Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین رمضان علی معتمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با تسلیت فاجعه خونین ۱۵ خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آن روز و امام خمینی (ره) اظهارداشت: روز ۱۵ خرداد بدلیل اهمیت این روز برای امام و مردم ایران، بعنوان یوم الله نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با سخنرانی تاریخی خود در روز ۱۴ خرداد سال ۴۲ موجب رسوایی رژیم پهلوی شد و بعد از این سخنرانی حماسی، مأموران رژیم منهوس پهلوی صبح ۱۵ خرداد به درون خانه ریختند و ایشان را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: علما و مردم در قم، تهران و شهرهای مختلف در پی دستگیری امام (ره) تحصن و تظاهرات کردند و آزادی ایشان را خواستار شدند اما رژیم پهلوی با اجرای سیاست‌هایی آمریکا که به او دیکته شده بود با مردم مقابله کرد و عده‌ زیادی از مردم و انقلابیون را به شهادت رساند و زخمی کرد.

به گفته وی تعداد شهدا و زخمی‌ها به نحوی بود که تا ساعت پنج بعد از ظهر آنروز امکان جابجایی و رسیدگی به آنها وجود نداشت و روز بسیار سختی برای امام و انقلاب بود.

حجت الاسلام معتمدی گفت: علما و مراجع به صحنه آمدند مرجعیت امام در آن زمان و با پیگیری  علما به تثبیت رسید و طبق قانون دولت نمی‌توانست یک مرجع را محاکمه کند و بالاخره در فروردین سال ۴۳ امام آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: روز ۱۵ خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی یک روز ماندگار و بعنوان زیر ساخت انقلاب اسلامی در سال ۵۷ قرار گرفت و امام در این مدت با سخنرانیها، بیانیه‌ها و مطالبی که ایراد می‌کردند توانستند زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ ایجاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: انقلابی که امام در سال ۴۲ آغاز کرد،  در سال ۵۷ به ثمر نشست و بحمدالله اکنون ما در چهل و یکمین سالگرد انقلاب هستیم و سی و یکمین سالگرد رحلت امام را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد پیامدهای و پیام‌های بسیار خوبی را برای ملت ایران بهمراه داشت  تصریح کرد: توکل بر خدا، تکیه بر حضور مردم و تحول گرایی از مهمترین اهداف امام(ره)  در انقلاب بود که مقام معظم رهبری هم روز گذشته در سخنرانی بمناسبت ۱۴ خرداد و سالگرد رحلت حضرت امام (ره) به این نکات اشاره داشتند.

حجت الاسلام معتمدی اضافه کرد: ما برای استمرار انقلاب نیازمند اتحاد، تعامل، همگرایی، تحول گرایی هستیم و انقلابی بودن، در صحنه بودن و ضد استکبار بودن از مهمترین درس‌های امام (ره) به مردم بود و رهبر معظم انقلاب بعنوان خلف صالح ایشان ادامه دهنده راه امام هستند و خود را شاگرد امام (ره) می‌دانستند و می‌دانند.

وی اظهارداشت: مراسم گرامیداشت روز ۱۵ خرداد به جهات مختلف باید هر ساله برگزار شود و از دستاوردها و اهداف بزرگ آن استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: استکبار جهانی هر ساله و تا امروز سیاست خصمانه خود را علیه اسلام و انقلاب ناب ادامه داده و با تغییر موضع و به روش‌های مختلف قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی و اهداف آن را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما به جهت اینکه ۱۵ خرداد ۴۲ مبنای انقلاب اسلامی و حرکت امام بوده است باید این مبنا را همیشه حفظ کنیم و اهدافی که حضرت امام خمینی (ره) برای این روز تبیین کردند را برای خودمان الگو قرار دهیم.

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: همگان باید بدانند انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدانی است که از سال ۴۲ تا ۵۷ برای انقلاب داده شده و تا امروز استمرار داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه استکبار ستیزی باید در انقلاب و تفکر ما قرار داشته باشد افزود: آمریکا در موضوع کرونا و در زمینه حقوق بشر وضع وخیمی دارد و وضعیت امروز این کشور نشانگر ضلالت و گمراهی امریکا و دولتمردان این کشور است.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر آمریکا مشخص شده که دولتمردان این کشور ذلیل و ناتوانند ، تصریح کرد: مردم ما باید نسبت به قیام ۱۵ خرداد آگاهی بیشتری پیدا کنند تا این درخت شکوهمند انقلاب اسلامی روز به روز قوی تر شود و از طرف دیگر هم ذلیل بودن آمریکا و دولتمردان این کشور برای برخی افرادی که هنوز به اینکه شاید با رابطه و مذاکره با آمریکا می‌توانند مسائل را حل کنند دل خوش کردند، مشخص شود.

حجت الاسلام معتمدی تاکید کرد: ملت ایران و نسل جوان و نوجوان باید بدنبال اهداف ۱۵ خرداد و تبیین و شناخت آن و حرکت در مسیر آن باشند و گرامیداشت و بزرگداشت هر ساله این روز بعنوان یک ضرورت محسوب می‌شود که هر ساله باید مراسم این روز و این ایام را بیاد امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد برگزار کنیم و ادامه دهیم.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان قیام ۱۵ خرداد اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان حجت الاسلام معتمدی انقلاب اسلامی امام خمینی ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است

به گزارش قدس آنلاین،؛ محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه - دوم اردیبهشت - در نشست اعضای شورای معماری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فردا روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معماری است و این جلسه را به استقبال این روز برگزار کردیم.

وی افزود: ما بیشتر طبقه‌بندی‌های تاریخی و تفاوت‌های اصلی را با معماری نشان می‌دهیم. دوره ایلخانی با سلجوقی و دوره‌های قبل و بعد آن متفاوت است. احیای میراث تمدنی و کهن و افق‌گشایی جدید برای تمدن نوین اسلامی را در تجدد «هنر معماری» باید پیدا می‌کردیم.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز محور عمده سبک زندگی، معماری است. در زندگی، منازل و مدارس، شکل معماری و نوع ساخت و سازها برای ما فضای زیست جدیدی فراهم کرده که با فضای زیست مطلوب فاصله دارد. این به دلیل فاصله گرفتن هنر معماری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه ما دغدغه تمدنی و سبک زندگی داریم. سبک زندگی عفیفانه محل گفت و گو است. یکی از فضاهای زیست عفیفانه، از هنر معماری عبور می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سندملی معماری‌ و شهرسازی به شورای هنر ارجاع شده است و این سند آماده ارائه به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی است و جشنواره معماری فجر طبق سند پیش‌بینی شده در این سند اضافه می‌شود که از امسال برگزار می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد
  • شهردار اصفهان راهبرد انتصابات اخیر را تبیین کند
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم