Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@12:32:36 GMT

عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در کرکوک

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۵۹۲۹

عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در کرکوک

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، یگان‌های فرماندهی محور شمال بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) عملیات غافلگیرکننده‌ای علیه عناصر گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین انجام دادند.

نیرو‌های امنیتی عراق در چارچوب مرحله دوم عملیات قهرمانان عراق به تحت تعقیب قرار دادن عناصر باقی مانده از داعش در جنوب غرب استان کرکوک ادامه می‌دهند و عملیات غافلگیرکننده‌ای در کوهستان طوزخورماتو در صلاح الدین در مجاورت منطقه استان‌های شمالی انجام دادند؛ منطقه‌ای که وجود داعش در آن به منزله تهدیدی برای استان‌های هم مرز محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار این شبکه گزارش داد: یگان‌های فرماندهی محور شمال بسیج مردمی با هدف فرصت ندادن به عناصر باقی مانده از گروه تروریستی داعش برای استفاده از هر راهی که ممکن است داعش در آن تحرکاتی انجام دهد، عملیات غافلگیرکننده‌ای در مناطق کوهستانی طوزخورماتو در ادامه عملیات دوم قهرمانان عراق انجام دادند.

ابورضا النجار، فرمانده محور شمال بسیج مردمی در این خصوص گفت: «هدف از این عملیات تسلط بر منطقه و همچنین تثبیت موقعیت برخی یگان‌ها برای جلوگیری از عبور عناصر داعش از این منطقه و فرار آن‌ها به دیاله بود.»

نافع سلیم العکیلی، مدیر جنبش‌های سازمان بسیج مردمی اعلام کرد: «همه مناطق پاکسازی شد. به برادران خود در کرکوک اطمینان خاطر می‌دهیم. بسیج مردمی عناصر داعش را هر جایی که باشند، تحت تعقیب قرار می‌دهد.»

احمد اسعد جایرلی، فرمانده نیروی ویژه وابسته به فرماندهی محور شمال بسیج مردمی گفت: «منطقه رها شده بود و عناصر داعش به راحتی در این مناطق تحرکاتی انجام می‌دادند.»

فرماندهان امنیتی بر این باورند که کاهش مسافت بین خط قرمز بین مرز‌های منطقه کردستان عراق و دولت مرکزی بهترین راه حل برای پایان دادن به تحرکات عناصر داعش در این مناطق است.

ستاد اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: از زمان آغاز «عملیات قهرمانان عراق»، یگان زرهی نهم به اجرای وظایف ویژه خود ادامه می‌دهد. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الحشد الشعبی گروه تروریستی داعش محور شمال بسیج مردمی عناصر داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جهان از عملیات وعده صادق ایران علیه رژیم صهیونیستی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیم ، شبکه خبر در برنامه  سلام خبرنگار، بل مرضیه هاشمی از فعالان رسانه‌ای درباره تحولات منطقه گفتگو کرد.
مقدمه مجری: صهیونیست‌ها در چند روز اخیر بعد از عملیات تنبیهی وعده صادق ، خیلی روی رسانه‌ها حساب کردند حتی می‌توانیم بگوییم از دقایق اولیه این عملیات  بازی  رسانه ای را شروع کردند.
سوال: در رسانه‌های بین المللی چه بخش‌هایی از عملیات تنبیهی وعده صادق بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
 هاشمی : از یک لحاظ می‌گفتند عجیب بود ایران بالاخره به بعضی از هدف‌ها برسند ، از یک قسمت دیگر می‌گفتند این‌ها نمی‌خواستند بالاخره کار سنگین انجام بدهند نتوانستند ۹۹ درصد موشک را جلویشان گرفته شده اصلا کاملا مشخص بود نمی‌دانستند دقیقا چه قدر کاملا پیگیری بکنند و کاملا شوکه شده بودند فکر نمی‌کردند اولا ایران این کار را انجام بدهد، چون که ایران خیلی صبور بود چقدر اتفاق‌های مختلف پیش آمده و آن جواب سنگین را نداده بودند. یک عده زیاد فکر نمی‌کنند و وقتی که انجام شده تعجب کردند. آخر چه جوری می‌توانستند این کار را انجام بدهد ، امریکا و کشور‌های مختلف هم خودشان سعی می‌کردند جلوی موشک‌ها بگیرند و آخرش نتوانستند.
سوال: بپردازیم به این که رژیم صهیونیستی چگونه با این موضوع برخورد کرد به ویژه در حوزه رسانه‌ای و بهتر است بگوییم با دروغ‌های رسانه‌ای که می‌ساخت و در فضای رسانه‌ای ایجاد می‌کرد آن‌ها در این قالب این عملیات را چطور ساختند جلوه بدهند؟
هاشمی: می‌خواهد همیشه خودش را نشان بدهد که بی گناه است یک چیز عجیب است مخصوصا که دنیا الان همه این‌ها می‌شناسند البته مثلا یکی از وزرای اسراییلی می‌گفت شما می‌دانید چه اتفاقی می‌توانست بیفتد اگر جلوی این موشک‌ها را نمی‌گرفتیم چقدر مردم کشته می‌شدند نگفتند اولا ایران نمی‌خواست این کار را انجام بدهد دوما خودشان الان دارند در غزه چکار می‌کنند. نشان می‌دهد این‌ها همیشه فکر می‌کنند از همه بالاترند این‌ها کار‌های مختلف می‌توانند انجام بدهند می‌توانند ۳۵ هزار نفر شهید بکنند بعدا هیچ اتفاق آن چنان از نظر یک جانی نیفتاده دیگه آن جا برای عملیات ایران، واقعا دیگه فقط می‌خواهد نشان بدهند چقدر همه علیه مان و چقدر بی گناهیم. این‌ها همیشه همین کار را انجام می‌دادند و متاسفانه مخصوصا غرب دنیا یک عده زیاد باور می‌کردند، چون بالاخره رسانه خودشان به دست صهیونیست ها، الان دارند بیدار می‌شوند.
سوال: مصادیقی از تناقض‌های رفتاری صهیونیست‌ها در حوزه رسانه‌ای و در ارایه اخبار را می‌گویید؟
هاشمی: می‌خواهد نشان بدهد که ایران ضعیف است نمی‌توانند بعد از این طرف همه اش می‌گویند که چه عملیات سنگینی بود، مشخص است واقعا این‌ها دیگه هرچی این‌ها می‌توانند انجام بدهند از نظر روانی و رسانه‌ای دارند انجام می‌دهند الان و مثلا دیروز در مورد این قضیه رهبر صحبت می‌کردند که، چون ایران این کار را انجام دادند امریکا قول از رژیم صهیونیست گرفته حمله به ایران نکند البته اوکی دادند مثلا عملیات و این اصلا یعنی چیست ما فقط نگاه بکنیم اولا امریکا حق دارد اجازه بدهد این نسل کشی را ادامه بدهند، بعد خود رژیم می‌گوید حق دارد این کار را انجام بدهند. این‌ها دارند سعی می‌کنند آن خط خبر و آن تمرکز برود روی ایران اما  در دنیا همه مسلمانان هم غیرمسلمانان پشتیبانی می‌کنند از ایران و واقعا افتخار می‌کنند به  ایران ، ارتباط دارم با چند نفر غزه و واقعا همه اش دارند می‌گوید که افتخار می‌کنیم از ایران و بیشتر مردم این جا خیلی خیلی خوشحالند ایران این کار را انجام داده است.

دیگر خبرها

  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • حمایت جهان از عملیات وعده صادق ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران در برابر رژیم صهیونیستی
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • ایران معادلات جدیدی را در سطح منطقه تثبیت کرد+ فیلم