Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه بیشترین حوادث در استان مربوط به آتش‌سوزی است، گفت: عامل انسانی هم در این حوادث دخالت داشته است.

وی بر فرهنگ سازی حراست از منابع طبیعی در استان تاکید کرد و افزود: به دلیل خشک شدن پوشش گیاهی در مراتع بالادستی از اواسط تابستان امکان بروز آتش سوزی در آنها وجود دارد و باید همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نیروهای تخصصی را برای مقابله با اطفای حریق آموزش دهند تا در مواقع نیاز از ظرفیت آنها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

د سلطانی افزود: حوادث آتش سوزی هر ساله در مناطق مستعد حریق استان اتفاق می افتد و لازم است شوراهای تامین شهرستان ها نیز برای ابعاد اجتماعی پیدا کردن موضوع، به این مساله ورود داشته باشند.

سلطانی تاکید کرد: اقدامات لازم برای مبارزه با مزارع کشاورزی بر علیه ملخ در شهرستان طارم به خوبی انجام شده و امسال باید با قوت بیشتری این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست استان زنجان برای مقابله و مبارزه با آفات کشاورزی و مراتع مدیریت لازم را داشته باشند، ابراز کرد: حوادث آتش سوزی در مراتع استان جزو حوادث پر تکرار مدیریت بحران استان است و امسال باید با برنامه عملیاتی درست و کار شناسی شده برای مقابله با حوادث وارد عرصه شود.

سلطانی با بیان اینکه  دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران آمادگی لازم را نسبت به این موضوع داشته باشند، گفت: با توجه به بارش های خوب،  پوشش گیاهی در مراتع و حاشیه جاده های استان افزایش یافته است.

کد خبر 4941405

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان آتش سوزی مراتع ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان سالروز ارتحال امام خمینی قزوین ایلام بیرجند آتش سوزی عید سعید فطر امام خمینی ره ستاد مقابله با کرونا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بابک یکتاپرست گفت: آمار فوتی‌ها و مصدومان غرق شدگی در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

­این مقام مسئول افزود: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی مربوط به استان فارس با ۱۱ فوتی و استان اصفهان با ۷ نفر فوتی بوده است.

­سخنگوی سازمان اورژانس با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال، ۵۴ نفر بر اثر غرق شدگی مصدوم شدند، گفت: آمار مصدومان غرق شدگی در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش داشته است.

­یکتاپرست با بیان اینکه بیشترین آمار غرق‌شدگی در استان بوشهر با ۱۵ مصدوم و استان هرمزگان با ۸ مصدوم بوده است، افزود: در فروردین ماه امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی به دلیل طغیان رودخانه‌ها و یا در اثر سیلاب بوده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • فوت ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت