Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: زیباکلام با تاکید بر اینکه ژست انتقاد تند و تیز از دولت به قالیباف نمی‌آید، گفت: اظهاراتی که وی تاکنون در جایگاه ریاست مجلس زده و یکسره به مدیریت دولت انتقاد کرده به نظر من با او هیچ تناسبی ندارد، اگر این سخنان از زبان افرادی مانند زاکانی، ذوالنوری و آقا تهرانی بیرون می‌آمد، قابل درک و باور بود، اما این جملات از زبان شخصیتی همچون قالیباف که همواره خود را تکنوکرات معرفی کرده، نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد به نقل از فرارو، این در حالیست که این سخنان دیگر برای مردم عادی شده و کسانی که می‌گویند می‌خواهند تحولی ایجاد کند.
محمدباقر قالیباف بالاخره بعد از کش وقوس‌های فراوان به ریاست مجلس دست یافت، او در اولین روز‌های رئیس شدنش روی به ایراد انتقادات تند و تیز به دولت آورده، رویه‌ای که باید دید در نهایت باعث بروز چه اتفاقاتی خواهد شد.
محمدباقر قالیباف رئیس جدید مجلس در نخستین نطق خود در بهارستان دولت را متهم به ناکارآمدی کرد و گفت: تهدید نخست کاهش سرمایه اجتماعی نظام است که در نتیجه ناکارآمدی اشباع شده مدیریتی کشور و فاصله گرفتن مسئولان از اصول انقلاب ایجاد شده است و متاسفانه چالش اقتصادی و معیشتی را به وجود آورده که زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی فراگیر شده است.
وی افزود: تهدید دیگر فساد نگران کننده‌ای است که در تار و پود ساختار‌های مختلف نفوذ کرده و موجب افزایش تبعیض، نارضایتی و عدم تحقق عدالت شده است. همچنین نظام اداری - اجرایی متورم و بهم ریخته کشور تهدید دیگری است که امکان حکمرانی خوب را سلب کرده است. تضعیف نهاد مهم خانواده از طریق گسترش روزافزون سبک زندگی غربی تهدید نگران کننده‌ای تلقی می‌شود که نیازمند توجه ویژه و فوری است.
قالیباف همچنین در دومین نطقش اظهار داشت دغدغه اساسی ما این است که چرا که یک برنامه مشخص، مدون و راهکار روشنی برای عبور از مشکلاتی که دولت برای سال ۹۹ ذکر کرد؛ از جمله بحث کسری بودجه ارائه نشده است. باید مشخص شود که چگونه از این مشکلات باید رهایی پیدا کنیم.
صادق زیبا کلام: ژست انتقاد تند و تیز از روحانی به قالیباف نمی‌آید/ او خود می‌داند که شانسی برای ۱۴۰۰ ندارد. حملات تند قالیباف به روحانی از قبل قابل پیش‌بینی بود
صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه قالیباف در جایگاه ریاست مجلس کار خود را با حمله به دولت و حسن روحانی آغاز کرده است، اظهار داشت: بسیاری از افراد از جمله خود بنده چنین مسئله‌ای را پیش‌بینی کرده بودیم، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که طیف تندرو با مخفی شدن پشت شعار‌هایی که می‌دهد عملا برنامه‌ای برای خروج کشور از وضعیت فعلی ندارند، در حالیکه در این زمینه باید برنامه ارائه دهند و مشخص شود که اصول‌گرایان در مجلس یازدهم می‌خواهند با چه طرحی وضعیت اقتصادی را سامان دهند.
وی با تاکید بر اینکه ژست انتقاد تند و تیز از دولت به قالیباف نمی‌آید، گفت: اظهاراتی که وی تاکنون در جایگاه ریاست مجلس زده و یکسره به مدیریت دولت انتقاد کرده به نظر من با او هیچ تناسبی ندارد، اگر این سخنان از زبان افرادی مانند زاکانی، ذوالنوری و آقا تهرانی بیرون می‌آمد، قابل درک و باور بود، اما این جملات از زبان شخصیتی همچون قالیباف که همواره خود را تکنوکرات معرفی کرده، نمی‌آید، این در حالیست که این سخنان دیگر برای مردم عادی شده و کسانی که می‌گویند می‌خواهند تحولی ایجاد کنند، باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشند.
زیباکلام با اشاره به اینکه سال‌هاست اصول‌گرایان مدام دم از پیشرفت می‌زنند، اما در عمل راهکاری ارائه نمی‌دهند، افزود: در حال حاضر مردم از عملکرد دولت ناراضی هستند و همه چیز نیز عیان است، اما این نکته که مدام نمایندگان اصول‌گرا بخواهند در این یک سال باقیمانده از دولت، از ناکارآمدی دولت حرف بزنند، به نظر می‌رسد کار عبثی باشد، در حال حاضر دولت با کسری بودجه بسیار زیادی روبرو است و از الان که ابتدای سال است، دولت در مخارج جاریه خود مانده، حال مجلس یازدهم به جای اینکه بیاید و این مسئله را مورد بررسی قرار دهد، مدام می‌گویند، دولت عرضه ندارند، خوب این حرف درست و قبول، حال راهکار شما برای خروج کشور از این وضعیت و بهبود وضعیت اقتصادی چیست، در این باره راه چاره نشان دهید.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در روابط مجلس و دولت در این یک سال آینده تنش حکمفرما خواهد بود، اضافه کرد: نمایندگاه اصول‌گرا خیلی دلشان می‌خواهد کابینه را از حد نصاب بیندازند با استیضاح وزار یا اینکه حتی طرح سوال از رئیس جمهور و عدم کفایت سیاسی روحانی را کلید بزنند، اما با توجه به موقعیتی که مجلس دارد، سایر ارکان نظام چنین اجازه‌ای با بهارستان‌نشینان نخواهد داد و تنها با طرح سوال و استیضاح از وزیران کار خود را انجام خواهند داد و نمی‌توانند اقدامی در قبال خود حسن روحانی صورت دهند.
محمدباقر قالیباف به دنبال آن است که از طریق ریاست مجلس به ریاست جمهوری برسد
اصول‌گرایان برنامه‌ای برای بهبود اوضاع کشور ندارند
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی یا اشاره به اینکه اصول‌گرایان همواره شعار‌های پرطمطراق سر می‌دهند، ادامه داد: در حال‌حاضر یکی از مهم‌ترین معضلاتی که کشورما با آن روبرو است، معضل بیکاری است، حال باید دید اصول‌گرایان برای این موضوع چه طرح و برنامه‌ای دارند، با توجه به اینکه امروز کشور به سرمایه‌گذاری دارد، باید از نمایندگاه مجلس یازدهم پرسید آن‌ها چه قوانینی می‌توانند تصویب کنند که زمینه برای جذب سرمایه‌گذری را تسهیل کند، این در حالیست که آن‌ها مدام به دنبال این است که مشکلات موجود را به گردن دیگران بیندازند و خود را تبرئه کنند.
زیباکلام با تاکید بر اینکه قالیباف برای انتخابات سال ۱۴۰۰ هیچ شانسی ندارد و خود او نیز این مطلب را می‌داند، تصریح کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری اصول‌گرایان تندرو و احمدی نژاد دارای شانس هستند، در این باره احمدی نژاد دارای رای است، اما باید دید که شورای نگهابان او را تائید صلاحیت خواهد کرد یا نه، اگر به فرض که این امر میسر شود، اصول‌گرایان از احمدی‌نژاد می‌ترسند که دوباره اتفاقات دوران ریاست جمهوریش را انجام دهد و آن‌ها نتوانند او را کنترل کنند، بنابراین در این بین شانس یک اصول‌گرای تندرو برای رسیدن به ریاست جمهوری بیشتر از همه است.
وی گفت: مردم با توجه به وضعیتی که کشور در آن قرار دارد، در انتخابات ۱۴۰۰ نیز شرکت نخواهند کرد و میزان مشارکت پایین خواهد بود، در چنین شرایطی دوباره به دلیل اینکه اصول‌گرایان دارای یک سبد رای مشخص هستند که این افراد تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنند، در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی می‌رسند و قدرت دیگر یکدست و یکپارچه خواهد شد. منبع: فرارو برچسب ها: زیبا کلام ، روحانی ، قالیباف

منبع: خرداد

کلیدواژه: زیبا کلام روحانی قالیباف قالیباف نمی آید ریاست جمهوری اصول گرایان ریاست مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد

رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور برای اجرا ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، «قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)» را برای اجرا ابلاغ کرد.

 هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان ساعتی پیش با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: در جلسه امروز شورای نگهبان، اصلاحات مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول) «سقف منابع عمومی و مفروضات منابع و مصارف» بررسی و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قسم رائفی‌پور برای حذف قالیباف
  • محمودزاده، نماینده مجلس: مجلس آینده طرح‌ها و مصوبات غیراصولی زیادی خواهد داشت/ دعوای میان اصولگرایان شدت می‌گیرد/ به دلیل انتقاد از دولت و موضع گیری در جریان اعتراضات سال گذشته ردصلاحیت شدم
  • قسم رائفی پور برای حذف قالیباف
  • قالیباف بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را به دولت ارسال کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • لاریجانی رکورد زد، قالیباف در برزخ ماند
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را به دولت ارسال کرد
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد
  • حمایت قاطع از همکاری مردم با حاکمیت در امر به معروف
  • مستندات رد صلاحیت حسن روحانی اعلام شد؟ | سرنوشت مصوبه کاهش مدت سربازی | انتشار اسنادی درباره فرزند قالیباف در بررسی صلاحیت وی تاثیر داشت؟