Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، چند روز پس از آنکه گروهی از فراریان کره شمالی در مناطق مرزی با کره جنوبی جزوه‌های تبلیغاتی علیه پیونگ‌یانگ پخش کردند، خواهر کیم جونگ-اون با انتشار یک بیانیه به مقام‌های سئول درباره پیامدهای این اقدام هشدار داد. پناهنده‌ها و فراری‌ها جزوه‌ها را با پنهان کردن درون بیش از ۵۰۰ بادکنک به درون مرزهای کره شمالی فرستادند و در آن از برنامه‌های هسته‌ای و نظامی پیونگ‌یانگ انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هم جزوه‌های تبلیغاتی علیه نقض حقوق بشر در کره شمالی درون مرزهای این کشور پخش شده بود. خواهر کیم که در دو سال اخیر به جایگاهی برجسته در ساختار قدرت رسیده، در بیانیه خود تهدید کرد اگر اقدام‌های تبلیغاتی پایان نیابد، کره شمالی به توافقنامه صلح سال ۲۰۱۸ پای‌بند نخواهند ماند. جزوه‌های درون بادکنک از منطقه غیرنظامی میان دو کره وارد بخش شمالی می‌شود. این منطقه پس از پایان جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ بین همسایه‌های شمال و جنوب ایجاد شد و امروز عملا یک منطقه نظامی است.

در بخشی از بیانیه کیم یو-جونگ که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرده آمده است: «اگر این کارها با نیت شیطانی به نام آزادی افراد و آزادی بیان مقابل چشم ما ادامه یابد، مقام‌های کره جنوبی خیلی زود با بدترین پیامدها مواجه می‌شوند. شفاف می‌گویم، اگر جزوه‌های تبلیغاتی همچنان ارسال شود و به جای اقدام عملی فقط شاهد عذرخواهی باشیم، مقام‌های سئول باید بهایی بسیار سنگین بابت رفتار خود بپردازند. آنگاه اعلامیه پانمونجوم دیگر برای ما ارزش و اعتبار نخواهد داشت.»

اعلامیه پانمونجوم در سومین دور گفتگوهای میان رهبران دو کره در سپتامبر ۲۰۱۸ به امضای کیم جونگ-اون و وون جائه-این رسید. بر این اساس، کره جنوبی متعهد شده است جلوی تمام اقدام‌های تبلیغاتی را از سوی مرز خود علیه همسایه شمالی بگیرد. این اقدام‌ها می‌تواند در قالب خواندن بیانیه‌های تبلیغاتی از پشت بلندگو در نزدیک مرز یا فرستادن بادکنک‌هایی باشد که جزوه‌های تبلیغاتی علیه سران پیونگ‌یانگ درون آنها پنهان شده است.

هر چند رسانه رسمی کره شمالی فراریان را مسئول اصلی ارسال جزوه‌ها و بمباران تبلیغاتی ندانسته اما در بیانیه خواهر رهبر کره شمالی اشاره‌هایی آشکار به این گروه وجود دارد. چند هفته پیش دو مقام ارشد پیشین کره شمالی که از این کشور به همسایه جنوبی گریخته‌اند، در مجلس کره جنوبی صاحب کرسی شدند. یکی از این افراد، نفر دوم سفارت کره شمالی در لندن است.

کد خبر 518021 برچسب‌ها کره شمالی و کره جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی و کره جنوبی کره جنوبی کره شمالی جزوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم

از خبرگزاری یونهاپ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست «سران برای دموکراسی» به سئول سفر کرده است، امروز (دوشنبه ۲۸ اسفند) با یون سوک یئول رئیس‌جمهور کره‌جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در راس هیاتی در این نشست که از امروز (دوشنبه ۲۸ اسفند) تا چهارشنبه (اول فرودین ۱۴۰۳) در سئول برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

نشست سران برای دموکراسی ابتکار جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا است که نخستین بار در دسامبر ۲۰۲۱ به طور مجازی و با حضور سران ده‌ها کشور جهان برگزار شد.

بلینکن با اشاره به شلیک چندین فروند موشک بالستیک کوتاه برد پیونگ‌یانگ به سمت کره‌جنوبی، اظهار داشت: واشنگتن با همکاری با مقامات سئول، قاطعانه به تحریکات کره‌شمالی در دریای ژاپن پاسخ خواهد داد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پلیس دریایی ژاپن از آزمایش ۲ فروند موشک بالستیک توسط پیونگ‌یانگ خبر داد. این اولین بار در ۲ ماه اخیر است که کره‌شمالی اقدام به آزمایش موشک بالستیک می‌کند.

کره شمالی آخرین بار در ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) یک موشک میانبرد مافوق صوت با سوخت جامد آزمایش کرده بود.

شلیک موشک بالستیک کره شمالی در حالی است که بلینکن برای شرکت در «نشست دموکراسی» به میزبانی «یون سوک یئول» رئیس‌جمهوری کره جنوبی به سئول رفته است.

بلینکن با بیان اینکه ما خواستار هماهنگی و ارتباط نزدیک بین متحدان خود بوده و بازدارندگی گسترده علیه پیونگ‌یانگ را افزایش خواهیم داد، تصریح کرد که آمریکا برای دفاع از متحدان خود همواره از طیف وسیعی از قابلیت‌های نظامی خود، از جمله هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

یون سوک یول رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در دیدارش با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: حملات موشکی کره‌شمالی، نشان‌دهنده قدرت این اتحاد است که به یک اتحاد راهبردی جامع جهانی تبدیل شده است.

سئول از متحدان کلیدی واشنگتن در شرق آسیا است و آمریکا حدود ۲۷ هزار سرباز در آن کشور دارد تا از متحد خود برابر تهدید‌های کره‌شمالی محافظت کند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن قرار است پس از سئول به مانیل پایتخت فیلیپین برود تا بار دیگر بر تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا در قبال این کشور تاکید کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • سئول: کره شمالی از پارسال ۷ هزار کانتینر مهمات به روسیه داده است!
  • واکنش چین به دعوت کره جنوبی از هیاتی از تایوان
  • هواشناسی خراسان شمالی با اعلام وضعیت نارنجی نسبت به بارش شدید باران هشدار داد
  • خوشامدگویی کره شمالی به وزیر خارجه آمریکا با شلیک چندین موشک بالستیک!
  • خوشامدگویی پیونگ‌یانگ به بلینکن با شلیک چندین موشک بالستیک
  • هواشناسی خراسان شمالی نسبت به بارش شدید باران هشدار داد
  • هشدار نارنجی هواشناسی خراسان شمالی با احتمال وزش باد شدید
  • هشدار نارنجی هواشناسی خراسان شمالی با احتمال وزش باد شدید
  • هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا/ اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ/ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن