Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر سابق سازمان جاسوسی آمریکا با اشاره به ناآرامی‌ها و تظاهرات‌های اخیر در این کشور تاکید کرد این آن چیزی است که در کشورها پیش از فروپاشی آنها رخ می‌دهد ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن پست، شماری از مقامات اطلاعاتی کنونی و پیشین آمریکا در روزهای اخیر با مصاحبه ها و نوشته های خود در فضای مجازی ناراحتی خود را نسبت به شباهت میان رویدادهای کنونی ایالات متحده و نشانه های افول یا پسرفت دموکراتیک در کشورهایی که به آنها آموزش داده شده تا این نشانه ها را شناسایی کنند، مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم «گِیل هِلت» یکی از تحلیلگران سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است که مسئول پیگیری تحولات چین و جنوب شرق آسیا بوده درباره رویدادهای جاری در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به قتل «جورج فلوید» سیاهپوست به دست پلیس گفت: این آن چیزی است که حکومت های خودکامه انجام می دهند. این آن چیزی است که در کشورها پیش از فروپاشی اتفاق می افتد. این موضوع من را به وحشت می اندازد.

هِلت که اکنون استاد دانشگاه «کینگ» در تِنِسی است می گوید تصاویر ناآرامی در شهرهای آمریکا وقتی با اظهارات آتش افروزانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در هم می آمیزد منعکس کننده درگیری ها و مناقشاتی است که او به عنوان تحلیلگر سابق سیا سالها آنها را در چین، مالزی و دیگر نقاط جهان رصد کرده است.

«مارک پولیمروپولوس» که سالها مسئول عملیات های سیا در اروپا و آسیا بوده با اشاره به شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور به سوی معترضان ضد نژادپرستی در شهرهای آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: این موضوع من را یاد آنچه سالها در جهان سوم درباره آن گزارش کردم می اندازد. سران عراق و لیبی یعنی صدام و قذافی همه این کار را کردند.

«جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا نیز در واکنش به سرکوب اعتراضات جاری مناطق مختلف ایالات متحده اعلام کرد که رئیس سابق وی سعی در ایجاد اختلاف میان مردم آمریکا را دارد.

وی با اشاره به حضور نیروهای ارتش برای سرکوب معترضان، از «هرگونه تفکر برای تبدیل کردن شهرهای آمریکا به میدان نبرد» به شدت انتقاد کرد و از مردم کشور خواست تا با آن مخالفت کنند.

دیگر مقامات اطلاعاتی کنونی  و سابق آمریکا که علاقه ای ندارند نامشان فاش شوند به دست و پنجه کردن این کشور با ویروس کرونا، فشار ترامپ بر دولت اوکراین در راستای منافع سیاسی خود، حملات به رسانه های خبری و اوضاع سیاسی قطبی شده اشاره می کنند و همه را به عنوان نشانه های اختلال عملکرد رژیم این کشور توصیف کردند.

ترامپ شنبه گذشته در جمع خبرنگاران تهدید کرده بود که در صورت درخواست مقامات ایالت مینه‌سوتا که پس از قتل وحشیانه یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس شاهد تظاهرات گسترده‌ای بوده است، نیروهای ارتش آمریکا در اسرع وقت به این ایالت اعزام خواهند شد.

قاتل «جرج فلوید» به قتل درجه2 متهم شد/ پیگرد 3 افسر پلیس دیگرجو بایدن: پلیس به پای مردم شلیک کند نه قلب آنهاهشدار روسیه درباره ادامه وحشی‌گری نیروهای پلیس آمریکامصاحبه| فعال ضد نژادپرستی آمریکایی: دولت ایالات متحده در قتل‌های پلیس همدست است

انتهای پیام/

R36447/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخبار آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه رفتارهای دوگانه و بی اعتنایی به جان باختن ۳۳ هزار نفر در غزه منطق و رفتار غربی‌ها را نمایان‌تر کرد، ادامه داد: غرب در قبال جان باختن ۳۳ هزار نفر در غزه سکوت و آن را دفاع مشروع می‌خواند اما زمانی که ۶ نفر از نیروهای آشپزخانه جهانی توسط صهیونیست‌ها جان باختند، موضع گرفتند و آن را محکوم کردند و این نشان داد که آنها علیرغم آنچه مطرح می‌کنند، اعتقاد ندارد و صرفاً زمانی که خودشان و نیروهایشان مورد آسیب قرار می‌گیرند، موضع گیری می‌کنند و رفتار اسرائیل در قبال مردم غزه و ایران را دفاع مشروع می‌دانند.

وی با بیان اینکه ما هم از جان باختن نیروهای آشپزخانه جهانی متأثر شدیم، افزود: این حادثه ضمن اینکه ذات صهیونیست‌ها را به همه روشن کرد، رفتار دوگانه غرب و منطق پوشالی آنها را نیز برای مردم نشان داد.

شیخ جمالی، غرب دوگانگی رفتارش در قبال حمله صهیونیست‌ها به سفارت ایران در سوریه و تلافی این حمله از سوی ایران را نیز نمونه دیگری از منطق پوشالی آنها دانست.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس، تاکید کرد: ذات اسرائیل اشغالگری است و بیش از ۷ دهه است که زندگی مردم فلسطین را مورد هدف قرار داده و در حال از بین بردن است.

شیخ یوسف جمالی همچنین در حاشیه برپایی نماز جمعه با اشاره به سخنان پیش از خطبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مقوله سلامت را مهم ارزیابی کرد و از خیرین و مردم استان خواست در این زمینه با علوم پزشکی مشارکت کنند تا شرایط بهداشت و درمان رو به توسعه باشد.

کد خبر 6082664

دیگر خبرها

  • هاشمی‌نسب: خطر از بیخ گوش‌مان گذشت
  • منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • مورایس: لیاقت برتری در دربی اصفهان را داشتیم
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • تحلیلگر مصری: ایران به دنبال جنگ نیست، بازدارندگی ایجاد کرد
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده