Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان بار دیگر اعلام کرد که طالبان تا آغاز مذاکرات صلح ضمن برقراری آتش‌بس، از حرکات افراطی خودداری کند. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور بار دیگر از طالبان خواسته که آتش‌بس کند تا به زودی مذاکرات صلح آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، طالبان همانطور که در روزهای عید فطر با اعلام آتش‌بس خشنودی مردم را فراهم کرد، اکنون نیز از حرکات افراطی جدا شود و مذاکرات صلح را آغاز کند.

اشرف غنی با اشاره به ترور مولوی «ایاز نیازی» در کابل تاکید کرد که عالمان دین در یک صف واحد برای تامین صلح و ثبات در افغانستان همکاری کنند.

در بیانیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که در حال حاضر تأکید اساسی دولت به تامین صلح و دور کردن خشونت‌ها است.

«اشرف غنی» پیش از این نیز در یک پیام ویدئویی از طالبان خواسته بود تا برای مبارزه با کرونا و توقف جنگ، اعلام آتش‌بس کند.

شورای امنیت ملی افغانستان: آتش‌بس با طالبان همچنان ادامه داردآتش‌بس یکجانبه دولت با طالبان تکرار سناریوی بی‌نتیجه در افغانستاناشرف غنی: آمریکا در پی آتش‌بس بلند مدت در افغانستان استطالبان: توافق «اشرف غنی» و «عبدالله» تکرار ناکام تجربه‌های گذشته است

از سوی دیگر، سهیل شاهین نیز هفته گذشته در توئیتی نوشت: امارت اسلامی در امضای توافقنامه با آمریکا سازوکار جامعی را پذیرفت، شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی نیز آن را تایید کرد و اگر آن توافق عملی شود ما را به آتش‌بس و صلح می‌رساند.

سخنگوی طالبان که پیش از این دولت افغانستان را به ایجا مانع در روند صلح متهم کرده، افزود: باوجود به خطر انداختن هزاران زندانی از اثر کرونا، جلوگیری از روند صلح و اجرای کامل توافقنامه، طلب آتش‌بس معقول نیست.

شاهین پیش از این نیز گفته بود که طالبان زمانی آماده گفت‌وگوهای بین‌الافغانی خواهد بود که زندانیان این گروه آزاد شوند و سپس طالبان با دولت افغانستان و دیگر طرف‌های افغان به توافق برسد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان مذاکرات صلح اشرف غنی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم

سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور طالبان در دیدار با کادرهای علمی و فرهنگی افغانستانی مقیم اروپا اظهارداشت: دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است.

وی افزود: همانطور که طالبان در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران دستوراتی بدهند که با حاکمیت ملی ما هم‌خوانی نداشته باشد.

حقانی ادامه داد: ما می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم، بحث آموزش مربوط به ماست، ما خودمان برای آن زمینه‌سازی می‌کنیم. چون این مشکل فرزندان خودمان است و هیچکس به اندازه ما با فرزندانمان مهربان نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم