت را یک نقطه قوت در سطوح همه استان‌ها دانست و ادامه داد: سال گذشته رییس سازمان حفاظت محیط زیست بطور مستقیم در ملاقات با پاسگاه‌هاو محیط بانان ۱۸۳ مورد مراجعه مستقیم به این مناطق داشته است، این نظارت مستقیم و بی واسطه قطعا در افزایش ضریب حفاظت مناطق تاثیر گذار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از مدیران محیط زیست تمامی استان‌های کشور خواست تا از قاچاق حیات وحش از جمله گونه در معرض خطر انقراض جلوگیری کنند و ادامه داد: همه عملکرد‌ها در مناطق تحت مدیریت تحت رصد و پایش قرار دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

محبت خانی با بیان اینکه تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه‌های حیات وحش منجر به ضربه‌های جبران ناپذیری می‌شود ادامه داد: محیط بانان برای حفاظت از حیات وحش باید تلاش کنند.

او به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: هرگونه تلاش برای حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی و وجدانی محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • رصد حیات وحش بدون دیده شدن با سپر نامرئی‌کننده 
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست
  • مرمت همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده در فارس بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • ترمیم و بازسازی همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده بر اثر بارندگی‌های اخیر