Web Analytics Made Easy - Statcounter

درو بریز، کوارتربک نیواورلینز سینتس، زانو زدن هنگام سرود ملی را اقدامی ناشایست دانست.

طرفداری - زانو زدن بازیکنان فوتبال آمریکایی هنگام سرود ملی آمریکا، چند سالی است که در این لیگ رایج شده و اکنون با توجه به شرایط آمریکا، این اقدام با واکنش های زیادی همراه است.

سال 2017، کالین کپرنیک، کوارتربک سابق سن فرانسیسکو فورتی ناینرز، در انتقاد به نژادپرستی و خشونت علیه سیاه پوستان، تصمیم گرفت تا هنگام سرود ملی آمریکا که قبل از هر بازی پخش می شود، زانو بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام کپرنیک خیلی سریع به یک ترند میان ورزشکاران تبدیل شد و خیلی از بازیکنان فوتبال آمریکایی و دیگر بازیکنان سایر رشته ها، به پیروی از کپرنیک، قبل از هر بازی زانو می زدند. چیزی طول نکشید تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، این اقدام را محکوم کرد و اعلام کرد که مالکین تیم های NFL باید هر بازیکنی که هنگام سرود ملی زنو می زند را اخراج کند. در اولین هفته مسابقات NFL بعد از صحبت های ترامپ، تمام تیم های NFL به همراه مالکین خود، هنگام سرود ملی آمریکا، در زمین حاضر شدند و برخی از آن ها زانو زدند تا واکنش خود به صحبت های ترامپ را نشان دهند.

جری جونز مالک دالاس کاوبویز به همراه بازیکنان این تیمآتلانتا فلکنز

به گزارش CBS Sports، درو بریز، کوارتربک نیواورلینز سینتس که خود سابقه زانو زدن هنگام سرود ملی را دارد، در طی مصاحبه ای گفت:

من هیچوقت با کسانی که به پرچم آمریکا بی احترامی می کنند، موافق نبودم. هنگام سرود ملی من به دو پدربزرگ خود فکر می کنم که برای این کشور در طول جنگ جهانی دوم جنگیدند. به نظرم با ایستادن و نشان دادن احترام به پرچم با قرار دادن دست روی سینه (به جای زانو زدن)، می توانیم اتحاد خود را نشان دهیم.

بعد از صحبت های بریز 40 ساله که زانو زدن را بی احترامی به پرچم آمریکا تلقی کرد، بسیاری از ورزشکاران آمریکایی از جمله ریچارد شرمن، کرنربک سن فرانسیسکو فورتی ناینرز، مایکل تامس، هم تیمی بریز در سینتس و امانوئل سندرز، هم تیمی جدید او، به صحبت های بریز واکنش نشان دادند و آن را بی اهمیت خطاب کردند. در این میان لبران جیمز، فوق ستاره لس آنجلس لیکرز واکنش تندی به صحبت های بریز داشت و در توییتر خود نوشت:

هنوز نمی دانی چرا کپرنیک زانو زد؟ اصلا هیچ ریطی به بی احترامی به پرچم و سربازان این کشور (چه زن و چه مرد) که سرزمین ما را آزاد نگه داشتند، ندارد.

بعد از انتقادهای تندی که به بریز شد، او سعی کرد که درباره صحبت هایش شفاف سازی کند و بیان داشت:

من عاشق نشان دادن احترام به هم تیمی هایم هستم و در کنار آن ها مقابل نژادپرستی می ایستم. من همچنین کنار کسانی مانند پدربزرگ هایم که جان شان را به خطر انداختند و برای این کشور جنگیدند نیز می ایستم.

درو بریز (شماره 9) به همراه بازیکنان نیواورلینز سینتسبیشتر بخوانید:

برنامه فصل 2020 لیگ NFL مشخص شد؛ جدال تام بریدی و درو بریز در هفته نخست

احتمال برگزاری لیگ فوتبال آمریکایی با حضور تماشاگران

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هنگام سرود ملی زانو زدن درو بریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه استقلال تعیین کننده است/ انتقاد باید سازنده باشد نه مخرب

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص دیدار روز جمعه استقلال برابر شمس آذر قزوین گفت: شمس آذر حریف آسانی برای استقلال نخواهد بود و آبی ها باید هوشیار باشند که مقابل این تیم امتیاز از دست ندهند ، شمس آذر در دور رفت بهتر از دور برگشت نتیجه گرفت اما این دلیل نمی شود که استقلال خود را از پیش برنده بداند ، شمس جوان و با انگیزه است و بدنبال این است که با گرفتن امتیاز مقابل استقلال هم موقعیت خود را در صدر جدول بهبود ببخشد و هم رقبای استقلال را خوشحال کند و در مجموع شمس آذر با اینکه اولین فصل حضورش در لیگ برتر است اما عملکرد موفقی داشته است .

وی در خصوص شرایط استقلال هم گفت: استقلال با بردی که مقابل آلومینیوم به دست آورد با روحیه ای خوب آماده دیدار برابر شمس آذر شده است،خط دفاع آبی ها مقابل آلومینیوم بدون اشتباه بود و مدافعان استقلال به همراه حسینی آماده بخوبی از دروازه استقلال حراست کردند ، در خط هافبک با اینکه مهدی پور مصدوم شد و چندین ماه نمی تواند برای استقلال بازی کند اما بازیکنان دیگر خلا این بازیکن را پر کرده و با تمام توان جنگیدند تا میانه میدان را از دست ندهند.

وی ادامه داد: در خط حمله هم بلانکو به اوج آمادگی رسیده و به یک گلزن تمام عیار تبدیل شده و حالا همه از او انتظار دارند در هفته های پیش رو باز هم بتواند برای استقلال گل زنی کند ، استقلال مقابل شمس آذر می تواند از تجربه‌اش استفاده کرده و برنده از زمین خارج شود،درست است که شمس آذر تیمی جوان و با انگیزه است اما تجربه بازیکنان استقلال را ندارد و کار برای شمس مقابل استقلال سخت خواهد بود .

همدانی در خصوص انتقادهایی که از استقلال بابت بردهای اقتصادی گرفته می شود تصریح کرد : هدف استقلال قهرمانی در لیگ است و هر مربی برای رسیدن به آن شیوه مخصوص به خود را ارایه می کند ، پس نمی توان به تیمی که با تفکرات سرمربی اش هفته های زیادی است که صدرنشین جدول و مدعی قهرمانی است انتقاد کرد ، ضمن اینکه استقلال بعد از سپاهان و تراکتور بیشترین گل زده را داشته و در حال حاضر بهترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد بنابراین این بهتر است برخی آقایان بجای انتقاد های غیر کارشناسانه نقدهای داشته باشند که کادر فنی و بازیکنان از آن استفاده کنند نه اینکه این دوستان بدنبال تخریب استقلال باشند .

کد خبر 6082286

دیگر خبرها

  • انتقاد پیشکسوت استقلال از مدیر عامل پرسپولیس
  • تجربه استقلال تعیین کننده است/ انتقاد باید سازنده باشد نه مخرب
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • بازیکنان استقلال در بازی فردا به‌طور کامل از سرمربی‌شان محروم‌ند؟
  • صحبت درباره علاقه به استقلال؟ چیزی یادم نمی‌آید!
  • رحماء بینهم/ شعری که افشین علا در واکنش به بازگشت گشت ارشاد سرود
  • واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه (فیلم)
  • امتناع بازیکنان رئال مادرید از پا گذاشتن روی لوگوی منچسترسیتی هنگام ورود به زمین اتحاد / فیلم
  • هوادار: با صدور بیانیه‌های پوچ موضوع را لوث کردید!
  • واکنش جالب عثمان دمبله به سوت‌های ادامه‌دار هواداران بارسلونا در هنگام تعویض شدن / فیلم