Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا با تاکید بر خروج نظامیان کشورش اعلام کرد که جنگ ۱۹ ساله در افغانستان تجاوز آشکار بود. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا اظهار داشت که نظامیان این کشور تنها به منظور سرکوب القاعده به افغانستان حمله کردند و حالا باید از این کشور خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تازگی با ارسال نامه‌ای به وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا گفت که نظامیان آمریکا باید از افغانستان خارج شوند زیرا جنگ 19 ساله آنها در افغانستان یک تجاوز آشکار بود.

گراهام تاکید کرد که باید به این تجاوز پایان داده شود؛ زیرا از ابتدا نیز هدف حمله به افغانستان سرکوب القاعده بود که طالبان به این گروه پناه داده بود.

سناتور جمهوریخواه آمریکا با اشاره به توافق صلح دوحه گفت که آمریکا و متحدانش باید خود را از اجرای این توافق صلح مطمئن سازند که افغانستان بار دیگر به مرکز تهدید برای آنها تبدیل نمی‌شود.

وی تاکید کرد که در صورت اجرای توافق دوحه، دیگر به ادامه حضور نظامی در افغانستان نیازی نیست و باید هرچه زودتر به مصارف هنگفت نظامی آمریکا در افغانستان پایان داده شود.

مجلس نمایندگان آمریکا: افزایش خشونت‌های طالبان نقض توافق قطر استکارشناس آمریکایی: توافق قطر بهانه واشنگتن برای خروج از افغانستان استپیش‌بینی سناتور جمهوریخواه از احتمال کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستانسناتور ارشد جمهوریخواه: نمی‌توانیم امنیت ملی خود را به طالبان بسپاریم

این سناتور آمریکایی طی ماه‌های گذشته تاکید کرده بود که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان منجر به روی دادن 11 سپتامبر دیگری خواهد شد.

همچنین پیش‌تر نیز دو مقام سابق آمریکا به «پولیتیکو» گفته بودند که گراهام به‌طور مستقیم از کاخ سفید خواسته شمار کمی از نیروهای آمریکایی متشکل از نیروهای ویژه و افسران سازمان سیا را در افغانستان نگه‌دارد تا فشار بر طالبان حفظ شود و عملیات مبارزه با تروریسم علیه القاعده و داعش نیز ادامه یابد.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد

 پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز (دوشنبه) مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد