Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی‌ها بر روی توئیت‌های با حداقل ۵۰۰ لایک از میان۳۱هزار و ۸۳۸ توئیت که در روزهای ۱۰ و ۱۱ خرداد منتشر شده، نشان می‌دهد که انتقاد از مسئولان کشور ایران و آمریکا دو مضمون اصلی است که با کلیدواژه‌های آمریکا، مینیاپولیس، جورج فلوید و مینسوتا منتشر شده است.

با وجود آنکه اعتراضات در آمریکا به صورت گسترده رخ داده و عملکرد دولتمردان این کشور در مواجهه با این اعتراضات مثبت نبوده است اما برخی از کاربران از مسئولان کشور خودمان انتقاد کرده‌اند که چرا به اعتراضات در آمریکا بیشتر از اعتراضات مردم ایران توجه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توئیت‌ها ۴۱ درصد لایک‌های توئیت‌های بررسی شده را به خود اختصاص داده است.

این کاربران معتقدند مسئولان کشور اقدامی برای آسیه پناهی و یا اعتراضات مردم انجام نداده‌اند اما حالا از کشته‌شدگان آمریکایی سخن می‌گویند. کاربری در این راستا نوشته است:

کاش #آسیه_پناهی مثل #جورج_فلوید سیاهپوست آمریکایی بود.

از سوی دیگر اما انتقادات زیادی نیز به مسئولان کشور آمریکا شده است. توئیت‌هایی با این مضمون، ۲۸ درصد از لایک‌ها را به خود اختصاص داده است. کاربرانی که این توئیت‌ها را لایک کرده‌اند از اقدام آمریکا برای کشتن یک شهروند سیاهپوست آمریکایی انتقاد کرده‌اند. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

کشوری که ساختار سیاسی، قضایی و اقتصادی ظالمانۀ آن صدها سال است در سراسر جهان جنگ و کودتا و فقر و تبعیض وشکنجه و برادرکشی و فساد اخلاقی را پمپاژ می‌کند و در داخل نژادپرستی و گرسنگی و تحقیر و «خفه‌کردن با زانو» را، اگر نامش شیطان بزرگ نیست پس چیست؟ آمریکا #منبع_شر است.

در ۹ درصد از لایک‌ها از مردم به خاطر سوگواری برای شهروند کشته شده در آمریکا انتقاد شده است. این کاربران معتقدند که این دسته از مردم برای آسیه پناهی و دیگر اتفاقات در ایران سوگواری نکرده‌اند. کاربری در این راستا نوشته است:

جنگلهای ایران داره میسوزه! چون کوآلا و کانگورو نداره اینقدر بی تفاوتن مردم؟ فضای توییتر شده جوک برای زیر دریایی و تحلیل دعوای ترامپ و توییتر و ریتوییت آتش سوزی مینیاپولیس. واقعا سخته از کشور خودتون حرف بزنین؟! سخته یک طوفان توییتری و مطالبه برای امداد از حکومت به راه بندازین؟

در ۴ درصد از لایک‌های توئیت‌های مورد بررسی نیز به انتقاد از صدا وسیما به خاطر پوشش اخبار برای جورج فلوید و نادیده گرفتن آسیه پناهی انتقاد شده است. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

میگن از دیشب که تظاهرات در امریکا شکل گرفته ۹۰ درصد سرچ های مردم "راه های مهاجرت به ایران" بوده (صداوسیما به زودی)

۳ درصد لایک‌ها مربوط به مطالب طنز درباره اعتراضات درآمریکاست. کاربری در این راستا نوشته است:

حالا سمند رو میشه یه جوری هضم کرد، اما اون پراید وانت وسط شلوغی‌های مینیاپولیس چیکار میکنه؟

۲درصد لایک‌ها به حمایت از مردم آمریکا به خاطر اعتراض در این کشور اختصاص دارد. سید نظام‌الدین موسوی نماینده مجلس در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

به مردم شجاع و رنج کشیده میناپولیس آمریکا: ما از ابتدای دوره مجلس با شما ایستاده ایم و همچنان با شما خواهیم ایستاد. ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال میکنیم. شجاعت شما الهام بخش است.

۲درصد کاربران از اخبار مبنی بر اعترضات در آمریکا استقبال کرده‌اند. کاربری در این راستا نوشته است:

پس از سه روز تظاهرات و ناآرامی مامور پلیس شهر مینیاپولیس که مرد سیاه پوست را با گذاشتن زانویش روی گردن کشت، بازداشت شد.

۲درصد لایک‌ها نیزمربوط به حمایت از کشور آمریکاست.

داده‌کاوی توئیت‌های پرلایک منتشر شده راجع به اعتراضات در آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر کاربران منتقد برخورد دوگانه‌ای که با اعتراضات در ایران و آمریکا می‌شود هستند و خواهان آزادی رسانه‌ها و تجمعات در کشور هستند. در کنار این مطالب، انتقادات از برخورد با معترضین و رفتار مسئولان آمریکایی در مواجهه با اعتراضات نیز انتقاداتی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد وزارت خارجه در جنگ غزه

منصور براتی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در زمینه ارزیابی عملکرد وزارت خارجه در جنگ غزه بیان کرد: با بخشی از سیاستی که در زمینه جنگ غزه اتخاذ شده است موافقم؛ برای مثال در همان بازه ابتدایی جنگ، وزارت خارجه و شخص وزیر سفر‌هایی برای ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف محور مقاومت انجام دادند. اما تا قبل از حمله زمینی به غزه وزارت خارجه بار‌ها این حمله را خط قرمز ایران اعلام کرده بود و همین امر هم باعث شد تا انتظارات نسبت به اینکه چه عواقبی در انتظارات وقوع این امر است بالا رود.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی که می‌شد سطحش بالاتر از اقداماتی بود که بعد‌ها شاهد وقوع آن بودیم. برای مثال تقریبا حدود ۲۰ بار وزیر خارجه صحبت از این کرد که اگر اسرائیل وارد نوار غزه شود کشور‌های اسلامی اقداماتی را انجام خواهند داد و این خط قرمز کشور‌های اسلامی خواهد بود به نوعی که تصورات به این سمت رفت که ایران می‌خواهد وارد مداخله مستقیم شود. اما بعد‌ها عملیات زمینی در غزه انجام شد و چنین اتفاقی رخ نداد.

براتی افزود: این مساله باعث می‌شود که اظهارات بعدی مقامات ایرانی از سوی مقامات سایر کشور‌ها جدی گرفته نشود و تاثیر منفی روی بازدارندگی ایران می‌گذارد. اصلی در روابط بین الملل وجود دارد مبنی بر «تهدید معتبر»؛ ما زمانی که رفتارمان اینگونه تنظیم شود، دیگر نمی‌توانیم تهدید معتبری داشته باشیم و اعتبار لازم را از دست خواهیم داد.  

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • پیشگامان الگوی موفق مردمی سازی اقتصاد در کشور را گسترش دهد
  • معین الدین سعیدی: در سیستان و بلوچستان تجزیه طلب نداریم /ردصلاحیت شدم اما روی برخی تعرفه های رأی اسم من را نوشته بودند
  • در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱، ۲۰۲ نفر از مردم کشته شدند
  • در جریان اعتراضات سال گذشته، ۲۰۲ نفر از مردم جان خود را از دست دادند
  • عملکرد وزارت خارجه در جنگ غزه
  • احیای حقوق عامه تبدیل به مطالبه مردمی شده است
  • آیت الله جنتی: امیدواریم با تلاش همه مسئولان شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم
  • عملکرد بهتر روسیه در قطب شمال نسبت به آمریکا
  • دستیار مردمی سازی فرماندار معرفی شد
  • ذره‌بین شفافیت را بر شورای عالی کار بیندازید/ دغدغه معیشتی جامعه ۱۴ میلیونی کارگران اولویت چندم دولت است؟