Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@05:16:03 GMT

هشدار | بازگشت کرونا در کمین شهرهای سفید

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۱۹۳

هشدار | بازگشت کرونا در کمین شهرهای سفید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهنام رضا مخصوصی پنجشنبه ۱۵ خرداد اظهار کرد: بعد از اعلام وضعیت سفید در اسدآباد به عنوان اولین شهر استان همدان، این باور اشتباه در نظر مردم جا گرفت که بیماری کرونا محو شده است و این نگرانی ما را در خصوص برگشت پیک بیماری کرونا افزایش داده است.

کارگران بیکار شده در روزهای کرونایی باید به کار برگردند

وی اضافه کرد: حساسیت مردم با اعلام وضعیت سفید کرونا در شهرستان کاهش یافته و امروز شاهد رعایت ۳۰ درصدی فاصله‌گذاری هستیم و مردم تمایلی برای رعایت موازین بهداشتی و شستشوی مرتب دست‌ها ندارند و با بی تفاوتی در حال برگزاری آیین‌های جشن و عزا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد حداقل فاصله‌گذاری در اجتماع را ۲ متر اعلام کرد و گفت: مردم در صورت ضرورت اگر مجبور به حضور در اجتماع و مکان‌های مسقف هستند باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.  

مخصوصی خاطرنشان کرد: اسدآباد بیش از ۹۲ درصد بهبودی داشت و توانستیم با غربالگری و بیماریابی جهادی و تلاش مسئولان به وضعیت سفید برسیم اما در چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان درباره کرونا هستیم و با این روند ممکن است که رکورد سفیدی وضعیت شهرستان شکسته شده و ما به وضعیت قبل برگردیم.

وی یادآوری کرد: ممکن است دوباره در صورت برگشت پیک بیماری، محدودیت‌هایی درباره کسب و کار و فعالیت مراکزی در جامعه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام و اجرا شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به افراد سالمند و پر خطر و دارای بیماری زمینه‌ای توصیه کرد: کماکان فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها و موازین بهداشتی و در خانه ماندن را اولویت زندگی خود قرار دهند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۱۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهاردهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سه هزار و ۱۳۴ بیمار جدید در کشور شناسایی شد.

از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و  ۲ هزار و ۶۴۱ از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

کد خبر 518032 برچسب‌ها بهداشت عمومی استان همدان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بهداشت عمومی استان همدان كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در ساعات منتهی به ۹:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۲۴، نیوساید ۱۴۰، و اداره کل هواشناسی ۱۳۳ و شهر‌های هندیجان ۱۱۸، کارون ۱۱۵ و شادگان ۱۶۰ و آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس این سامانه و با توجه به بارندگی‌های اخیر هوای شهر‌های رامشیر، شوش، شوشتر و گتوند در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری
  • هوای اکثر شهرهای کرمانشاه در وضعیت «هشدار» قرار گرفت