Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان مولکول هوشمندی را شناسایی کردند که عملکردی شبیه به ترانزیستور دارد و امکان ذخیره اطلاعات باینری مانند صفر و یک را که در پردازش کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اختیار می‌گذارد و با استفاده از این فناوری می‌توان حافظه رایانه را ۱۰۰ برابر افزایش داد.

این مولکول که نوعی نمک ارگانیک است، با دریافت جریان ورودی کوچکی، روشن شده و با قطع جریان، رنگ آن تیره می‌شود، به این ترتیب می‌تواند اطلاعات باینری را ذخیره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه این است که می‌توان اطلاعات را در دمای اتاق و فشار محیط در این مولکول‌ها ذخیره، بازخوانی و پاک کرد؛ این در حالی است که در اغلب تحقیقات انجام شده برای استفاده از پردازش مولکولی، لازم است این کار در شرایط خاصی مانند خلاء و دمای پایین انجام شود.
اندازه این مولکول حدود ۵ نانومتر مربع است و در نتیجه بیش از یک میلیارد مولکول در فضایی به اندازه سطح مقطع تار موی انسان جای می‌گیرد. به اعتقاد محققان این مولکول قادر است در هر ۶.۵ سانتیمتر مربع در حدود ۲۵۰ ترابایت اطلاعات را ذخیره کند. این حجم از فضای ذخیره‌سازی حدود ۱۰۰ برابر درایوهای کنونی است.
گزارش کامل این تحقیقات که توسط یک گروه بین‌المللی از محققان به سرپرستی محققان دانشگاه لنکستر واقع در انگلیس صورت گرفته، در نشریه Angewandte Chemie International Edition  منتشر شده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: طرح پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان ۲۰ طرح که در بخش دانشگاهی (E-Science) شرکت کردند در میان پنج طرح منتخب جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ قرار گرفت.

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گفت: رقبای ایران در این رویداد، کشور‌های ایالات متحده آمریکا، چین، فرانسه، اسپانیا، روسیه، لهستان، لوکزامبورگ، مالزی، پاکستان، هندوستان، بحرین، امارات عربی متحده، عربستان سعودی و الجزایر بوده‌اند که از این میان رقبای اصلی جمهوری اسلامی ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، چین و هندوستان بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

محمد هادی زاهدی گفت: اجلاس جهانی انجمن جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ با شعار «جوامع اطلاعاتی و دانش‌بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار» بزرگترین گردهمایی جهانی سالانه در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه جوامع محسوب می‌شود. در این اجلاس فرصتی برای تبادل اطلاعات، خلق دانش و به اشتراک‌گذاری روش‌ها و همچنین شناسایی روند‌های در حال ظهور و بهبود مشارکت، با توجه به تکامل جوامع اطلاعاتی و دانش بنیان فراهم می‌شود.

محمد هادی زاهدی گفت: بیش از ۷۰ کشور‌در جهان برنامه‌ها و پروژه‌هایی را که برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح بین‌الملل مطابق با اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار تعریف و به اجرا گذاشته‌اند. او افزود: این برنامه‌ها در ۱۱ محور و خط مشی (Actin –Line) مشتمل بر ۱۸ طبه و دسته (Category) معرفی و ارائه شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تشریح این جایزه گفت: برای هر ساله مسابقات جهانی WSIS با هدف ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه پایدار استفاده شده است، برگزار می‌شود. در حال حاضر کشور‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات که همواره در این نظرسنجی و رقابت حضور دارند.

وی ادامه داد: ایران همواره سعی کرده است، در این مسابقات مشارکت داشته باشد و از سال‌ها قبل حضور پررنگی داشته است و در مواردی نیز موفق به کسب جایزه نهایی جامعه اطلاعاتی WSIS شده است. در سال ۲۰۲۴، ایران با سه پروژه در حوزه‌های دولت الکترونیک، محیط زیست الکترونیکی و علوم الکترونیک (e-Government، e-Enviroment و E-Science)، مشارکت داشتند که نماینده ایران در حوزه علمی پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او گفت: با همکاری رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی و مشارکت جامعه دانشگاهی کشور در رای‌گیری عمومی پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی وزارت علوم با ۳۵ خدمت پرکاربرد جزء ۵ کشور نخست جهان ارزیابی شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • باتری که در چند ثانیه ای شارژ می‌شود
  • ساعت هوشمند Boat Storm Call 3 چه مشخصاتی دارد؟