Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@20:21:19 GMT

واکنش وزیر خارجه انگلیس به اعتراضات آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۹۸۰

واکنش وزیر خارجه انگلیس به اعتراضات آمریکا

وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی محتاطانه و برای گریز از متهم کردن آمریکا به نژادپرستی؛ به انتقاد از نوع برخورد واشنگتن با رسانه‎ها اکتفا کرد.

به گزارش مشرق، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز، به موضع‌گیری محتاطانه درباره خیزش مردم آمریکا علیه نژادپرستی حاکم در این کشور، اکتفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به تحولات اخیر آمریکا، ترجیح داد خیلی به موضوع قتل «جورج فلوید» رنگین پوست به دست پلیس آمریکا نپردازد و به جای آن، افکار عمومی را به نحوه برخورد با رسانه‌ها سوق دهد.

ببینید:

عکس/ حضور شخصیت‌های دینی در جمع معترضان آمریکا فیلم/ بومیان آمریکایی به صف معترضان پیوستند فیلم/ حمله به سفارت آمریکا در آتن با کوکتل مولوتوف فیلم/ رونمایی پلیس آمریکا از گازهای شیمیایی! فیلم/ لحظه سرنگونی مجسمه جورج واشنگتن

راب در پاسخ به این سوال که آیا خشونت پلیس آمریکا را محکوم می‌کند؛ مدعی شد: هرکس که شاهد نوع برخورد (پلیس) با جورج فلوید بود؛ درست مثل من شوکه و برآشفته می‌شود. فکر می‌کنم اعتراضات و خشونت‌ها بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه مدعی شد: امیدواریم آمریکا به سنت خود مبنی بر حفاظت از آزادی بیان رسانه‌ها ادامه دهد!

گفتنی است اروپایی‌ها نسبت به تحولات اخیر آمریکا بسیار محتاطانه برخورد می‌کنند و با وجود اینکه بیش از یک هفته از آغاز اعتراضات مردمی در این کشور می‌گذرد؛ همچنان از ابراز عقیده درباره ریشه‌های نژادپرستانه آن خودداری می‌کنند.

آلمان هم روز گذشته، با پرهیز از اظهارنظر مستقیم درباره قتل جورج فلوید؛ نحوه برخورد آمریکا با خبرنگاران را زیر سوال برد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا انگلیس دومینیک راب جورج فلوید اصحاب رسانه نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 6086123 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • تذکر جدی به وزیر کشور بر سر برخورد‌های غیرمتعارف گشت ارشاد
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین