Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@09:12:48 GMT

سامانه خیر و احسان در زنجان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۵۱۴

سامانه خیر و احسان در زنجان راه‌اندازی شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: به‌ منظور ارائه خدمات بهتر و منسجم‌تر به نیازمندان و اجرای عدالت در نظام توزیع سامانه خیر و احسان «سامانه سخا» در کمیته امداد استان راه‌اندازی شده است.

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سامانه «سخا» به‌ منظور جلوگیری از پراکندگی ارائه خدمات و اقدامات، برای حمایت از نیازمندان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه خیر و احسان برای اولین بار به‌ صورت منسجم یکپارچه و ملی برای حمایت از نیازمندان با رعایت عدالت در توزیع راه‌اندازی شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: این سامانه برای ثبت اطلاعات نیازمندان و همچنین ثبت کمک‌های مؤمنانه مردم خیراندیش و نیکوکار و خیرین، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری راه‌اندازی شده که علاوه بر جمع‌آوری آمار نیازمندان واقعی، هم‌زمان ارتباط مؤثری را با همه خیران و خیریه‌ها به‌ ویژه مراکز نیکوکاری برقرار می‌کند.
صفری گفت: کمیته امداد به‌عنوان هسته اصلی دریافت کمک‌های مردمی با راه‌اندازی این سامانه باعث شده تا نهادها و اشخاص کمک‌کننده با مراجعه به سامانه و دریافت اطلاعات مورد نیاز، کمک‌های خود را ثبت کنند و بدین ترتیب ضمن جلوگیری از ارائه خدمات و کمک‌های تکراری، خدمات خیران، مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری به‌صورت عادلانه بین نیازمندان واقعی توزیع می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ضمن دعوت  از خیران، مراکز خیریه و علاقمندان برای ثبت عملکرد خدمات خود در این سامانه گفت: با ورود به این سامانه به آدرس Esakha.ir و با کلیک بر روی دکمه ثبت‌نام خیرین و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، افراد می‌توانند عضو این سامانه شوند.
انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی زنجان کمیته امداد عدالت راه اندازی شده کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۱۷۵  آشپزخانه‌ اطعام مهدوی در خراسان‌جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: امسال بیش از ۱۷۵ آشپزخانه اطعام مهدوی با همکاری مراکز نیکوکاری در سطح استان راه اندازی شد.

محمد عرب، امروز ۲۷ اسفند با اشاره به راه‌اندازی آشپزخانه اطعام مهدوی در خراسان جنوبی، اظهارکرد: این آشپزخانه‌ها در ماه مبارک رمضان بیش ۶۵۰ هزا پرس  غذای گرم پخت می‌کنند.

وی با بیان این که کمیته امداد  هر سال پویشی با عنوان اطعام مهدوی و با هدف تامین معیشت نیازمندان در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند افزود: همچنین در این ماه بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در استان توزیع می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی ترویج فرهنگ اطعام و سنت حسنه‌ اطعام در جامعه، مردمی‌سازی اطعام برای حضور و مشارکت حداکثری در این موضوع ارزشی و دینی، تلاش در جهت افزایش روحیه ایثار، مواسات و همدلی در جامعه از اهداف اجرای طرح اطعام مهدوی است.

عرب افزود: مردم نوع‌دوست و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد، مراجعه به سایت امداد، شماره‌گیری کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۲۲۵ کمک‌های خداپسندانه خود را به این امر خیر اختصاص دهند.

وی افزون بر این ایجاد پویش‌های هدفمند و موثر محلی و منطقه‌ای توسط مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و گروه‌های جهادی، اجرای طرح مفتاح‌الجنه با حضور مسئولان و خیران جهت بازدید از منازل مددجویان توسط امداد و مراکز، استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران، حامیان، مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینیه‌ها،  بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای همسو را از دیگر فعالیت‌های این نهاد در ماه رمضان بیان کرد. 

به گفته وی هم افزایی با موسسات خیریه و امداد از طریق مراکز نیکوکاری، برنامه ریزی تبلیغات روش‌های پرداخت الکترونیکی کمک‌ها در ماه رمضان در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال‌احمر استان همدان در پی فعالیت سامانه جدید بارشی
  • قرارگاه عملیاتی ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۳در زنجان راه‌اندازی شد
  • پخت ۶۵۰ هزار پُرس غذا برای نیازمندان خراسان جنوبی
  • سامانه حرکت‌های امدادی در پارک‌ها و سواحل مازندران راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی ۱۷۵  آشپزخانه‌ اطعام مهدوی در خراسان‌جنوبی 
  • مسافران برای انتخاب اسکان و اطلاع از ظرفیت‌ها از اپلیکیشن «اصفهان من» یا سامانه ۱۳۷ استفاده کنند
  • توزیع روزانه یک هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان شمالی
  • طرح اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در دستور کار کمیته امداد سیستان و بلوچستان
  • مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی مهمان طرح اطعام مهدوی
  • راه‌اندازی ۲۵۰ آشپزخانه‌ اطعام مهدوی در هرمزگان