Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@02:20:03 GMT

با چه درآمدی از زیر خط فقر درمی‌آییم؟

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۳۱۱

با چه درآمدی از زیر خط فقر درمی‌آییم؟

صراط: اوایل این هفته، محمد قاسمی سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گزارشی درباره وضعیت اقتصادی کشور و راهکار‌های اصلاح آن به نمایندگان مجلس یازدهم ارائه داد.

بخشی از این گزارش، به بررسی آمار‌های مرتبط با فقر مطلق اختصاص داشت. فقر مطلق را می‌توان ناتوانی در کسب حداقل استاندارد زندگی تعریف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، فقر مطلق عدم دسترسی به حداقل‌های معیشت در جامعه است که با توجه به تفاوت هزینه‌های زندگی در مناطق مختلف کشور متفاوت می‌باشد.  

براساس بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، نرخ تورم بالا در سال‌های اخیر منجر به رشد قابل توجه خط فقر در شهر تهران و سایر نقاط کشور شده است. این موضوع در کنار کاهش قابل توجه درآمد سرانه منجر به رشد نرخ فقر در این سال‌ها شده است و شواهد موجود نشان از روند فزاینده این متغیر در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ دارد.

آمار‌های فوق نشان می‌دهد خط فقر خانوار‌های چهار نفره در شهر تهران ظرف ۲سال اخیر (سال‌های ۹۷ و ۹۸)، از ۲.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسید یعنی ۸۰ درصد افزایش یافت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خط فقر درآمد نرخ فقر نمایندگان مجلس یازدهم نرخ تورم صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که این گروه از خواسته خود کوتاه نمی‌آید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، الرشق امروز دوشنبه تاکید کرد که توقف کامل جنگ در غزه، تنها ضامن حمایت از ملت فلسطین و توقف جنایات و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی است.

این مقام حماس عنوان کرد: ما از خواسته خود مبنی بر خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آزادانه آوارگان به خانه‌هایشان کوتاه نمی‌آییم.

الرشق گفت که تلاش‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت او برای آزادی اسرای اسرائیلی با توسل به زور و گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است

وی اظهار داشت که دشمن به دنبال آتش‌بس موقت برای آزادی اسرای خود است تا بعد از آن دوباره جنگ و نسل‌کشی در غزه را ازسرگیرد.

عزت الرشق بیان کرد که دشمن صهیونیستی پس از گذشت بیش از 6 ماه همچنان سردرگم است و نتوانسته هیچیک از اهداف خود یا دستاوردی را محقق کند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد که هدف قرار دادن غیرنظامیان نشانه شکست دشمن است نه اینکه مقدمه‌ای برای پیروزی باشد.

وی در پایان گفت: رژیم اشغالگر طرد شده است و افکار عمومی بین‌المللی در کنار ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • قهرمانی‌های منچسترسیتی
  • حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم/ پس از ۶ ماه دشمن به هیچ هدفی نرسیده است
  • حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم
  • مقام حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم
  • سامانه بارشی تقویت می‌شود / گردوخاک نوار غربی کشور را درمی‌نوردد