Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@16:37:38 GMT

میانگین سن مادران ایرانی ۲۹سال است

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۶۸۴

میانگین سن مادران ایرانی ۲۹سال است

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از متولد شدند یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۵ نفر در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال گذشته میانگین سن مادر در زمان ولادت فرزند ۲۹.۱ سال بود.

به گزارش مشرق، سیف الله ابوترابی با بیان اینکه در سال گذشته (۱۳۹۸) یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۵ نفر متولد شدند، افزود: از بین متولدان سال گذشته ۵۸۹ هزار و ۴۹۴ نفر پسر و ۵۷۹ هزار و ۶۴۱ نفر دختر بودند و نسبت جنسی حاصل از ثبت رویداد ولادت در سال ۱۰۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ بود یعنی در مقابل هر ۱۰۰ دختر متولد شده در سال گذشته ۱۰۶.۴ پسر متولد شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش محسن رضایی به حذف یارانه نوزادان هزینه کمرشکن یک رویای مادرانه‌

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد میانگین سن پدر و مادرها در زمان تولد فرزند در سال ۹۸ نیز گفت: میانگین سن پدر در زمان ولادت فرزند ۳۳.۸ سال و میانگین سن مادر در زمان ولادت فرزند ۲۹.۱ سال بود. 

وی در مورد اینکه چه افرادی می‌توانند برای ثبت ولادت نوزاد و اخذ شناسنامه اقدام کنند، تصریح کرد: پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه، مادر در صورتی که ازدواج او قانونی به ثبت رسیده باشد، وصی یا قیم یا امین با ارائه مدارک ذیربط، متصدی یا نماینده موسسه‌ای که طفل به آنجا سپرده شده و صاحب واقعه (ولادت) که سن او ۱۸ سال تمام به بالا باشد، می‌توانند برای ثبت ولادت و گرفتن شناسنامه اقدام کنند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم ثبت احوال تولد مادر نوزاد میانگین سن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر رایگان بیمه می‌شوند

فواد محمدی گفت: در راستای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای این طرح حق بیمه ۵۰۰ هزار نفر در کشور از واجدین شرایط توسط دولت در سطح یک جدول سطوح درآمدی به صورت کاملا رایگان تا زمان بازنشستگی پرداخت خواهد شد که این امر می تواند نویدبخش آینده روشن برای مشمولین باشد.

محمدی توضیح داد: مجموعه مدیریت صندوق در استان البرز آمادگی کامل جهت پیش ثبت نام از واجدین شرایط را دارد و مشمولین می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت WWW.ROOSTAA.IR  نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به  بخشی از شرایط کلی احراز مشمولین تصریح کرد: مشمولین باید غیرشاغل(خانه دار) ساکن در مناطق روستایی و عشایری و دارای سه فرزند و بیشتر باشند، حداقل سه فرزند در قید حیات که دارای تابعیت ایرانی هستند داشته باشند، نرخ باروری شهرستان محل زادگاه شوهر متقاضی(پدر) یا فرزند سوم و بیشتر بالای دو و نیم نباشد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولین از سوی ستاد ملی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ اول فروردین سال ۹۶  به بعد باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور؛ استعلام تایید غیر شاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق‌ها و تخصیص بودجه، پیش ثبت نام متقاضیان قطعی و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند در استان تهران
  • تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان
  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • شمار ولادت‌ها در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند
  • مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر رایگان بیمه می‌شوند