Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@03:49:59 GMT

کمک کنیم این ۳۲۴ زن از بند رها شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۵۵۳۳

کمک کنیم این ۳۲۴ زن از بند رها شوند

به گزارش همشهری آنلاین، اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره زندانیان جرائم غیرعمد گفت: در حال حاضر ۱۲۸۵۶ زندانی غیرعمد در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۶۵۲۳ نفر واجد شرایط دریافت کمک هستند. استان‌های مازندران با ۶۱۰ مددجو، استان فارس با ۵۲۶ مددجو، استان گیلان با ۴۲۰ مددجو در رتبه‌های اول تا سوم زندانیان جرائم غیرعمد هستند و تهران در رتبه ششم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ۱۲۸۵۶ نفر ۳۲۴ نفر حدود ۲.۵ درصد زندانیان غیرعمد را زنان تشکیل می‌دهند. استان گیلان با ۳۷ نفر، مازندران با ۳۶ نفر، تهران با ۳۲ نفر دارای بیشترین محکومان جرائم غیرعمد زن هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: از کل این موارد حدود ۱۰ درصد زندانیان محکوم به پرداخت دیه و ۹۰ درصد آنها محکومان مالی هستند. بدهکاران محکوم به دیه نیز شامل حوادث رانندگی شبه عمد، غیرعمد و حوادث کارگاهی هستند.

جولایی با اشاره به محکومان پرداخت دیه حوادث کارگاهی خاطرنشان کرد: ۵۲ نفر در کل کشور محکوم به پرداخت دیه برای حوادث کارگاهی هستند که به طور میانگین ۴۰۰ میلیون تومان برای این ۵۲ نفر باید دیه پرداخت شود. این‌ها افرادی هستند که بیمه از آنها حمایت نمی‌کند و گرفتار شده‌اند و همچنین از این تعداد ۲۲ پرونده منجر به فوت بوده‌ است.

وی با بیان اینکه کمتر از نیم درصد مددجویان ستاد دیه بدهکاران حوادث کارگاهی هستند، تصریح کرد: استان گلستان بیشترین حوادث کارگاهی را دارد و در این استان ۱۵ حادثه منجر به فوت داشتیم، بعد از استان گلستان نیز استان مازندران با ۶ نفر و استان تهران با ۵ نفر دارای بیشترین مددجویان حوادث کارگاهی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به استان‌هایی که فاقد محکومان حوادث کارگاهی هستند، خاطرنشان کرد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، کرمان، بوشهر، خراسان جنوبی، قزوین، خوزستان، سمنان و ایلام هیچ بدهکار محکوم به پرداخت دیه برای حوادث کارگاهی ندارند.

به گفته جولایی با عنایت رییس قوه قضاییه محکومان جرائم غیرعمد در قالب مرخصی به منزل بازگشته‌اند و اکثر آنان نیز تا پایان ماه رمضان در مرخصی بوده‌اند.

کد خبر 518041 برچسب‌ها دیه زندان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دیه زندان جرائم غیرعمد پرداخت دیه ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی صبح سه شنبه در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سالن فرهنگیان گرمسار، خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها و فعالان فرهنگی به تبیین اهمیت آزادی زندانیان شد و بیان کرد: کار خیر همواره پسندیده است اما این کار خیر گلریزان با یک تیر چند نشان را زدن است.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آثار و برکات فروانی دارد بیان کرد: نجات فرد زندانی اثراتی مثبت نه تنها بر فرد گرفتار بلکه بر خانواده‌های آنان و کل جامعه خواهد داشت.

امام جمعه گرمسار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همت خیران را نجات یک زندگی و یک خانواده دانست و گفت: خیران نیک اندیش در این زمینه بسیار پیشگام باشند چرا که در دین خدا نیز به کرات به احسان و کمک به گرفتاران تاکید شده است.

این مراسم به همت همیاران ستاد دیه گرمسار برگزار و مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از خیران این شهرستان برای آزادی زندانیان جرایم غیرنقدی جمع آوری شد.

کد خبر 6086240

دیگر خبرها

  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال