Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:48:48 GMT

آتش سوزی در مراتع شیروان اطفاء شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۵۹۷۰

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از وقوع آتش سوزی در عرصه های مرتعی منطقه چپانلو طی امروز خبر داد و گفت: آتش با کمک نیروهای امدادی و افراد محلی خاموش شد.

سرهنگ موسی حیاتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی هفته جاری پنج فقره آتش سوزی در عرصه های مرتعی استان به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو فقره آتش سوزی در شهرستان اسفراین و سه فقره نیز در شهرستان شیروان بوده است.

حیاتی علت وقوع آتش سوزی ها را عوامل غیرعمد اعلام کرد.

وی تاکیدکرد: با توجه به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی، افراد از روشن کردن آتش در عرصه های مرتعی و جنگلی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آن، از خاموش کردن آتش اطمینان حاصل پیدا کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: مردم در صورت مشاهده آتش، هرچه سریع تر با شماره ۱۵۰۳ تماس گرفته و گزارش آتش سوزی را برای خاموش کردن هرچه سریع تر آن اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي مراتع شيروان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان این مطلب که طرح پاکسازی و جمع‌آوری علف‌های خشک و هرز در دستور کار معاونت خدمات شهری منطقه قرار گرفته است، افزود: بخش‌هایی از اراضی بوستان جنگلی سرخه‌حصار به سبب بارش‌های بهاری پوشیده از علف‌های هرز شده‌اند که با گرم شدن هوا و پایان فصل بهار خشک و امکان آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در راستای مدیریت و پیشگیری از وقوع احتمالی حریق در اراضی جنگلی منطقه ۱۳، اقدامات کنترلی شامل علف زنی و علف تراشی، ایجاد آتش بر و همچنین آمادگی کامل اکیپ‌های اجرایی اطفای حریق در بوستان جنگلی سرخه‌حصار و اراضی خجیر به صورت مداوم و مستمر آغاز شده است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران خاطرنشان کرد: حذف به‌موقع علف‌های هرز و ممانعت از رشد بی رویه آنها، راهکار ساده‌ای است که جهت پیشگیری هر حادثه احتمالی از آتش سوزی در فصل گرما و به هدر رفتن منابع مالی و زیست محیطی خواهد شد.

کد خبر 6085744

دیگر خبرها

  • وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند+فیلم
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • کپسول آتش نشانی وسیله‌ای ضروری برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری