Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه گاردین انگلیس نوشت: دو فرزند سعد الجبری، نیروی امنیتی سابق سعودی که از مارس ناپدید شده‌اند اولین قربانیان عملیات پاکسازی محمد بن سلمان بعد از براندازی پسرعمویش و ولیعهد سابق یعنی محمد بن نایف بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مذکور، سعد الجبری ۶۱ ساله یک چهره امنیتی بازنشسته است که دستیار و معاون نزدیک محمد بن نایف، ولیعهد مخلوع این کشور محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۷ برکنار و از مارس بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه می‌افزاید، خالد، پسر سعد الجبری فاش کرده که فاجعه خواهر و برادرش از یک روز پس از تعیین شاهزاده محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد آغاز شد زمانی که بن سلمان دستور ممنوع السفری آن دو را صادر کرد و به پدر آنها در تماس تلفنی خبر داد که مجوز سفر آن دو مرتبط با بازگشت او به عربستان است.

به نوشته این روزنامه، الجبری هدف نخست محمد بن سلمان از همان ابتدا بوده زیرا با توجه به روابط قوی‌اش با سازمان‌های اطلاعاتی غربی و نقشش در مدرن سازی نیروهای امنیتی سعودی، ولیعهد، او را تهدیدی خطرناک می‌پنداشته و خانواده‌اش نیز احساس ترس و نگرانی را درباره سرنوشت دو فرزندشان داشته‌اند.

ناپدید شدن عمر ۲۱ ساله و خواهرش ساره ۲۰ساله میزان سوءاستفاده ولیعهد از فرزندان برای مجازات کسانی که دشمنان خود می‌داند و می‌خواهد از آنها انتقام بگیرد را نشان می‌دهد.

گاردین اشاره کرد، خانواده الجبری به شدت شایعات مبنی بر ارتباط محرمانه‌ او با اخوان المسلمین را تکذیب می‌کنند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسؤولان سابق اطلاعاتی آمریکا و انگلیس نسبت به هدف گیری یک مقام سابق سازمان اطلاعات عربستان که مقیم کاناداست ابراز نگرانی کرده‌اند.

این روزنامه می‌نویسد، این نگرانی به دلیل پیشینه الجبری و نقش محوری او در ایجاد برنامه مقابله با تروریسم در عربستان است.

مایکل مورل، جانشین سابق مدیر اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید، الجبری از طریق فعالیتش جان بسیاری از سعودی‌ها و آمریکایی‌ها را نجات داد و این موضع را جورج تنت، مدیر اطلاعات مرکزی سابق آمریکا نیز مورد تاکید قرار داد.

مورل هدف گرفتن الجبری از سوی مقامات سعودی و بازداشت دختر و پسرش در عربستان را غیرقابل قبول خواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان محمد بن سلمان بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟