Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال سیاسی و مبارز انقلابی استان قزوین گفت: مهم‌ترین شاخصهٔ رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هوش سیاسی ایشان و شناختی است که از انقلاب و از نهضت و تفکر امام(ره) داشته و دارند.

عباس نیکویه، فعال سیاسی و مبارز انقلابی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: ریشه‌های هر انقلاب به یک دوران طلایی و حرکت‌ها و اتفاقاتی باز می‌گردد که منشأ آن انقلاب هستند، در رابطه با انقلاب اسلامی ایران نیز بی‌شک 15 خرداد نقش اصلی و اساسی در شکل‌گیری آن داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما اگر به سخنرانی‌های حضرت امام(ره) در 15 خرداد و حتی سخنان ایشان قبل از این تاریخ و ایده‌های ایشان در رابطه با ولایت‌فقیه و نحوهٔ حرکات سیاسی دقت کنیم، هیچ شکی نیست که ریشه‌های اصلی انقلاب در آن دوران شکل گرفته است.

نیکویه در ادامه اظهار کرد: نصیحت‌هایی که امام(ره) در آن دوران به شاه داشتند و خطری که شاه و اربابان او مانند امریکا که هدایت سیاسی او را بر عهده داشتند، از جانب امام(ره) احساس می‌کردند و رفتاری که با حضرت امام(ره) داشتند، نشان‌گر این است که نوع مبارزهٔ ایشان می‌توانست یک حرکت جدی جهت تغییر حکومت باشد که در نهایت نیز با ایجاد نارضایتی‌های عمومی مردمی، منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر آن ریشه‌ها و مبارزات نبود، قطعاً امام(ره) به آن شکل دستگیر و سپس تبعید نمی‌شدند و شاه سعی نمی‌کرد حضرت امام(ره) را از جامعه حذف کند؛ از 15 خرداد 42 به بعد تمام انقلابیونی که در جریانات انقلاب سهیم بودند انرژی و ایدئولوژی خود را جهت سرنگونی رژیم شاهنشاهی به‌کار گرفتند.

این مبارز انقلابی تصریح کرد: با توجه به وقایعی که در خرداد 42 رخ داد و تظاهرات و تجمعاتی که در برخی شهرها به وجود آمد، این مبارزات و اتفاقات سرمنشأ انقلاب اسلامی شد.

نیکویه در رابطه با ویژگی‌های 3 دهه رهبری آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد: مهم‌ترین شاخصهٔ رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هوش سیاسی ایشان و شناختی است که از انقلاب و از نهضت و تفکر امام(ره) داشته و دارند.

وی بیان کرد: از دیگر شاخصه‌های رفتاری ایشان، دشمن‌شناسی صحیح است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: مقام معظم رهبری پیش از به‌دست گرفتن سکان رهبری، در بخش‌های اجرایی مختلفی حضور داشته و تجارب فراوانی دارند، از طرف دیگر ایشان از نفرات اصلی نهضت امام(ره) بودند و شناخت، هوش و درایتی که ایشان برای ادارهٔ کشور به‌کار می‌برند بی‌نظیر و ستودنی است.

وی مطرح کرد: ما باید تلاش کنیم تا با قوی کردن ریشه‌های انقلاب و مرور مداوم صحیفهٔ حضرت امام(ره) و ادامه دادن راه ایشان، نوع زندگی امام(ره) را سرلوحهٔ کار خود قرار دهیم تا این انقلاب به نهضت امام‌زمان(عج) متصل شود.

نیکویه در ادامه اشاره کرد: به عقیدهٔ بنده برای قوی کردن ریشه‌های انقلاب باید به روحیهٔ انقلابی بازگردیم، زیرا متأسفانه اکنون در برخی زمینه‌ها تا حدودی از روحیات انقلابی فاصله گرفته‌ایم؛ بدون تعارف و از سر دلسوزی عرض می‌کنم که طبق فرمودهٔ مقام معظم رهبری ما از منظر روحیات انقلابی باید به شرایط ابتدای انقلاب برگردیم و چاره‌ای جز این نداریم.

وی در پایان یادآور شد: بنده زمانی‌که برای برخی جوانانی که ابتدای انقلاب را ندیده‌اند و نگاه خوبی به موضوع ندارند، از شیوهٔ فعالیت‌های ابتدای انقلاب، نحوهٔ زندگی مسؤولین در آن ایام و نوع دفاع رزمندگان از وطن در جبهه‌ها با آن امکانات حداقلی صحبت می‌کنم، باور نمی‌کنند که در ابتدای انقلاب چنین روحیاتی در میان مسؤولین و رزمندگان وجود داشته است؛ لذا لازم است تفاوتی که در روحیه‌ها ایجاد شده است اصلاح شود و چاره‌ای جز برگشتن به روحیات انقلابی نداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین انقلاب اسلامی 15 خرداد ابتدای انقلاب حضرت امام ره ریشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی و عملکرد با تدبیر و درایت و به دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری، اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده است و شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدامشان در حوزه رکنی بودند.

ارتباط با اساتید و طلاب مستمر ادامه داشته باشد

وی افزود: باید در کارها مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی خصوصاً فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد؛ ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم بسیار موثر است که باید ان شاءالله مستمر باشد.

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می کنند اما همه این‌جور نیستند، اگر مطلبی هم باشد باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند. اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای هست تخریب کرد، بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد.

وی ادامه داد: ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدمت به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: دولت ها و افراد می آیند و می‌روند ما با حفظ استقلال حوزه از نظام که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که مربوط به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تعارف نمی کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می کنم امروز، البته در حوزه کاستی هایی وجود دارد که باید حل شود ولی در مجموع عملکرد جنابعالی در سمت رییس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده موفق می دانم و برای شما دعا می کنم. ان شاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم، البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با توجه به پیوستگی ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی و دوستانه مشکلات را حل نماییم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیاناً به غرض ورزی های شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود و طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

کد خبر 6080497

دیگر خبرها

  • واکنش دستیار رئیسی به تذکر رهبری درباره نحوه برخورد با بی حجاب ها
  • پیام قابل‌تامل عضو دفتر رهبری درباره جنجال حجاب | تصویر
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • تذکر مهم دفتر رهبری به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟