Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان مجلس دهم آمار کشته شدگان آبان ۹۸ را اعلام نکردند، می‌گوید: در مجلس دهم تلاش شد در قالب کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون‌های سیاسی این کار پیگیری شود و گزارشهای مفصلی نیز مطرح شد اما از آنجایی که این پیگیری‌ها با مسئله انتخابات و کرونا پیوند خورد و همچنین جنبه محرمانه و امنیتی پیدا کرد، کسانی که مطلع شدند ریسک اعلام آن را نپذیرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی همچنین می‌افزاید: مجلس دهم بارها این موضوع را پیگیری کرد و حتی موضوع استیضاح وزیر کشور نیز درهمین راستا بود. نمایندگان تهران نیز دیدارهای طولانی از برخی مناطق از جمله اسلامشهر داشتند اما چون آمارها جسته و گریخته بود، یک جایی باید این آمارها تجمیع می‌شد تا مشخص شود چه تعداد، جان‌باخته و مجروح بوده‌اند و که تعداد از نیروهای انتظامی را هم شامل می‌شد.

این نماینده سابق مردم تهران گفت: من آمار  کشته شدگان را ۲۴۹  یا ۲۵۰ نفر شنیده بودم که به آماری که آقای رحمانی فضلی و سازمان عفو بین الملل هم اعلام کرده‌اند، نزدیک است.

پس از حوادث آبان ماه سال ۹۸، درحالی که شایعات گوناگونی از سوی رسانه های خارجی درباره آمار کشته شدگان اعلام شد، مقامات مسئول آمار رسمی در این زمینه اعلام نکردند و حواشی متعددی پیرامون این موضوع شکل گرفته بود. در آن مقطع نمایندگان مجلس دهم کمیته‌ای حقیقت‌یاب ذیل کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل دادند تا این ماجرا را پیگیری کنند اما هیچ‌گونه آماری از طریق نمایندگان اعلام نشد.

بیشتر بخوانید:درس‌هایی از اعتراضات ایران؛ از ۸۸ تا ۹۸/ بحران‌های سه گانه؛ تهدیدی برای ساختار سیاسی

شامگاه شنبه ۱۰ خرداد، وزیر کشور در برنامه نگاه یک با بیان این که همین روزها تعداد کشته‌های آبان اعلام می‌شود، گفت: حوادث غمباری رخ داد و حدود ۴۰ یا ۴۵ نفر یعنی حدود ۲۰ درصد کشته‌شدگان، افرادی بودند که با سلاح‌هایی کشته شدند که سلاح سازمانی نبود و آنها شهید شدند.

با توجه به این اعداد اعلام شده، نتیجه گیری شد که وزیر کشور تعداد کشته های آبان را ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر اعلام کرده است.

منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات مهم عضو هیات رئیسه مجلس درباره تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سید نظام الدین موسوی با اشاره به محاسبه قیمت محصولات تولید داخلی بر اساس قیمتهای جهانی، گفت: وقتی سوال می کنیم چرا محصولات داخل کشور مثل محصولات فولادی و پتروشیمی را به صورت دلاری و جهانی محاسبه می‌کنند و می‌فروشند، عده‌ای برآشفته می‌شوند که چرا تولید کشور را دچار مشکل می‌کنید؟ وقتی بنگاه‌های بزرگ فولادی و پتروشیمی محصولاتشان را جهانی و دلاری محاسبه و می‌فروشند چرا دستمزد کارگران را با نرخ جهانی و دلاری محاسبه نمی‌کنند؟

موسوی توضیح داد: پاسخ این سوال معلوم است. چون اینجا دلاری بودن و جهانی شدن به نفعشان نیست. با این همه، ماده ۴۱ قانون کار، صراحتا تاکید دارد که مزد، مزایا ‌و عیدی کارگران باید بر اساس نرخ تورم واقعی محاسبه ‌و اعلام شود.

موسوی بیان کرد: تعیین هر رقمی پایین‌تر از نرخ تورم واقعی به عنوان حداقل دستمزد، مغایر نص صریح قانون و موجب تضییع حق کارگران عزیز ‌و تلاشگر کشور است و مسئولان تصمیم گیر در این زمینه باید این صراحت قانونی را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 839403 منبع: ایسنا برچسب‌ها حقوق و دستمزد کارگران خبر ویژه مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • اظهارات بایدن برای آتش‌بس در غزه فرار رو به جلو است
  • رئیس آنروا: جنگ در غزه جنگ ضد کودکان است
  • سانحه رانندگی در گچساران با سه کشته و یک مصدوم
  • سانحه رانندگی در گچساران سه کشته داشت
  • سه کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی دوگنبدان
  • اظهارات مهم عضو هیات رئیسه مجلس درباره تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳
  • فوت ۵ هزار نفر در تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر
  • مرگ حدود پنج هزار نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر
  • فوت حدود ۵ هزار نفر در تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر
  • مرگ حدود ۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر