Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@16:42:48 GMT

مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند سدکارون ۴

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۱۹۰

مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند سدکارون ۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند کارون ۴ خبر داد.

مرتضی زمانپور پنچشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی در نزدیکی جنگل‌های بلوط زاگرس و در منطقه پرتراکم پوشش درختی بلوط اتفاق افتاده بود، ،افزود: با تلاش فرمانداران و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اردل و لردگان و بخشداران منچ و میانکوه و نیروهای مردمی و دهیاران این آتش‌سوزی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با تلاش این نیروها، از سرایت آتش به داخل جنگل و مناطق جنگلی جلوگیری شد و هنوز نیروهای منابع طبیعی به منظور بروز آتش‌سوزی احتمالی در منطقه حاضر هستند.

وی با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی به دلیل حضور گردشگر و عامل انسانی رخ داد، افزود : اگر تلاش نیروی مردمی و ماموران منابع طبیعی نبود، فاجعه آتش‌سوزی از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گچساران نیز بیشتر بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردل نیز گفت: اراضی که دچار آتش‌سوزی شده از اراضی مرتعی مشجر این منطقه جنگلی است.

سلیمان بهمنی اظهار داشت: در این آتش‌سوزی که با تلاش ماموران منابع طبیعی و جوامع محلی مهار شد، خوشبختانه به درختان جنگلی بلوط خسارتی وارد نشد.

به گفته وی، هنوز میزان خسارت و وسعت آتش‌سوزی مشخص نیست و کارشناسان این اداره در حال بررسی میزان خسارت و علت دقیق حادثه هستند.

وی با اشاره به بارش‌های بهاری و افزایش سطح پوشش مرتعی در زیراشکوب درختان به گردشگران و مسافران توصیه کرد، از روشن کردن آتش در جنگل و مراتع استان خودداری کنند.

وی از مردم خواست تا هرگونه آتش‌سوزی را به ماموران منابع طبیعی و آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی کنند و یا با کد ۱۵۰۴ تماس برقرار کنند.

به گزارش ایرنا، ۸۰ درصد از مجموع ۳۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان چهارمحال و بختیاری را بلوط تشکیل می‌دهد که ۲۰۰ هزار هکتار از این جنگل‌ها در محدوده زاگرس است.

لینک کوتاه: asriran.com/0034MP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آتش سوزی کارون 4 آتش سوزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش

داوود قوی پنجه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آتش سوزی این مجتمع سه طبقه واقع در میدان امام علی (ع) شهر تالش رأس ساعت ۹:۳۰ صبح به مرکز آتش نشانی اطلاع رسانی شد که بلافاصله که ۵ دستگاه ماشین آتش نشانی به این حادثه اعزام شد.

شهردار تالش افزود: با توجه به وسعت حریق ۳ دستگاه خودرو اطفا نیز از شهرستان‌های همجواری چون اسالم، لیسار و جوکندان اعزام و نسبت به خاموش کردن آتش سوزی با آتش نشانان این شهرستان همکاری کردند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در طبقه سوم این ساختمان روی داده و کل طبقه و سقف را در بر گرفته بود، ادامه داد: بلافاصله نسبت به تخلیه ساختمان اقدام شد و خوشبختانه هیچ شهروندی در این حادثه آسیب ندیده است.

شهردار تالش با اشاره به اینکه در این عملیات ۴ آتش نشان به صورت جزئی مصدوم شدند، تصریح کرد: مصدومان به بیمارستان شهید نورانی تالش منتقل شده و تحت مداوا قرار دارند.

قوی پنجه با بیان اینکه این ساختمان متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان بوده است، اضافه کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

کد خبر 6079834

دیگر خبرها

  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش
  • تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب / ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شد
  • آتش‌سوزی وحشتناک جنگل‌ها در چین
  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین
  • ایمن از آتش تفاوت بین کپسول آتش نشانی co2 و کپسول پوری را فاش کرد !
  • مهار آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شیراز
  • ۱۱ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در استان سمنان مهار شد