Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@17:06:51 GMT

طرح اتهام علیه چهار پلیس درگیر در قتل "فلوید"

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۲۴۰

طرح اتهام علیه چهار پلیس درگیر در قتل 'فلوید'

خرداد: دادستان کل ایالت مینه‌سوتا علیه همه چهار پلیس درگیر در قتل سیاهپوست آمریکایی اعلام جرم و برای سه نفر آن‌ها که آزاد هستند، حکم بازداشت صادر کرد.


به گزارش خرداد ، ایسنا به نقل از شبکه خبری "سی‌ان‌ان" بامداد پنجشنبه گزارش داد «درک چاوین» مامور پلیس عزل شده‌ای که با گذاشتن زانوی خود بر گلوی «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی سبب جان باختن او شد، به قتل درجه دو متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چاوین در ابتدا پس از اخراج از اداره پلیس ایالت مینه‌سوتا بازداشت شده بود، اما در همان روز با وثیقه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.
با بالا گرفتن اعتراض‌ها علیه نژادپرستی در پلیس آمریکا و گسترده شدن دامنه اعتراضات به سراسر این کشور، وزارت دادگستری آمریکا چاوین را دوباره بازداشت و در یک زندان فوق امنیتی محبوس کرد.
«کیت الیسون» دادستان کل ایالت مینه‌سوتا که مسوول رسیدگی به این پرونده است، ضمن اعلام خبر تشدید اتهام چاوین، گفت علیه سه افسر پلیس دیگر که در صحنه قتل فلوید بوده‌اند و تاکنون هیچ اتهامی علیه آن‌ها مطرح نشده و تنها به اخراج آنها اکتفا شده بود، نیز متهم به «مشارکت و معاونت در قتل درجه دو» و حکم بازداشت آن‌ها را صادر شده است.
«جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی ششم خردادماه به دست چاوین در ایالت مینه‌سوتا کشته شد. به دنبال قتل وی، تظاهرات گسترده‌ای در شهر میناپولیس ایالت مینه‌سوتا صورت گرفت که به خشونت گرایید و به سراسر آمریکا گسترش یافت.موج اعتراض‌ها به این اقدام نژادپرستانه تا پشت درهای کاخ سفید کشیده شد، به گونه‌ای که نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند. برچسب ها: فلوید ، پلیس آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: فلوید پلیس آمریکا ایالت مینه سوتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن

سیل در دوبی/ رویترز یک دباغی هزار ساله در مراکش که به چرم ها رنگ می زند./ گتی ایمجز جشن های سال نو ایزدی ها در دهوک عراق و سوریه/ خبرگزاری فرانسه جشن "شوالید" در بین قوم "هراری" اتبوپی که پس از 6 روز روزه داری آغاز می شود./ خبرگزاری فرانسه توزیع غذا بین آوارگان جنگی در " دیر البلح" نوار غزه/ نورفوتو بردن اسب به میدان مسابقه/ انگلیس/ PA بازی حساس فوتبال تیم اسپانیایی "بارسا" با تیم فرانسوی "پاری سن ژرمن" در شهر بارسلونا اسپانیا. نتیجه این بازی با باخت 4 بر 1 به نفع تیم فرانسوی شد./ رویترز بیرون بردن یک تابلوی نقاشی قدیمی از ساختمان در حال سوختن بازار سهام در شهر کپنهاگ دانمارک/ رویترز نیایش زنان هندو در کرانه رود "براهماپوترا" در "گواهاتی" هند/ خبرگزاری فرانسه ببرهای سوماترایی باغ وحش شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا/ یو اس ای تودی ساحل "دیر البلح" در نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه جو بایدن در جریان سفر انتخاباتی خود به ایالت پنسیلوانیا آمریکا در حال خرید غذا از یک سوپر مارکت بمپ بنزین در شهر "پیتسبورگ"/ خبرگزاری فرانسه کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از سیل دوبی تا آتشفشان ایسلند

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهار‌شنبه ۲۹ فروردین
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • دستگیری اوباش سابقه دار به اتهام حمله به یک آرایشگاه در اسلامشهر
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • موج جدید اخراج مهاجران افغان از پاکستان