Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ناصر پورعلی‌فرد» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان دلایل ترک سمت ریاست فدراسیون بدن‌سازی اظهار داشت: قانون مصوب کشور زمان معینی را برای حضور در کار تعیین کرده و من نیز این زمان را سپری کردم. به قانون احترام گذاشتم  و دستور وزارت ورزش و جوانان را پذیرفتم و هیچ اعتراضی ندارم. نزدیک به ۱۵ سال در سمت رییس فدراسیون بودم و بابت همکاری متقابل از تمام همکارانم در این مجموعه تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک اگر موفقیتی در حوزه بدن‌سازی ایران شکل گرفته محصول برنامه یا نظر یک نفر نیست بلکه حاصل خرد جمعی بود. 

او با بیان مشکلات آغازین فدراسیون عنوان کرد: در زمان مهندس محسن مهر علیزاده  طرح تشکیل فدراسیون بدن‌سازی کلید خورد و کارهای مقدماتی آن در سال ۱۳۸۴ به سرانجام رسید. ابتدای کار بسیار سخت بود زیرا فدراسیون از چندین انجمن تشکیل‌شده بود که هماهنگ کردن آن کار سختی محسوب می‌شد اما با کمک دوستان و همکاران مجموعه این سختی در گذر زمان جای خود را به پاره‌ای از موفقیت‌ها داد. سختی تنها در بخش ورزشی نبود بلکه در ساختار سازمانی، اداری، تشکیلات و مکان فدراسیون هم وجود داشت.

رییس سابق فدراسیون بدن‌سازی با اشاره به اقدامات خود در یک دهه گذشته در این فدراسیون گفت: جمع‌کردن یک مجموعه کار راحتی نبود اما با طرح‌های بلندمدت توانستیم این کار را انجام دادیم. اول اقدام ما آموزش بود آموزشی که شامل مربیان، داوران و کارشناسان شد. باور داشتیم برای پیشرفت باید دانش‌افزایی شکل گیرد. پس از این اقدامات فدراسیون به عضویت فدراسیون جهانی درآمد و در حدود یک دهه است تیم‌های ایرانی در رده‌های سنی مختلف در سطح آسیا و قاره کهن افتخارآفرینی می‌کنند. در این مدت هر اعزامی با موفقیت همراه بوده و هیچ زمانی ورزشکاران ایرانی دست‌خالی به کشور بازنگشتند. 

پورعلی‌فرد همچنین افزود: البته فعالیت در رشته بدن‌سازی و مدیریت آن تنها به بخش داخلی منتهی نشد بلکه در کنار نتایج درخشانی که توسط ورزشکاران ایرانی کسب شد پست‌های مدیریتی نیز در سطح جهان به ایران رسید. کرسی‌هایی مانند نایب رییسی آسیا، رییس کمیته توسعه پرورش اندام جهان و انتخاب به‌عنوان فدراسیون برتر در سطح مدیریتی از جمله دستاوردهای یک دهه گذشته است. 

او با اشاره به بزرگان این رشته در ایران افزود: در این رشته بزرگانی مانند بیت‌الله عباسپور و هادی چوپانی در سطح جهان شناخته‌شده هستند. در ماجرای مدال موفقیت چوپانی انتقادات زیادی از ما شد اما کسی توجه نکرد که کار ما حمایت از ورزش حرفه‌ای نیست بلکه ما در بخش آماتور فعالیت داریم و به‌عنوان یک موسسه دولتی نمی‌توانیم در بخش حرفه‌ای هزینه کنیم. البته این به معنای نادیده گرفتن موفقیت چوپانی نیست بلکه او زمانی که در سطح جهان عنوان قهرمان قهرمانان با حمایت فدراسیون کسب کرد در اندیشه حرفه‌ای‌گری افتاد. طبق نامه‌ای که به ما ابلاغ‌شده است حق هزینه در بخش حرفه‌ای را نداریم. 

موضوع ورزش زنان از دیگر موضوعات موردنظر پورعیلفرد بود. وی گفت: ما هیچ‌وقت به مساله پرورش اندام زنان ورود نکردیم چون با ارزش‌های اسلامی در تضاد است؛ اما در بخش پاورلیفتینگ لباس مخصوص زنان را طراحی کردیم که مورد تایید فدراسیون جهانی و وزارت ورزش قرار گرفت. 

او در پایان تصریح کرد: ورزشکاران ایران در یک دهه گذشته بارها بر سکوی قهرمانی جهان و آسیا قرار گرفتند و پایین آمدن آنان از سکو سخت است. بدون شک برنامه‌ها با مدیران بعدی تکمیل می‌شود و من نیز هر کمکی از دستم برآید انجام خواهم داد.

برچسب‌ها فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فدراسیون بدن بدن سازی حرفه ای یک دهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ایران در سالن همایش‌های صداوسیما، در حال برگزاری است.

بنابر روایت ایسنا، در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند که به ترتیب در ادامه اسامی آن‌ها آمده است:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی

میرجلیلی پس از کسب این جایزه، گفت: یزدی صحبت می‌کنم و لهجه دارم و دم همه مردم گرم که به من رای دادند و امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و جان خود را برای خوشحال کردن مردم، می‌گذارم.

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که این صحنه ماندگار را رقم زدند و برای مردم عزیز کشورم آرزوی توفیق روز افزون دارم.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار) : تیم ملی هاکی بانوان

سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی بانوان ایران در این رابطه، بیان کرد: خوشحالیم که دختران خود را دیدید از مردم، وزیر ورزش و صداوسیما که به دیدن شدن ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم و زنانه جنگیدیم تا توانایی زنان را نشان دهیم و همیشه به این مسئله افتخار می‌کنیم.

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

منصور بیک‌وردی پس از دریافت جایزه تیم ملی فوتبال ساحلی، گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به پا برهنه‌های فوتبال ساحلی داشته باشد.

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

رزا ابراهیمی پاراتکواندوکار ایران با اشاره به اینکه خیلی خوشحالم که لایق این مهم شدم، گفت: از هموطنان عزیزم تشکر می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم.

۲۵۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899294

دیگر خبرها

  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • لیگ برای این بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس تمام شد
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • چرا آمدن مهدی قایدی به پرسپولیس ممکن نیست؟
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم