Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:57:24 GMT

کویت ۴۰ درصد کارگران خارجی را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۹۷۳

کویت ۴۰ درصد کارگران خارجی را کاهش می‌دهد

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فرانس ۲۴، "خالد الحمد الصباح" نخست وزیر کویت گفت که این اقدام برای تنظیم ترکیب جمعیتی کشور صورت می‌گیرد.

جمعیت کویت حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که از این تعداد تنها یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر را  اتباع کویتی تشکیل می‌دهند یعنی ۳۰ درصد کویتی و ۷۰ درصد خارجی هستند.

الصباح در نشست سردبیران روزنامه‌های داخلی تأکید کرد: شرایط ایده‌آل برای ترکیب جمعیتی این است که ۷۰ درصد جمعیت کشور را شهروندان کویتی و ۳۰درصد را خارجی‌ها تشکیل دهند، به همین خاطر ما با چالش بزرگی در آینده روبه‌رو هستیم و باید نقص ناشی از ترکیب جمعیتی رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر کویت افزود، این نقص از این طریق رفع می‌شود که کویتی‌ها تمام کارها را عهده دار شوند، چرا که بسیاری از خارجی‌های مقیم این کشور در تمام بخش‌های حیاتی مشغول به کار هستند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات و قطر نیز همانند کویت در بسیاری از بخش‌ها و مشاغل متکی به نیروی کار خارجی بویژه کارگران جنوب شرق آسیا هستند.

در همین ارتباط، شرکت هوایی "الوطنیه" کویت نیز  ۸ خردادماه اعلام کرد که این شرکت حدود یکهزار و ۵۰۰ تن (۲۵درصد) از کارکنان خارجی‌ را اخراج می‌کند.

شهرداری کویت نیز پیش از این اعلام کرده بود که به زودی دستکم نیمی از ۹۰۰ کارمند خارجی خود را برکنار خواهد کرد.

برچسب‌ها کارگر کویت خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر کویت خلیج فارس کارگر کویت خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه سوم مازندران در سالمندی

استاندار مازندران، گفت: مازندران در رتبه سوم سالمندی کشور قرار دارد و از این رو برنامه‌ریزان ستاد جوانی جمعیت در این استان انتظار دارند با استراتژی تدوین‌ شده، امسال ۳۳ هزار تولد و ۲۱ هزار ازدواج در مازندران محقق شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، نخستین نشست ستاد جوانی جمعیت استان مازندران بعد از ظهر امروز در سالن شهید رجایی استانداری به ریاست سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران برگزار شد.

سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه امسال برنامه استراتژیک و تحولی در خصوص جوانی جمعیت را برای استان دنبال می‌کنیم و تمامی فرمانداران باید پای کار باشند، خواستار آماده‌سازی یک الگوی برنامه‌محور و عملیاتی از همه دستگاه‌ها و کمیته‌های مردمی عضو ستاد جوانی جمعیت استان شد.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه کلی‌گویی و اقدامات سطحی و تکراری کاری از پیش نمی‌برد، از اعضای ستاد خواست تا در درجه اول جامعه را نسبت به مخاطرات سالمندی و تهدید جمعیتی آگاه کنند.

وی افزود: ما هنوز نتوانستیم متناسب با تهدید جمعیتی در استان، آگاهی لازم را به مردم منتقل کنیم، یعنی مردم در جریان آینده دقیق جمعیتی قرار نگرفتند.
 
حسینی‌پور بر تشکیل نشست ستاد جوانی جمعیت برای هر 15 روز یکبار نیز تأکید و اعلام کرد که در هر نشست، دو فرماندار استان باید گزارش کار ارائه بدهند.

استاندار مازندران با بیان اینکه هر موضوعی هرگاه مردمی‌سازی شد خود مردم مسئله را حل کردند، افزود: برنامه راهبردی برای روستا به روستا تدوین شده و همه مسئولان شهرستان‌ها باید تا پایان فروردین‌ماه در اتاق وضعیت که استانداری به همت اداره‌کل امور بانوان و خانواده تهیه کرده است حضور پیدا کنند و برای تحقق برنامه‌ها همت کنند.

حسینی‌پور همچنین گفت: کمیته آموزش را به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از بخش اطلاع‌رسانی جدا کردیم و مسئولیت آن را در اختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دادیم به این دلیل که آموزش موضوع مهم، تخصصی و متنوع است و همچنین 47 ماده از 73 ماده مربوط به ستاد جوانی جمعیت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است. 

وی از همه اصحاب رسانه در استان به ویژه صدا و سیما خواست تا جوانی جمعیت را یک موضوع عادی تلقی نکنند و آن را فوق‌العاده ببینند به این دلیل که در جوانی جمعیت بسیار عقب هستیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: شرایط جمعیت در مازندران بحرانی است و اگر به موقع اقدام نشود پشیمانی سودی نخواهد داشت.

برنامه‌ریزی جهت 33 هزار تولد در مازندران طی یک سال

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به آغاز فعالیت ستاد جوانی جمعیت از سال 1401، اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی باید با کمک دستگاه‌ها و کمیته‌های مردمی عضو این ستاد، تا پایان امسال 33 هزار تولد و 21 هزار ازدواج در مازندران داشته باشیم.

فرشته پازوکی با اشاره به چهار گام اساسی در این مسیر تصریح کرد: گام اول جبهه‌سازی و شبکه‌سازی، گام دوم هوشیارسازی نهادها، گام سوم راه‌اندازی اتاق رصد و وضعیت، و داشتن کتابچه جمعیتی شهرستان‌ها برحسب شاخص‌های مهم بحرانی مربوط به هر شهرستان است و آنها را تحویل فرمانداران استان دادیم و اکنون در پله چهارم یعنی گام عملیاتی و محوری هستیم.

وی ادامه داد: در این مرحله وارد اقدام وعمل می‌شویم، کنشگران جمعیتی و حیات جنین در کنار حاکمیتی‌ها و حمایتی‌ها قرار می‌گیرند و برنامه جامع و کاملی را در این طرح داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: یک شبکه استانی را در حال راه‌اندازی داریم که با خرد کردن تعداد موالید و ازدواج، محله به محله نظام‌ مسائل مربوطه را مشخص کردیم، بسته‌های آموزشی، فرهنگی و تشویقی را نیز برای جامعه هدف در نظر گرفتیم و با برنامه خوبی که داریم انتظار داریم به هدف‌گذاری تعداد ازدواج و موالید در سالجاری برسیم.

به گزارش تسنیم، صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده بود که گیلان، البرز و مازندران سالمندترین، و سیستان و بلوچستان و هرمزگان، جوان‌ترین استان‌های کشور هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • رتبه سوم مازندران در سالمندی
  • ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سد‌ها
  • بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند
  • تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟