Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@20:10:16 GMT

نشست اوپک پلاس در هاله‌ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۵۹۵۵

نشست اوپک پلاس در هاله‌ای از ابهام

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شانا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (پنجشنبه، ۱۵خردادماه) اعلام کرد: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با وزیران سایر کشورهای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» در تماس دائمی است، اما زمان برگزاری نشست ائتلاف اوپک پلاس، برای بحث درباره کاهش تولید نفت، هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توازن بازار در هفته‌های اخیر گفت: ولادیمیر پوتین هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگو با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود یا سایر روسای دولت‌ها درباره این موضوع ندارد. 

در این میان، برخی منابع اوپک پلاس نیز اعلام کردند که در صورت موافقت کشورهایی که هنوز نتوانسته‌اند به سهمیه کاهش تولید خود بر اساس توافق این ائتلاف پایبند باشند، ممکن است نشست اوپک پلاس پیش از دوشنبه (۱۹ خردادماه) برگزار شود.

این منابع گفتند: اگر عراق و سایر کشورهایی که نتوانسته‌اند به طور کامل به توافق کاهش تولید کنونی پایبند باشند، موافقت کنند که پایبندی به سهمیه خود را افزایش دهند، تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس می‌توانند پیش از دوشنبه، نشست خود را از طریق وبینار برگزار کنند. 

محمد عرقاب، وزیر انرژی و معادن الجزایر و هم‌زمان رئیس دوره‌ای اوپک نیز روز یکشنبه (۱۱ خردادماه) در نامه‌ای به اعضای اوپک خواستار برگزاری پیش از موعد نشست اوپک پلاس در چهارم ژوئن (۱۵ خردادماه) شده بود. پیش از این قرار بود این نشست‌های وزارتی اوپک و اوپک پلاس در نهم و دهم ماه ژوئن (۲۱ و ۲۲ خردادماه) برگزار شود.

بحث و گفت‌وگوهای صورت‌گرفته درباره میزان ضعف برخی کشورها در پایبندی به سهمیه کاهش تولید خود در ماه مه، مانع برگزاری این نشست در امروز شد.

یکی از این منابع گفت: در مورد احتمال جبران رعایت نکردن سهمیه ماه مه این کشورها، در ژوئن و ژوئیه بحث و گفتگوهایی میان وزرای اوپک پلاس وجود دارد.

عربستان نیز پیشنهاد کرده است که برگزاری اجلاس تا اواسط ماه مه به تاخیر بیافتد، اما هنوز نشانی از تغییر برنامه دبیرخانه اوپک مشاهده نمی‌شود.

عربستان سعودی و روسیه دیروز (۱۴ خردادماه)، در توافقی اولیه، موافقت کردند که همزمان با افزایش فشار بر کشورهایی که تا کنون بر سهمیه کاهش تولید خود پایبند نبوده‌اند، کاهش تولید بی‌سابقه کنونی نفت را برای یک ماه دیگر تمدید کنند. 

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عربستان سعودی الکساندر نواک دیمیتری پسکوف نفت اوپک اوپک پلاس ائتلاف اوپک کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در نشست شورای عالی قضایی استان  با دادگستری اظهار داشت: اگر چنانچه اتقان آرای وجود داشته باشد پدیده کارچاق کنی کاهش پیدا می کند به همین منظور تحقق عدالت جز ارکان زندگی اجتماعی است که ناگزیریم برای تحقق آن تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز در این نشست از کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های ورودی به دادگستری استان خبر داد و عنوان کرد: از هزار و ۳۵۰ پرونده ورودی در دو سال گذشته بیش از هزار و ۲۵۰ پرونده رسیدگی شده است.

علی محمدی در ادامه اضافه کرد: دادگاه‌های کیفری استان در بحث رسیدگی به پرونده‌های خشن نیز حائز رتبه‌های برتر کشور شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟