Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@16:43:38 GMT

ماجرای فرود هواپیما در فرودگاه شیراز چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۳۶۸

به گزارش تسنیم، احسان استوار مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید دستغیب شیراز اظهار داشت: چرخ عقب سمت راست لاستیک هواپیمای شرکت آتا پرواز تهران - شیراز پرواز شماره ۵۶۲۳ در حین لندینگ(به زمین نشستن) در فرودگاه شهید دستغیب ترکید.

وی افزود: این حادثه در ساعت ۱۶:۳۵ دقیقه عصر امروز با ۱۳۴ مسافر درحین فرود در فرودگاه شهید دستغیب رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استوار تصریح کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی برای مسافران پیش نیامده و همه در سلامت کامل هستند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید دستغیب شیراز بیان کرد: هم اکنون یکی از باند‌های فرودگاه مسدود است و پرواز‌ها در روی باند دوم فرودگاه در حال انجام است.

منبع: الف

کلیدواژه: فرودگاه شهید دستغیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین

تنها ساعاتی پس از گفتگوی وزاری دفاع آمریکا و چین، یک فروند هواپیمای نیروی دریایی آمریکا، بر فراز تنگه تایوان پرواز کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تنها ساعاتی پس از گفتگوی وزاری دفاع آمریکا و چین، امروز یک فروند هواپیمای گشت دریایی آمریکا بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمد.

براساس این گزارش، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای گشت دریایی و شناسایی پسایدون P-8A ارتش آمریکا که برای عملیات های ضد موشکی نیز استفاده می شود، در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمد.

در این بیانیه آمده است ایالات متحده با پرواز بر فراز تنگه تایوان براساس قوانین بین‌المللی، حقوق دریانوردی و آزادی های تمام کشورها را حفظ کرده است. حرکت این هواپیما بر فراز تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا نسبت به منطقه آزاد و باز هند-اقیانوس آرام است.

وزارت دفاع تایوان نیز در این باره گفت: این هواپیما بر فراز جنوب تنگه تایوان پرواز کرده و ارتش تایوان، با دقت شرایط را ارزیابی کرده اما چیزی غیرمتعارف مشاهده نکرده است.

دولت چین نیز در واکنش به پرواز این هواپیما بر فراز تنگه تایوان، بلافاصله چند فروند جت جنگی خود را برای تعقیب و رهگیری و اعلام هشدار علیه این هواپیما، بر فراز تنگه به پرواز در آورد.

براساس این گزارش، کشتی ها و هواپیماهای ارتش آمریکا ماهانه یک بار از تنگه تایوان عبور می کنند.  

تایوان از سال 1949 توسط دولت محلی اداره می‌شود، از آن زمان تایوان پرچم و برخی دیگر نشانه‌های جمهوری خلق چین را که در سرزمین اصلی چین وجود داشت، تا پیش از به قدرت رسیدن حزب کمونیست در چین حفظ کرده بود. پکن همواره این جزیره را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین مادری چین می‌داند و این موضع مورد حمایت بسیاری از کشورها از جمله روسیه است.

چین همواره ادعا می‌کند که تایوان باید تحت حاکمیت این کشور باشد و از سه سال گذشته تاکنون با انجام عملیات‌های نظامی در نزدیکی این جزیره تلاش کرده است تایوان را تحت سلطه خود درآورد، اما دولت تایوان همواره اعلام کرده است که خود حاکمیت مستقل دارد و مردم این کشور خود باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

آمریکا در سال 1979 درحالی که رسماً روابط دیپلماتیک با دولت چین برقرار کرد، روابط با تایوان را کنار گذاشت. درحالی که آمریکا بر سیاست "چین واحد" تأکید دارد، ادعای حاکمیت چین بر تایوان را تأیید نمی‌کند و حامی نظامی کلیدی تایپه باقی مانده است.

در همین حال پکن بارها از واشنگتن به عنوان بزرگترین تامین کننده تسلیحاتی تایوان خواسته تا به منظور کاهش تنش های فیمابین، از فروش و ارسال سلاح به این جزیره خودداری کند.

گفتگوی تلفنی بایدن و شی درباره اوکراین و تایوان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • راهپیمایی حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح، فردا در فارس
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه ۲۸ فروردین
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟