Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:20:25 GMT

پل تاریخی ۱۵ خرداد گلباران شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۵۰۹۲

پل تاریخی ۱۵ خرداد گلباران شد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قرچک گفت: پل تاریخی ۱۵ خرداد که حادثه شهادت کفن پوشان قیام ۱۵ خرداد توسط رژیم شاهنشاهی روی آن صورت گرفته بود با حضور مردم و مسئولان شهرستان قرچک گلباران شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، مریم خدابنده گفت: پل تاریخی شهرستان قرچک که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، علاوه بر ارزش های معماری موجود به عنوان یکی از مهمترین مکان رخدادهای انقلاب اسلامی در تاریخ ایران اسلامی حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان این‌که پل تاریخی ۱۵ خرداد همیشه محور اصلی تورهای قرچک گردی قرار دارد و نظارت بر عرصه و حریم این پل تاریخی همیشه از اولویت های میراث فرهنگی شهرستان قرچک است،  افزود: کفن پوشان که برای عزیمت به تهران و حمایت از امام راحل مصمم بودند به فرمان توقف نیروهای ستم شاهی توجهی نکردند و به راه خود ادامه دادند ولی با رگبار گلوله های نیروهای رژیم شاه مواجه و تعداد زیادی از آنان بر روی پل تاریخی ۱۵ خرداد شهید یا مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، پل تاریخی باقرآبادقرچک به عنوان مشهد شهدای۱۵خرداد دشت ورامین با حضور خطیبی فرماندار، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، محسن خرمی شریف شهردار قرچک و دیگر مسئولان و مردم شهیدپرور گلباران شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پل تاریخی قیام 15 خرداد گلباران شهرستان قرچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

کد خبر: 1225427 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • تاریخی‌ترین بنای فلاورجان
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • ضرغامی عنوان کرد: بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی از بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی خبر داد
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خفر
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی خفر