Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ۱۵ اسفند پای کرونا به استان ما هم باز شد. در این روز، سه مورد ابتلا به این ویروس در استان شناسایی شدند. کسانی که سابقه سفر به مناطق آلوده داشتند؛ و پس از آن، ارائه آمار مبتلایان به این ویروس یکی از خبر‌های مهم و روزانه شده است.

در این مدت تعداد روز‌هایی که مبتلای جدیدی شناسایی نشده باشد بسیار کم بوده، اما روز‌هایی که آمار برایمان غافلگیر کننده بوده، کم نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون هم که چند روزی است آمار مبتلایان روزانه سه رقمی شده.

سال ۹۸ را در حالی به پایان بردیم که ابتلای ۵۴ نفر به ویروس کرونا تایید شده بود و چهار نفر نیز به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده بودند.

تا ۱۵ فروردین یعنی یک ماه پس از شناسایی نخستین موارد کرونا در استان بوشهر، ۱۰۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شدند که ۵۹ نفرشان معادل ۵۶ درصد مرد و ۴۶ نفر معادل حدود ۴۴ درصد زن بودند.

در یک ماه نخست شیوع کرونا در بوشهر، هفت نفر جانشان را بر اثر این بیماری از دست دادند.

۱۵ اردیبهشت، تعداد بیماران نسبت به ۱۵ فروردین، بیش از ۲.۷ برابر افزایش یافت و ۲۹۰ نفر شد.

در همین مدت تعداد جان باختگان هم با افزایش چهار موردی یا ۵۷ درصدی به ۱۱ نفر رسید.

تا ۱۵ اردیبهشت، ۵۱ درصد مبتلایان یعنی ۱۴۹ نفر بهبود یافته بودند و ۱۲۴ نفر هم در خانه مراقبت می‌شدند؛ و امروز ۱۵ خرداد، تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در استان بوشهر با زهم عدد ۱۳۴ را نشان می‌دهد؛ عددی که دوشنبه (سیزدهم خرداد) نیز در استان اعلام شده بود.

نخستین بار که آمار روزانه کرونا سه رقمی شد، هفتم خرداد بود؛ روزی که ۱۰۵ بیمار جدید شناسایی شدند و بیشترین آمار مبتلایان جدید هم دوشنبه و امروز گزارش شده است.

اکنون در استان بوشهر هزار و ۵۱۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است. آماری که نسبت به آمار ۱۵ اردیبهشت، ۵.۲ برابر افزایش یافته است.

آمار جان باختگان هم تا دیروز چهاردهم خرداد، به ۱۷ نفر رسیده که نسبت به ۱۵ اردیبهشت، ۶ نفر یا ۵۴ درصد افزایش دارد.

آماری که امروز دانشگاه علوم پزشکی منتشر کرده است، از میان ۱۳۴ مبتلای جدید ۶۸ نفر مرد و ۶۶ نفر زن هستند.

از میان هزار و ۵۱۷ بیمار شناسایی شده تا کنون، ۹۰۴ نفر (بیش از ۵۹ درصد) مرد و ۶۱۳ (حدود ۴۱ درصد) زن هستند.

همچنین شهرستان بوشهر اکنون با داشتن ۶۸۲ بیمار، نزدیک به ۴۵ درصد مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۲۱ درصد مبتلایان یعنی ۳۲۴ بیمار هم در دشتستان قرار دارد.

پس از این دوشهرستان، گناوه با دارا بودن ۱۱۸ بیمار، ۷.۷ درصد از مبتلایان استان را در خود جای داده و رتبه سوم را در این زمینه دارد.

شهرستان‌های کنگان ۶۶ نفر (بیش از ۴ درصد)، جم ۶۵ نفر (بیش از ۴ درصد)، دیلم ۶۱ (بیش از ۴ درصد)، تنگستان ۶۱ (بیش از ۴ درصد)، عسلویه ۵۳ نفر (بیش از ۳ درصد)، دیر ۴۵ نفر (۲.۹ درصد) و دشتی ۴۲ نفر (۲.۷ درصد) از بیماران را به خود اختصاص داده‌اند.

توصیه‌ها را جدی بگیریم

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر می‌گوید: ماسک برای همه توصیه می‌شود، از مردم خواست بدون ماسک از خانه خارج نشوند.

سعید کشمیری شرکت در مراسم ختم، عروسی، جشن تولد، مهمانی، دورهمی را بسیار خطرناک می‌داند و تاکید می‌کند: در خانه بمانیم تا سالم بمانیم، دستمان را به هیچ‌وجه به صورتمان نزنیم، فاصله دومتری را در هر شرایطی از افراد دیگر به خصوص موقع صحبت کردن حفظ کنیم، سفر نرویم، بیماری را جدی بگیریم، در تجمع‌ها شرکت نکنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا ابتلا به کرونا آمار کرونا کرونا در استان استان بوشهر بیش از ۴ درصد ۱۵ اردیبهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی مدیر عامل این شرکت گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۹.۵ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۶ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۷ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۵۳.۲ میلی متر و بافق با ۶۶.۲ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۹۸ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: با وجود بارندگی‌های خوبی که اتفاق افتاده است به دلیل افت بالای کسر حجم مخازن تجمعی، اثرات این بارش‌ها به صورت موقت است.

محجوبی گفت: در سطح استان یزد ۲۵ پروژه تغذیه مصنوعی با حجم ۲۷ میلیون متر مکعب وجود دارد که علاوه بر کنترل سیلاب، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در پایان بر صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از آبخوان‌ها و اجرای برنامه سازگاری با کم آبی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش