Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا امروز (پنجشنبه ۱۵ خرداد) به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و چند موضوع در زمینه بازگشایی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی برای تصمیم‌گیری در جلسه ستاد ملی مطرح شد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به نامشخص بودن شرایط ویروس کووید ۱۹ در آینده تصریح کرد: حفظ سلامت مردم و همه آحاد جامعه برای دولت اولویت اساسی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ضمن انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تامین سلامت مردم نیز مورد توجه خاص قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور گفت: جامعه باید باور داشته باشد که آینده ویروس کرونا نامشخص است بنابراین مردم باید زندگی خود را با این ویروس در هر شرایطی سازگار کنند.

در این جلسه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور به ویژه استان‌هایی که در هفته‌های اخیر روند شیوع بیماری در آن‌ها افزایشی بوده است، ارائه کرد و با تاکید بر لزوم رعایت هر چه دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی از جانب مردم در این استان‌ها گفت: صحن‌های مطهر باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط متولیان آستان‌های مقدس بازگشایی شوند.

در این جلسه مقرر شد گروه مشترکی از نمایندگان استانداری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل دقیق، موثر و سازنده نظارت کنند.

موضوع برگزاری نماز‌های جمعه در شهر‌های با وضعیت زرد و سفید نیز بررسی و اعلام شد در حال حاضر از ۷۴۸ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور در ۲۱۶ پایگاه مستقر در شهر‌های کم‌خطر این مراسم عبادی- سیاسی برگزار می‌شود و گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد دستورالعمل‌های بهداشتی در محل‌های برگزاری نماز جمعه شهر‌های سفید تا حد قابل قبولی رعایت شده است. به همین جهت در این جلسه مقرر شد کمیته‌های مرتبط برای برگزاری نماز جمعه در شهر‌های با سطح خطر متوسط یا زرد پیشنهاد‌های خود را به جلسات آینده ستاد ملی ارائه کنند.

در این جلسه همچنین موضوع بازگشایی و فعالیت مراکز و آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری مطرح و به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد فعالیت‌های سینماها، کنسرت‌های موسیقی و مراکز هنری تا پایان خرداد تعیین تکلیف شود و بر این اساس همه آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با مراجعه به سایت وزارت بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی شرایط خود را بررسی و در صورتی که واجد شرایط فعالیت منطبق با دستورالعمل‌های بهداشتی باشند، آغاز به کار نمایند.

در این جلسه پیشنهاد از سرگیری فعالیت‌های آژانس‌های مسافرتی و تور‌های گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد درباره فعالیت دفاتر خدمات آژانس‌های مسافری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای آن‌ها از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شود و قرار بر این شد در مورد فعالیت‌های تور‌های گردشگری نیز بررسی و پیشنهاد ارائه شود.

بر اساس تصمیم دیگر کمیته‌های تخصصی ستاد مقابل با کرونا مرخصی آن دسته از زندانیانی که جرایم ارتکابی آنان مخل امنیت جامعه (مانند سرقت، اراذل و اوباش و ...) می‌باشد، به تشخیص قوه قضاییه لغو و برای سایر افراد به مدت یک ماه تمدید شود.

در این جلسه مقرر شد فعالیت کلاس‌های آموزش قرآن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شروع شده و بازگشایی مهد‌های کودک و تصمیم‌گیری در این زمینه به جلسه بعدی موکول شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کرونا ستاد مقابله با کرونا کمیته های تخصصی ستاد مقابله با کرونا حسن روحانی دستورالعمل های بهداشتی مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

جلسات کارگروه‎‌های تخصصی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با محوریت «هوشمندسازی»، «ارتباطات»، «ماهواره» و «امنیت سایبری» به ریاست سید محمد کرباسی و با حضور اعضاء کارگروه‌ها برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسات کارگروه‎‌های تخصصی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با محوریت «هوشمندسازی»، «ارتباطات»، «ماهواره» و «امنیت سایبری» به ریاست سید محمد کرباسی و با حضور اعضاء کارگروه‌ها برگزار شد.

اعضای کارگروه با توجه به تجارب گسترده خود در فضای دانشگاهی و صنعت و آشنایی با موانع و چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود در این حوزه، ضمن ارائه طرح‌های پیشنهادی به بحث و تبادل نظر در مورد رویه‌های مؤثر و کارآمد، چالش‌ها، برنامه‌ریزی و تعیین شاخص‌ها برای حل مسائل کلان کشور ذیل حوزه مربوطه پرداختند.

محمد کرباسی با تأکید بر اهمیت کارگروه‌های تخصصی این ستاد در راهبری زیست‌بوم فناوری ضمن اعلام انتظارات از اعضاء، بیان کرد: نقش اصلی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات تسهیل‌گری و راهبری فضای فناوری در حوزه‌ی اتصال‌پذیری و ارتباطات است که یکی از مهمترین مأموریت‌های آن، یعنی رصد فناوری و تعیین اولویت‌های توسعه فناوری با توجه به نیاز ملی به کمک متخصصین حاضر در کارگروه‌ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه‌های تخصصی، استفاده از ظرفیت متخصصان فناور کشور در پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌های راهبردی کلان موضوعات کشور است و همانگونه که از نامگذاری کارگروه‌ها مشخص است، این ستاد تمام ظرفیت علمی و تخصصی خود را برای پیاده‌سازی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز به کار خواهد بست.

مأموریت‌های ستاد اتصال‌پذیری معاونت علمی؛ از بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات تا مخابرات کوانتومی

کرباسی ابراز امیدواری کرد با همکاری بازیگران مختلف این زیست‌بوم اعم از نهادهای دولتی، صنایع بزرگ و کوچک و شرکت‌های فعال بتوانیم در کنار حضور موثر پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان بتوانیم با گام مؤثری در راستای پیشبر ایران عزیز حرکت کنیم.

در "کارگروه هوشمندسازی"، انرژی و حمل و نقل به عنوان دو اولویت مهم هوشمندسازی اعلام شدند و ادامه‌ مسیر کارگروه هوشمندسازی و اینترنت اشیاء حول ترسیم زنجیره‌ی ارزش این دو محور و شناسایی گلوگاه‌های فناوری شکل خواهد گرفت. تلاش می‌شود که با تمرکز بر این دو موضوع ضمن شناسایی خلاءهای فناورانه و شرکت‌های توانمند در حل آنها، همرسانی لازم و حمایت‌های معنوی و مادی صورت پذیرد.

در "کارگروه ارتباطات" با بررسی تفصیلی زیست‌بوم ارتباطات و بازیگران اصلی این حوزه، پتانسیل‌های ایجاد همکاری و نحوه‌ ارتباط با جامعه‌ مخاطب بررسی شد. چالش‌ها و فرصت‌های موجود با توجه به ظرفیت‌های حاضر، به بحث گذاشته شده و نقشه راه جلسات بعدی ترسیم شد.

در "کارگروه ماهواره" ضمن بیان روندهای فناوری فضایی در جهان و مقایسه آن با فضای موجود در ایران، چالش‌های این فناوری بررسی شده و اولویت‌های فناورانه جهت توسعه در زیست‌بوم ماهواره و سنجش از راه دور به بحث گذاشته شدند.

در "کارگروه امنیت سایبری" با بیان فرصت‌های همکاری بین‌المللی و بازیابی علل ایجاد شکاف در میان شرکت‌های فناور این حوزه با روند جهانی، اولویت‌هایی که منجر به کاهش فاصله‌ی موجود و دستیابی به راهکار مناسب می‌شوند به بحث و بررسی گذاشته شدند. از موارد پراهمیت در این حوزه، نیاز به برقرار تعامل مناسب با ستاد هوش مصنوعی به جهت اثرگذاری گسترده و تعاملی هوش مصنوعی بر امنیت سایبری بود. ضمن آنکه بر عدم غفلت از حوزه‌های فعلی و لزوم یافتن راهکار مناسب برای حل مسائل موجود تأکید شد.

کرباسی در پایان جلسات چهارگانه کارگروه‌های تخصصی ستاد، ضمن تأکید بر استمرار این جلسات افزود: موارد به دست آمده، در جلسات بعدی کارگروه‌ها جهت دستیابی به برنامه‌های مدون و قابل اجرا پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • آیا به نسبت سن خود تناسب اندام دارید؟
  • جلسه درویش در مورد توسعه ورزشگاه درفشی‌فر
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • ضرورت مقابله با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون در البرز
  • هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری