Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، شب گذشته در آیین بزرگداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد که در آستان مقدس بانوی کرامت و با حضور زائران و مجاوران آن حضرت در صحن‌ها و حیاط‌های حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: نخستین ویژگی بارز امام خمینی(ره) علم ایشان بود که اعلم زمان خود بودند و حتی قبل از تبعیدشان در سال ۴۲ کلاس‌های درس پر جمعیتی در قم داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دومین ویژگی بارز امام راحل(ره) را اعتقاد و باور راسخ ایشان برای گام برداشتن در راه خدا دانست و افزود: این باورهای هر انسان است که حرکت او را در زندگی رقم می زنند و باور به خدا و معاد و دین در امام خمینی(ره) به طور کامل قابل مشاهده بود و اگر چنین نبود نمی توانست چنین انقلابی را به وجود بیاورد.

وی زندگی هدفمند و تشخیص درست راه و باور به خدا را رمز موفقیت هر انسان در زندگی برشمرد و گفت: مجموعه بیانات امام خمینی(ره) که در صحیفه نور گردآوری شده است، نشان می‌دهد که چطور خداوند همواره در تمام مراحل زندگی مورد نظر امام راحل(ره) بود و قدرت‌های شرق و غرب را در برابر قدرت الهی ناچیز می‌دانست.

نظری منفرد گفت: اعتقاد به خدا و راه خدا، امام خمینی(ره) را به قدری قدرتمند کرد که رژیمی که تا دندان مسلح بود و قدرت‌های بزرگ او را حمایت می‌کردند و دارای نیروی اطلاعاتی قوی بود که اجازه هیچ حرکتی را به مردم نمی‌دادند را، با اتکا به قدرت الهی و همراهی مردم از پا درآورد و انقلابی را رقم بزند که در جهان تاثیرگذار باشد.

وی شجاعت را دیگر خصوصیت امام خمینی(ره) عنوان و تصریح کرد: شجاعت در امر دین این جور است که انسان برای عمل به دستورات خداوند و حرکت در مسیر الهی از هیچ قدرتی هراس نداشته باشد و امام راحل(ره) این گونه بود که هیچ هراسی در دل ایشان نبود و حتی در اوج اقتدار رژیم پلوی با صلابت و قدرت سخنرانی می‌کردند.

وی با بیان این که در بُعد عبادت امام خمینی(ره) انسانی متعبد بود و این تعبد و بندگی است که برای انسان عزت آفرین است، اضافه کرد: امام یک شخصیت زاهد و متواضع بود و برای مقام و ریاست هیچ تلاش و توجهی نداشت.

نظری منفرد ادامه داد: یکی از خصوصیات دیگر امام خمینی(ره) نگرش عجیب ایشان در همه ابعاد به‌ویژه نسبت به مسائل سیاسی بود و در وصیتنامه ایشان این ژرف‌نگری مشهود است که همه جوانب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در آن مورد توجه قرار داده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به شناخت امام خمینی(ره) توسط نسل جوان جامعه گفت: امروز هم ما رهبری داریم که در همه ابعاد سرآمد است و این شخصیت را خداوند ذخیره قرار داده بود که پرچم انقلاب را به دست گیرد و انقلاب را به همان سمت و سویی که امام راحل(ره) می‌خواست حرکت دهند، بنابراین باید قدردان این رهبر الهی باشیم.

وی با اشاره به سالگرد قیام مردم و شهادت عده ای از یاران امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ گفت: امام خمینی(ره) از روز ۱۵ خرداد به عنوان یوم الله نام بردند، زیرا این عزیزانی که برای اسلام جان دادند، هیچ انگیزه‌ای به‌جز دفاع از آرمان‌های امام راحل(ره) که همان آرمان‌های اسلام بود، نداشتند و در این راه به شهادت رسیدند.

نظری منفرد با بیان این که ما باید انقلاب اسلامی را ارج بنهیم، تصریح کرد: برای این انقلاب سرمایه گذاری زیادی شده است و شهیدان بسیاری را فدا کرده‌ایم و از خدا می‌خواهیم که این نهضت را حفظ و شرّ دشمنان را به خودشان بازگرداند.

این مراسم، شب گذشته پس از نماز مغرب و عشا به صورت زنده از صفحه رسمی آستان کریمه اهل بیت(س) در شبکه‌های اجتماعی به نشانی astanqom@ و همچنین تلویزیون اینترنتی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به نشانی https://amfm.ir/live منتشر شد.

همچنین زائران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در صحن‌ها و حیاط‌های این حرم مطهر حضور داشتند، به صورت تصویری از این مراسم معنوی بهره بردند.

۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه‌ها به‌دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند. 

امام خمینی(ره) رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ رحلت کردند و آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی در این روز انتخاب شدند./

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد قم امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی (ره) پروندهٔ خبری سی و یکمین سالگرد هجرت آفتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد قم امام خمینی ره رحلت امام خمینی ره قیام ۱۵ خرداد قم امام خمینی ره رحلت امام خمینی ره امام خمینی ره امام راحل ره نظری منفرد آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد بشاگرد تحت پوشش کمیته امداد هستند

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ۱۳ درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، گفت: ۷۰ درصد بشاگرد تحت پوشش کمیته امداد هستند.

حمید باسره امروز (۲۷ اسفندماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۰ هزار خانوار در هرمزگان مشتمل بر ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

وی عنوان کرد: ۱۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که نیمی از آنان را زنان تشکیل می دهند که بسیاری سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ۷۰ درصد بشاگرد تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیان کرد: ۳۰ هزار خیر از جمله ۷۰ خیر خارج نشین به کمیته امداد در حمایت از ۱۸ هزار یتیم و محسنین کمک می‌رسانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطع آب در بندر امام خمینی
  • هشدارهای امام خمینی درباره روحانیون وابسته، مقدس‌نما و تحجرگرا
  • محمودی کیا، عضو هیأت علمی پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی مطرح کرد: هشدار به نهادهای متولی درباره غفلت از اندیشه معیار امام/ خسارات جبران ناپذیر پرداخت مناسبتی به اندیشه امام
  • بیانیه حوزه علمیه امام‌خمینی: اشکالات شکلی پیش آمده بود
  • واکنش حوزه علمیه امام خمینی به موضوع انتقال سند
  • محفل انس با قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) خوی + تصاویر
  • بیانیه حوزه علمیه امام خمینی درباره باغ ۴۲۰۰ متری
  • دستور امام خمینی برای افزایش حقوق کارگران خطاب به وزیر کار: دستمزدها افزایش یابد تا کارگران از کمبودهای زندگی نجات یابند و مثل سایرین بتوانند در محیطی آزاد و مرفه زندگی کنند
  • برگزاری مسابقه بزرگ «امام رضایی شو» به همت آستان قدس رضوی
  • ۷۰ درصد بشاگرد تحت پوشش کمیته امداد هستند