Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:23:32 GMT

خرید رای و پنهان کردن دوپینگ از جرایم تاماش آیان

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۴۸۶

خرید رای و پنهان کردن دوپینگ از جرایم تاماش آیان

براساس اعلام سایت اینساید دگیمز ریچارد مک لارن مسوول پرونده جرایم و فساد تاماش آیان امروز یافته‌های جدید خود را درخصوص این پرونده اعلام کرد. وی از مفقود شدن بیش ار ۱۰ میلیون دلار و مخفی کردن دوپینگ وزنه‌برداران و نیز خرید و فروش گسترده رای پرده برداشت.

مک لارن در انتقاد از تاماش آیان او را رییسی مستبد خطاب کرد که به مدت ۴۴ سال به عنوان دبیرکل و رییس فدراسیون فعالیت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد که با بیش از ۵۰ شاهد که مدرکی در خصوص این پرونده دارند درباره این جرایم صحبت کرده است.

همچنین خرید رای به صورت نقدی انجام گرفته و علاوه بر آن جریمه‌های دوپینگ منابع اصلی این پول‌ها بود که به حساب شخصی آیان واریز می‌شد. در کنار آن از حساب فدراسیون مبلغ زیادی برداشته شد و این پول‌ها از رقابت‌های بزرگ و کنگره‌های فدراسیون جهانی بدست می‌آمد.

علاوه بر آن تست دوپینگ بیش از ۶۰۰ وزنه‌بردار در یک دهه قبل مثبت شده بود و آیان با دخالت در کار کمیسیون آنتی دوپینگ فدراسیون بین‌المللی  فرهنگ دوپینگ را در وزنه برداری ایجاد کرد. او ۴۰ مورد از دوپینگ مدال آوران طلا و نقره را پنهان کرد که این اطلاعات به وادا فرستاده شد.

وادا یکبار این فرصت را داشت تا این مدارک را بررسی و گزارش آن را به صورت کامل اعلام کند بنابراین آژانس اقدامات مناسب بعدی را انجام می‌دهد. از آنجایی که این موضوع در حال پیگیری است وادا بیشتر از این نمی‌تواند در خصوص این پرونده اظهار نظر کند.

تاماش آیان، رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری مدتی پیش از سوی یک شبکه آلمانی به فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک متهم شد و اکنون هم در تعلیق به سر می‌برد تا تکلیف اتهامات علیه او مشخص شود.

تاماش آیان ۸۰ ساله از سال ۲۰۰۰ تاکنون به مدت تقریبا ۱۹ سال این پست را تحت سیطره خود قرار داده است. البته او از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶ به عنوان نایب رئیس و از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۰ نیز دبیر کل فدراسیون بین‌المللی بود و بیش از ۴۴ سال در این فدراسیون حضور دارد.

برچسب‌ها فدراسیون وزنه برداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری تاماش آیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست لغو محرومیت قهرمان ایتالیایی ردشد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ­به نقل از insidethegames؛ دادگاه داوری ورزش (CAS) در لوزان سوئیس، درخواست تجدیدنظر الکس شوازر دونده ایتالیایی را علیه حکم محرومیت هشت ساله خود به دلیل تخلفات ضد دوپینگ را رد کرد. این محکومیت به دلیل دومین نقض قانون ضد دوپینگ این ورزشکار اعمال شده است.در نتیجه، تصمیم مورد اعتراض تایید شده و دوره عدم صلاحیت تحمیل شده بر الکس شوازر به قوت خود باقی است. محرومیت این ورزشکار درست ۱۹ روز مانده به شروع بازی‌های المپیک به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ متهم به ۳۲ فقره کلاهبرداری اینترنتی در مشهد
  • طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت ها تمدید خواهد شد؟
  • ۹۲ درصد از پرونده‌های جرایم جنایی در کشور کشف شد
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جنایی در کشور/ در پلیس آگاهی پرونده‌ای کشف نشده، مختومه نمی‌شود
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده های جرایم جنایی در کشور
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور
  • درخواست لغو محرومیت قهرمان ایتالیایی ردشد
  • ۶ وزنه‌بردار ایرانی در لیست کنترل دوپینگ فدراسیون جهانی
  • ۶ وزنه‌بردار ایرانی در لیست کنترل دوپینگ فدراسیون جهانی
  • حساب‌های هیات وزنه‌برداری کرمانشاه مسدود شد