Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@08:51:12 GMT

فعالیت مرزی ایران و ترکیه از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۶۰۴

فعالیت مرزی ایران و ترکیه از سر گرفته شد

سخنگوی گمرک ایران گفت: از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز، با اجرای پروتکل های بهداشتی، کامیون های ایرانی و ترکیه ای برای تعاملات تجاری از مرز های دو کشور، اجازه تردد پیدا کردند.

به گزارش مهر، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: پس از پیگیری‌های مستمر مقامات کشورمان با مسئولان ترکیه به ویژه گفتگوی رؤسای جمهور دو کشور، از صبح امروز فعالیت مرز بازرگان به حالت عادی بر گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گمرک ایران افزود: از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز، با اجرای پروتکل‌های بهداشتی، کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای برای تعاملات تجاری از مرزهای دو کشور، اجازه تردد پیدا کردند.

وی اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مرز بازرگان، ملاقات مرزی بین مدیران گمرک بازرگان و گوربلاغ ترکیه برای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و سرعت بخشی برای عبور محموله‌های تجاری برگزار می‌شود.

گفتنی است، از سوم اسفندماه مرزهای ترکیه به روی کامیون‌های ایرانی برای ورود به خاک این کشور به دلیل ممانعت از شیوع بیماری کووید ۱۹ ممنوع بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس عسگری امام خمینی قیام 15 خرداد طرح شفافیت آراء بیماری کاوازاکی اردشیر مطهری ایران و ترکیه مرز بازرگان بازگشایی مرز سیروس عسگری امام خمینی قیام 15 خرداد طرح شفافیت آراء بیماری کاوازاکی اردشیر مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰ تن کود شیمیایی قاچاق

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: دو دستگاه کامیون تریلر با بار گچ ساختمانی از داخل کشورمان وارد محوطه تجاری گمرک مرزی مهران می‌شوند، تا پس از انجام تشریفات گمرکی این بار در محوطه تجاری توسط کارگران همزمان تخلیه و به کامیون‌های یکی از همسایگان غربی کشور بارگیری و با آن کامیون‌ها از مرز عبور و وارد خاک کشور همسایه شود.

وی ادامه داد: در این میان با بررسی صورت گرفته توسط کارکنان یگان حفاظت گمرک استان ایلام و مستقر در مرز مهران و کارکنان گمرک مشخص شد که ترخیص کار، هر ۲ خودرو انجام تشریفات گمرکی، هر ۲ محموله را به ساعات پایانی کار موکول کرده که این امر موجب شد تا کارکنان یگان حفاظت گمرک به وی مشکوک شوند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ترخیص کار پس از انجام تشریفات گمرکی با بار گچ، از تخلیه بار و بارگیری مجدد در خودروهای کشور همسایه خودداری و کار را به روز بعد موکول می‌کند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به وسعت زیاد محوطه تجاری و پارک تعداد زیادی کامیون در محوطه آن تأکید کرد: ترخیص کار، اقدام به دور کردن هر ۲ کامیون مذکور از یکدیگر و پارک آنها در ۲ نقطه مختلف در محوطه پارکینگ کرده تا در فرصتی مناسب بار را سریعاً تخلیه و همزمان در کامیون‌های دیگر بارگیری و از کشور خارج کند.

وی اظهار داشت: کارکنان یگان با توجه به تجربه و سوابق قبلی قاچاق کالا در داخل بار گچ هر ۲ کامیون را با هماهنگی مرجع قضائی توقیف و در بررسی بار هر ۲ خودرو مشخص شد در داخل گونی گچ ساختمانی که سفید رنگ است، کود شیمیایی اوره با برند یکی از شرکت‌های داخلی که آن هم در گونی سفید بسته بندی شده بود قرار دارد.

سردار بنی اسدی فر با تأکید بر اینکه، ترخیص کار، صرفاً بار گچ ساختمانی را در مدارک گمرکی اظهار کرده بود، گفت: این محموله ۴۰ تنی کود شیمیایی اوره قرار بود در قالب بار گچ ساختمانی از کشور به صورت قاچاق خارج که با اقدام به موقع و تیز هوشی کارکنان یگان حفاظت گمرک، کشف و ضبط شد و پرونده به همراه متهمان به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6083552

دیگر خبرها

  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم
  • صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)
  • کشف ۴۰ تن کود شیمیایی قاچاق