Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@17:35:01 GMT

مهلت یک هفته‌ای والدین برای خرید کتب درسی فرزندان

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۴۶۱

به گزارش فارس، مرتضی رئیسی حسنلنگی با بیان اینکه تاکنون 82درصد دانش آموزان استان در سامانه ثبت سفارش کتب درسی اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، اظهارداشت: والدین تا 23 خردادماه 99 فرصت دارند با ورود به سامانه ثبت سفارش کتب درسی نسبت به خرید کتاب‌های دانش آموز خود اقدام کنند.

وی افزود: کار ثبت سفارش کتب درسی از نیمه فروردین ماه 99 آغاز شد که تاکنون قریب به 300 هزار نفر به صورت انفرادی و یا گروهی در سایت کتب درسی  ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش هرمزگان با بیان این کار توزیع کتب درسی پایه های دوم تا ششم مقطع ابتدائی آغاز شده است، ادامه داد: درصورت کوتاهی والدین در ثبت سفارش کتب درسی، برای تهیه کتاب دانش آموز خود  درشروع سال تحصیلی با مشکل مواجه خواهند شد.

رییسی حسن‌لنگی اضافه کرد: ثبت سفارش به دو روش صورت می‌گیرد که در روش اول خود والدین با ورود به سامانه ثبت کتاب درسی اقدام به ثبت نام کتاب فرزندان خود مطابق قیمت روی جلد می‌کنند و در روش دوم، مدیران مدارس بعد از مراجعه والدین به مدرسه و پرداخت هزینه کتب درسی به صورت گروهی اقدام به ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان می‌کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: ثبت سفارش کتب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به تعویق افتاد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که قرار بود از امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ آغاز شده بود به تعویق افتاد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی) ، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی) و اول تکمیلی(استثنایی) قرار بود از امروز سه‌شنبه 28 فروردین آغاز شود.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاده است و در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهدشد.

مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرده‌اند: با توجه به درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 28 فروردین

به نظر می‌رسد، بررسی‌ها درباره قیمت گذاری کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید هنوز ادامه دارد.

پیش از این، حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفته بود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی درباره تغییرات کتاب‌های درسی هم اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید عنوان حذفی نداریم، اجرای آزمایشی 4 کتاب درسی که از سال گذشته آغاز شد، ادامه خواهد داشت.

تغییرات اساسی کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده بسیار محدود است، برای پایه اول ابتدایی اجرای آزمایشی محدود را شروع خواهیم کرد، کتاب‌های درسی هر 10 سال نیازمند بازنگری هستند و اکنون این بازه زمانی رسیده است بنابراین از مهرماه اجرای آزمایشی محدودی را برای کتاب‌های پایه اول ابتدایی خواهیم داشت ‌که جامعه به طور محسوس آن را حس نمی‌کند و فرایندی است که بازخورد آن را خودمان خواهیم داشت تا از سال آینده بتوانیم کتاب‌های درسی را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به تعویق افتاد
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • اعلام زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌ های درسی سال آینده از سه‌ شنبه
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان