Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت‌الاسلام موسی احمدی  گفت: متأسفانه عده‌ای هرچند محدود و انگشت‌شمار، در گروه‌های مجازی من را متهم به عدم شفاف‌سازی در قبال انتخاب هیئت‌رئیسه مجلس کرده‌اند که این موضوع را به‌شدت رد می‌کنم.

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقد به شفاف‌سازی آرا نمایندگان مجلس هستم و بر این اساس نیز در انتخاب رئیس، نایب‌رئیس، دبیران و ناظران هیئت‌رئیسه مجلس به شکل روشن و شفاف تلاش کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قبل از برگزاری جلسه هیئت‌رئیسه سنی مجلس، رایزنی‌های خوبی برای انتخاب هیئت‌رئیسه دائمی در خارج از مجلس انجام شد.

احمدی افزود: در این نشست‌ها که با محوریت فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی و به عنوان عضوی از این فراکسیون و با حضور کاندیداهای هیئت‌رئیسه دائمی مجلس برگزار شد، از دیدگاه‌های تک‌تک این کاندیداها مطلع و سوالات و ابهاماتی نیز مطرح کردم.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خروجی این جلسات که به عنوان عضوی از فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی سهمی در آن داشتم اجماع کلی بر انتخاب یک هیئت‌رئیسه قوی مجلس یازدهم بود که در روز رأی‌گیری در مجلس نیز توانست با موفقیتی مثال‌زدنی خود را نشان دهد.

احمدی عنوان کرد: مردمی که ردای نمایندگی را بر تن یک فرد می‌کنند و برای دفاع از مطالباتشان به مجلس می‌فرستند توقع دارند که نماینده آن‌ها شفاف و صریح عکس‌العمل‌ها، پیگیری‌ها و کارکردش در مجلس با آن‌ها در میان گذارد که توقع صحیحی است.

وی ادامه داد: بر این اساس خود را مکلف کرده‌ام که مردم شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ام را در جریان این امورات قرار داده و برای استیفای حقوق آن‌ها و استانم تلاش کنم.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر بیان کرد: متأسفانه عده‌ای هرچند محدود و انگشت‌شمار، در گروه‌های مجازی من را متهم به عدم شفاف‌سازی در قبال انتخاب هیئت‌رئیسه مجلس کرده‌اند که این موضوع را به‌شدت رد می‌کنم.

وی ادامه داد: تلاش برای انتخاب یک هیئت‌رئیسه مقتدر در مجلس را بر اساس یک انتخاب دقیق پس از رایزنی با کاندیداهای موردنظر انجام و حتی در این مباحث انتظارات مردم حوزه انتخابیه و استانم را با آن‌ها در میان گذاشتم.

27216

کد خبر 1395679

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۵ نماینده مجلس آینده چند میلیون تومان در انتخابات هزینه تبلیغات کردند؟ +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۱ اسفند ماه) سال جاری برگزار شد که از ۲۰۸ حوزه انتخابیه، انتخابات در ۲۱ حوزه به دور دوم کشیده شد و سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که انتخابات در ۵۲ حوزه تایید شده و بررسی بقیه حوزه‌ها در حال انجام است.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، شفافیت همواره یکی از مطالبات مردم و شعارهای منتخبان مجلس شورای اسلامی بود که در همین راستا در این دوره «قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی » مصوب سال ۱۳۹۸ اجرا شده است.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره سامانه شفافیت مالی انتخابات و نحوه کارکرد آن، گفته بود: امسال برای اولین‌بار قانون شفافیت و تأمین منابع مالی تبلیغات انتخابات مجلس مصوب سال ۱۳۹۸ اجرایی می‌شود. ما بر اساس تکلیف قانونی، سامانه‌ی مالی انتخابات را رونمایی کردیم که پایگاهی است که نامزدها اطلاعات مالی‌شان را ثبت می‌کنند.

وی در همین‌باره اضافه کرد: طبق این قانون، نامزدها موظفند منابع أخذ شده و دارایی‌هایشان که برای تبلیغات استفاده می‌کنند را در این سامانه وارد کنند؛ بر اساس قانون چهار هزینه برای نامزدها متصور شده که باید منابع‌شان را مصروف کنند.

به گفته دبیر ستاد انتخابات، اموال و دارایی‌های کاندیدا به‌همراه کمکی که از احزاب و گروه‌های سیاسی و اشخاص حقیقی می‌گیرد طبق قانون باید به‌منظور«برپایی ستاد انتخاباتی»، «تبلیغات مجاز»، «برپایی تجمعات» و هم‌چنین «هزینه‌ی حق‌الزحمه عوامل اجرایی» مصرف کند.

اسلامی با بیان اینکه موارد مذکور باید در سامانه شفافیت ثبت شود، اظهار داشت: هم‌چنین یک سقف برای تبلیغات و یا گردش مالی تبلیغات انتخاباتی نامزدها در نظر گرفته شده که متناسب با جمعیت، پراکندگی جغرافیایی و تعداد کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه تعریف شده است.

بنابراین گزارش، تمامی هزینه کردها انتخاباتی باید به اسناد مالی مستند باشد و باید منابع مالی و هزینه‌ها از طریق شماره حسابی که از نامزدها در دوران ثبت‌نام اخذ شده، انجام شود.

در همین راستا ۵ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم هزینه‌کردهای مالی خود را به صورت شفاف اعلام کرده‌اند که در ادامه می‌خوانیم:

علیرضا عباسی منتخب مردم کرج در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و عضو فعلی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت که در این دوره ۴۷ میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه انتخاباتی کرده که این هزینه کرد طبق حسابی که باید بر اساس قانون معرفی می‌کردیم انجام شده است .

نماینده کرج عنوان کرد برای دوره یازدهم نیز ۱۳ میلیون هزینه انتخاباتی داشتم که این نیز اعلام عمومی شده بود و اموال و دارایی خود را در این دوره و دوره قبل نیز به قوه قضائیه اعلام کردم و همه این موارد رسانه‌ای هم شده تا رأی‌دهندگان و مردم هم در جریان آن قرار گیرند.

روح‌الله متفکر آزاد منتخب مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با تسنیم، عنوان کرد که در دوره دوازدهم ۳۷۴ میلیون و چهارصد و هفتاد و یک هزار تومان برای تبلیغات انتخابات هزینه کردم و در دوره قبل نیز ۱۵۸ میلیون تومان هزینه شد که از محل پس‌اندازها شخصی و خانوادگی و کمک‌های مردمی بود و اسپانسری نداشتم.

منتخب مردم تبریز در مجلس دوازدهم، گفت: علاوه بر اینکه باید هزینه کردهای انتخاباتی و میزان اموال و دارایی‌ها در اول و آخر دوره نمایندگی طبق قانون به قوه قضائیه اعلام شود، در راستای شفافیت به رأی دهندگان و مردم نیز اعلام شود که این موضوع به سالم سازی انتخابات کمک می‌کند.

همچنین میثم ظهوریان منتخب مردم مشهد و کلات نیز عنوان کرد که برای انتخابات دوازدهمین انتخابات ۲۵۰ میلیون هزینه کرده که آن را به صورت شفاف اعلام کرده است.

علاوه بر این روح الله نجابت نماینده و منتخب مردم فارس در مجلس نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از هزینه‌کرد ۲۶۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خبر داده بود و علی اصغر نخعی منتخب مردم مشهد و کلات نیز هزینه‌های انتخاباتی خود را اعلام عمومی کرده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885209

دیگر خبرها

  • مدیریت قالیباف بر مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /تا صحبت از تحقیق و تفحص می شود، یک باند وارد میدان می شوند تا جلوی قانون را بگیرند
  • صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه‌ انتخابیه سمنان تایید شد
  • ثبت نام ۱۳ کاندیدا برای ریاست فدراسیون دوومیدانی
  • این نماینده مجلس بعد از انتخاب ردصلاحیت شد!
  • این نماینده مجلس که بعد از انتخاب ردصلاحیت شد!
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • این ۵ نماینده مجلس آینده چند میلیون تومان در انتخابات هزینه تبلیغات کردند؟ +جزئیات
  • ۵ منتخب مجلس هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف کردند
  • شفاف‌سازی فرماندار همدان درباره بازشماری صندوق‌های رأی
  • شفاف‌سازی فرماندار همدان درباره بازشماری برخی صندوق‌های رأی/ قانون ملاک عمل ماست