Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به گرمای بیش از حد هوا و هجوم مردم برای سفر به شهرهای شمالی ایران، هم اکنون ویروس کرونا در شهرهای ساحلی مازندران رژه رفته و هر روز بر تعداد مبتلایان بومی و غیربومی می افزاید. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، جاده‌های درون و برون شهری مازندران و طول نوار ساحلی استان مملو از مسافران شهرهای اطراف و استان‌های همجوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم بی توجه به مسائل بهداشتی به گشت و سیاحت پرداخته و غافل از اینکه ویروس منحوس کرونا در کمین برای جذب آنان بوده دل را به دریا زده و آب تنی را در سواحل مازندران آغاز کردند.

از سویی اگرچه همچنان کرونا در مازندران جولان دارد و آمارهای مراکز بهداشتی و درمانی استان حکایت از قرارگیری مازندران در ردیف استان‌های زرد و رسیدن به قرمز را دارد ولی مسئولان حوزه‌های مختلف صرفا با بیان اینکه با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های وزارت بهداشت، فعالیت صنوف، سواحل و مراکز تفریحی و فرهنگی در مازندران آغاز شده است، مردم را راغب تر به حضور در مازندران می‌کنند.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگاران تسنیم از شهرهای ساحلی مازندران، هم اکنون موج عظیمی از مردم و مسافران در پارک‌های جنگلی، سواحل و کنار جاده‌های مازندران اطراق کرده و بدون توجه به مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها و بی خیال دنیا به تفریح و سیاحت می پردازند و انگاری که آنان را سه ماه در زندانی در منزلشان حبس کرده باشند توجهی به توصیه‌های بهداشتی و درمانی ندارند.

افزایش مبتلایان به کرونا و بی‌اعتمادی مردم به بخش بهداشت و درمان افغانستانپیشرفته‌ترین دستگاه ضدعفونی ویروس کرونا در کردستان ساخته شداعلام هشدار شیوع کرونا در همدان / با برگزاری برخی مراسم‌های‌ غیر‌ضروری مواجه‌ایمتست کرونای همه اعضای تیم استقلال منفی شد

با توجه به گرمای روزافزون و نزدیک شدن به فصل تابستان بیم آن می رود که در صورت تداوم سفرها و عدم رعایت مردم و مسافران به مسائل بهداشتی باید شاهد حوادث جبران ناپذیر انسانی در حوزه شیوع بیماران کرونایی در بین مسافران و بومی‌ها باشیم. متاسفانه قالب گردشگران مازندران گذری بوده و ممکن است ناقل باشند پس از خروج از استان این بیماری را در مازندران برای بومی‌ها به یادگار گذاشته و این تحفه منحوس را به عنوان بیماری نصیب شهروندان مازنی می‌کنند که بسیار خطرناک است.

بابل در وضعیت زرد شیوع کرونا

سید مصطفی قاسم زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهر بابل در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: از اول اسفند 98 استان مازندران جز استانهای اولیه درگیر با بیماری کرونا و یکی از کانونهای قرمز کشور بود.

وی بیان داشت: در 24 ساعت گذشته 18 بیمار جدید در بیمارستانهای بابل پذیرش و 21 بیمار نیز ترخیص شدند و در حال حاضر تعداد 62 بیمار بستری هستند که 23 بیمار بدحال در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: از ابتدای اسفند تاکنون بیش از 23 هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل مراجعه  که توسط کادر درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیش از 3100 نفر در بیمارستانهای بابل بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: بیماران غیربابلی بستری در بیمارستانهای بابل از شهرهای بابلسر، قائمشهر، بهنمیر، آمل، فریدونکنار، جویبار، نور، محمودآباد، ساری ، هادی‌شهر و تهران بودند.

وی ادامه داد: اکثر بخشهای مختلف بیمارستانهای بابل که به دلیل بیماری کووید 19 به بستری این بیماران اختصاص پیدا کرده بودند به فعالیت سابق خود برگشتند.

کاهش رفتارهای بهداشتی مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 79 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند  و در این مدت تعداد 64 نفر از افراد مشکوک بستری شده،  از بیمارستانها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون 250 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند. این روزها شاهد کاهش رفتارهای بهداشتی مردم در اجرای فاصلهگذاری اجتماعی و غفلت در رعایت اصول پیشگیری و بهداشت فردی هستیم که این امر ریسک ابتلا و انتقال ویروس را در روزهای پیش رو افزایش خواهد داد و عواقب سنگین و جبران ناپذیری خواهد داشت.

گزارش از حسین قربانی

انتهای پیام/‌681/ش

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، زنجیره مردمی دیار علویان ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین به صورت همزمان در سراسر نوار ساحلی استان مازندران در حمایت از عملیات تاریخی وغرور آفرین وعده صادق و طرح نور برگزار خواهد شد   محل‌های تشکیل زنجیره انسانی مردم مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق بدین شرح است بهشهر: شبه جزیره میانکاله نکا: ساحل آزاد نکا ساری: ساحل فرح آباد میاندورود: ساحل آزاد میاندرود  بابلسر: سراسر سواحل بهنمیر و بابلسر جویبار: ساحل آزاد جویبار فریدونکنار: ساحل شهرستان (ورودی‌ها پارک لاله، پلاژ شهرداری و پل میلاد) نوشهر: نوار ساحلی سیاهرود تا صلاح الدین کلا، نوار ساحلی مزگاه تا بندر نوشهر و نوار ساحلی سیسنگان تا انارور  محمودآباد:از ساحل روستای دریاسر تا ساحل روستای خشت سر نور: سواحل شهر‌های نور (ورودی خیابان پلاژ شهرداری) رویان (ورودی خیابان پلاژ شهرداری) ایزد شهر (ورودی از گلسار ۶۵) چالوس: ساحل رادیو دریا عباس آباد: پلاژ سلمان شهر و ساحل امرج کلا عباس آباد تنکابن: ساحل دریا رامسر: سواحل بخش مرکزی و دالخانی
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق
  • شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق
  • تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران
  • تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران 
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تشکیل زنجیره مردمی دیار علویان فردا در سواحل مازندران
  • سفر بهاری به شهرهای خوش آب و هوای شمال
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران