Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@09:16:49 GMT

چرا شلوار جین، آبی رنگ است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۳۳۹

چرا شلوار جین، آبی رنگ است؟

شلوار جین آبی از محبوب ترین شلوارها در سراسر دنیا است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ البته گفتنی است که در حال حاضر در دنیا شلوار جین به رنگ های سبز ، زرد ، سفید و رنگهای دیگری تولید می شود ؛ اما همه مردم به محض شنیدن نام شلوار جین به یاد رنگ آبی کلاسیک آن می افتند ؛ و اینطور به نظر می آید که در دنیا محبوب ترین رنگ شلوار همان آبی کلاسیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- شلوار جین از‌چه زمانی ظاهر شد؟

پارچه جین برای اولین بار در قرن پانزدهم تولید شد . اما توزیع این پارچه در قالب لباس جین در قرن نوزدهم اتفاق افتاد. زمانی که لوی اشتراوس از بلژیک به آمریکا برای یافتن طلا آمد یک چادر برای اسکان خود با پارچه جین به پا کرده بود که در نهایت به لباس کارگران استخراج طلا تبدیل شد.

البته این رویه به این صورت اتفاق افتاد :

در طول کار مدام کارگران این شکایت را داشتند که در طول هفته شلوارهای آنها ازبین میرود و مجبورند یک شلوار دیگر تهیه کنند.

به خاطر همین بود که او تصمیم گرفت پارچه جینی را که برای چادر خود استفاده کرده بود را برش داده و تبدیل به شلوار برای کارگران کند. این کار با موفقیت انجام شد و شلوار جین به خاطر مقوامتش در آمریکا معروف شده و همه گیر شد.

-چرا به آن شلوار جین گفتند؟

در حقیقت کلمه جین برگرفته از "جنوا" که منطقه ای در ایتالیا بوده است میباشد . جنوا محلی بود که در اواخر قرن نوزدهم این پارچه تولید شد. اما آمریکایی ها نام این منطقه را به شیوه خود می گفتند و جنوا را جین تلفظ می کردند.

به طوری که در زمان کمی این تلفظ همه گیر شد و در تمام دنیا به این شلوار جین می گفتند.

چرا شلوار جین در نهایت رنگ آبی به خود گرفت؟

رنگ قهوه ای به خاطر اینکه پس از چندین بار شستشو کمرنگ تر شده و تا جایی پیش می رود که به رنگ بدن تبدیل می شود از استقبال کمتری روبرو شد و به جایی رسید که دیگر تولید نشد، این طور شد که رنگ آبی شلوار جین پیشرو در رنگها شد.

کسی که این پارچه را وارد آمریکا کرد بشکه ی رنگ آبی نیز با خود به آمریکا آورد و شروع به رنگ کردن شلوار های جین شد و از طرفی این رنگ از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت و تا جایی پیش رفت که شلوار جین در کل با رنگ آبی ارائه شد.

از صد سال پیش شلوار جین تغییر زیادی نکرده است و تقریباً طرح شلوار به همان شکلی که جویندگان طلا و کارگران از آن استفاده می کردند ؛ مانده است

شکل و فرم جیب‌های جلو و عقب شلوار جین بیشتر به خاطر نگهداری ابزار در حین کار طراحی شده است . از طرفی دکمه های پرچی و رو به بیرون این شلوار برای وصل کردن قسمت بالای لباس کار به شلوار استفاده می شد.

جیب کوچکی که در بالای یکی از جیب‌ها وجود دارد نیز برای نگهداری ساعت استفاده می شد.

این کارایی ها و طراحی و مقاومت شلوار جین باعث شد که در پایان قرن نوزدهم در میان مردم دنیا بسیار محبوب شده و اکثراً از آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آبی شلوار جین شلوار لی شلوار جین رنگ آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاح مدل لباس ستاره لیورپول‌ را تغییر داد

به گزارش "ورزش سه"، الکسیس مک آلیستر اعلام کرد که حرف‌های محمد صلاح او را مجبور کرد تا اندکی پس از پیوستن به لیورپول، لباس تمرینات قبل از بازی خود را تغییر دهد.

این ملی پوش آرژانتینی تایید کرد که از زمان حضورش در برایتون همیشه با شلوار در تمرینات قبل از بازی برای گرم کردن استفاده می‌کرده اما زمانی که صلاح با او صحبت کرده، متوجه شد که از شلوارک ورزشی استفاده کند.

مک آلیستر به رسانه باشگاه لیورپول گفت: "زمانی که در برایتون بودم برای گرم کردن شلوار می‌پوشیدم. سپس به اینجا آمدم و به یاد دارم که مقابل شفیلد یونایتد برای گرم کردن به داخل زمین رفتیم و من کلاه و شلوار پوشیده بودم و صلاح به من گفت: "تو چه کار می‌کنی؟ چرا این لباس‌ها را می‌پوشی؟ بنابراین از آن روز، هرگز در تمرینات قبل از بازی شلوار نپوشیدم... فقط به‌خاطر صلاح."

مک آلیستر توضیح نداد که چرا صلاح دقیقا با شلوار و نحوه پوشیدن لباس‌های او در تمرینات مخالفت کرده است. این بازیکن آرژانتینی این فصل نقش مهمی برای قهرمانی در لیگ برتر داشته و 3 گل به ثمر رساند. او همینطور 4 پاس گل هم ارسال کرده است.

دیگر خبرها

  • بهترین روش برای کوتاه کردن قد شلوار (فیلم)
  • شیوه عجیب سانسور شلوار جین در تلویزیون کره شمالی
  • (ویدئو) بلایی که کره شمالی بر سر شلوار‌های جین می‌آورد
  • صلاح مدل لباس ستاره لیورپول‌ را تغییر داد
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی