Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای سیرچ معجزه خلقت در دل کویر سوزان لوت است؛ روستایی ییلاقی در چند کیلومتری گرم‌ترین نقطه کره زمین که هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در دل کویر کرمان و چند کیلومتر دورتر از گرم‌ترین نقطه زمین روستایی ییلاقی وجود دارد که در دره‌ای سرسبز با شیب ملایم قرار گرفته که از دامنه قله جفتان آغاز شده و تا کویر شهداد ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکه‌ای از بهشت در دل کویر گرم و سوزان استان کرمان که هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند.

روستای سیرچ از توابع بخش شهداد شهرستان کرمان یکی از مناطق گردشگری بکر کشور است و کمتر کسی فکرش را می‌کند که در دل کویر لوت چنین نقطه خوش، آب و هوایی را پیدا کند و این تناقض در شرایط اکونومی، جذابیت زیادی به این منطقه بخشیده و قرار گیری سیرچ در مجاورت شهداد و منطقه کلوت‌ها و هم جواری دو نوع آب هوای متضاد، این روستا را به یک نمونه جذاب تفریحی و گردشگری در مسیر کویر تبدیل کرده است.

خود‌نمایی دریاچه شهداد کرمان در دل کویر لوت از نگاه دوربینکرمان| سیر تا پیاز برداشت "سیر" در مزارع شهداد به روایت تصویرکرمان| عظمت تاریخ و آرامش کویر در کاروانسرای شفیع‌آباد شهداد به روایت تصویر

نکته جالب اینجاست که طبیعت این روستا هیچ ارتباطی به کویر نداشته و بسیار سرسبز است و دلیل این امر قرار گرفتن روستا سیرچ در ارتفاعات می‌باشد و این مسئله باعث ایجاد آب و هوایی ییلاقی و سردسیر در این منطقه شده و کوه‌های اطراف روستا با پوششی از درختان انبوه منظره‌ای چشم‌نواز را به سیرچ بخشیده است.

سیرچ چشم‌اندازى زیبا، پوشیده از توده‌هاى انبوه درختان دارد که در بین آنها درختان کهنسال سرو و چنار نیز دیده می‌شود و باغ‌هایی که در اغلب نیمه سال سرسبز و پر میوه هستند

روستای ییلاقی سیرچ آب و هوایی مرطوب و خنک دارد و همین آب و هوا سبب شده تا درختان و چشم‌اندازهای غیرقابل وصفی در این منطقه رشد و نمو کند و باغداران این منطقه محصولات سردسیری بسیار مرغوبی را در این منطقه به عمل آورند.

عکس از ثارالله انکوتی

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT8 واژه های کاربردی مرتبط آب و هوا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا آب و هوا استان کرمان دل کویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه شنبه حوالی مرزن آباد، واقع در مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و ۵ کیلومتری مرزن آباد، ۱۸ کیلومتری کلاردشت و ۲۴ کیلومتری پول بود.

خسارتی تاکنون از این زمین لرزه ثبت نشده است.

کد خبر 6086928

دیگر خبرها

  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد