Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- خبرگزاری تسنیم آخرین اخبار استان کردستان را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه و کنار استان کردستان گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد جعفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری که در محل این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه زمان پاسخگویی به استعلامات سرمایه‌گذاری در استان به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست اما امکان اصلاح این روند وجود دارد؛ اظهار داشت: طبق قوانین کشور و دستور استاندار زمان پاسخگویی به استعلامات توسط دستگاه‌های اجرایی باید به حداکثر هفت روز کاری کاهش یابد، بنابراین ضروریست کلیه دستگاه‌های اجرایی با اتخاذ ساز و کار مناسب، فرایندهای داخلی خود را به گونه‌ای اصلاح کرده که پاسخ مقتضی در زمان مقرر ارائه شود.

وی افزود: در صورت عدم امکان پاسخگویی استعلامات ظرف مدت هفت روز، دستگاه‌ها باید با ارائه اسناد و مدارک قانونی به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، راهکارهای کاهش زمان را ارئه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از دستگاه‌های اجرایی که به هر دلیلی از سامانه مرکز سرمایه‌گذاری بهره‌برداری نمی‌کنند، خواست هر چه سریع‌تر نسبت به بارگذاری فرایندها و بهره‌برداری از سامانه اقدام کنند.

وی با اشاره به مکاتبات دستگاه‌های نظارتی و هیئت دولت در خصوص اطاله پاسخگویی به سرمایه‌گذاران در استان، گفت: یکی از دلایل عمده پایین بودن درآمد سرانه کردستان نسبت به کشور، وضعیت نامناسب سرمایه‌گذاری در استان است.

وی یکی از علل اصلی پایین بودن میزان سرمایه‌گذاری در استان را «عدم توسعه یافتگی» در ادارات و تفکر حاکم بر آنها خواند و خواستار افزایش همت و جسارت مدیران در پیشبرد امور سرمایه‌گذاری شد و افزود: از دستگاه‌های نظارتی انتظار حمایت و تسهیلگری داریم.

وی با اشاره به گزارش مرکز استراتژیک، تاکید کرد: ضروریست جهت بهبود فضای کسب و کار در استان، مدیران توسعه‌گرا به کار گرفته شوند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش بانک جهانی مبنی بر رتبه 128 ایران در سهولت سرمایه‌گذاری در میان 190 کشور، اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود، نظارت بسیار شدید اولیه در زمان صدور مجوزهاست که این نظارت باید به مراحل انتهایی اجرای طرح‌ها منقل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از عدم حضور برخی مدیران در جلسه گلایه و یادآور شد: مدیری که در جریان ریز امور قرار نگیرد، قدرت تصمیم‌گیری کمتری خواهد داشت.

وضعیت ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی در مقایسه با سایر کشورها+نمودارروحانی:‌ شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به طور منظم به دارندگان سهام گزارش دهند

هشدارهای پلیسی به شهروندان

سرهنگ عبدالله فاتحی، رئیس پلیس آگاهی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم هشدارهایی را پیرامون پیشگیری از سرقت هنگام خرید در مراکز فروش به شهروندان ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان در اماکن پرتردد مراقب تماس بدنی افراد ناشناس با خود باشند؛ افزود: هرگزاز افراد ناشناس نوشیدنس و مواد غذایس قبول نکنید.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان اینکه شهروندان باید مراقب افرادهایی که تحت عنوان مامور، قصد کنترل چکپول و اشیاء خریداری شده را دارند، باشند، تصریح کرد: در فروشگاه‌هایی که امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد، از دادن اطلاعات کارت خود به فروشنده خودداری و شخصاً رمز عبور و مبلغ پرداختی را وارد کنید.

سرهنگ فاتحی تاکید کرد: کیفتان را نزدیک به بدنتان و یا در دستی که آزاد است، نگه دارید.

50 هزار تن توت‌فرنگی در استان کردستان  تولید می‌شود

فرید سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از پیش‌بینی برداشت و تولید 50 هزار تن توت فرنگی از 3 هزار و 400 هکتار از اراضی استان کردستان خبر داد.

وی با بیان اینکه استان کردستان با تولید بیش از 50 هزار تن توت‌فرنگی در سال، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: 80 درصد از توت‌فرنگی کشور در کردستان تولید می‌شود و در تمام کشور، توت فرنگی را با نام این سرزمین می‌شناسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه عمده توت‌فرنگی‌های تولیدی مربوط به شهرستان سنندج با 63 درصد سطح زیرکشت و 55 درصد از کل تولید استان است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کامیاران، مریوان و سروآباد به‌ترتیب در جایگاه‌های بعدی تولید این محصول قرار دارند.

سپری گفت: در حال حاضر 13 هزار خانوار با 17 هزار نفر بهره‌بردار در زمینه تولید طلای سرخ در این استان فعالیت کرده و برای خود و جوانان و خانواده‌های دیگر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/486/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری استان کردستان توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران

جلسه متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور و به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز جهت سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است، نمایندگان شرکت‌های فولادی همچون شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی در خصوص این پروژه‌های به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی
  • معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»
  • طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد