Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، استیو لینیک، بازرس کل پیشین وزارت خارجه آمریکا که از سوی ترامپ اخراج شد افشا کرد که اخراجش به دلیل تحقیقات درباره اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران و فروش تسلیحات به عربستان سعودی بوده است.

بر این اساس، لینیک با حضور در جلسه استماع کنگره آمریکا به سوالات درباره اخراج خود از وزارت خارجه پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باب منندز، الیوت انگل، کارولین مالونی، جرالد کانولی و جاکوئین کاسترو، پنج نماینده دموکرات کنگره با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: لینیک تایید کرده است در زمان اخراج درحال تحقیق بر روی دو موضوع مرتبط با فعالیت‌های مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بوده است.

این بیانیه می‌افزاید: لینیک تایید کرده است یکی از این موضوعات اعلام وضعیت دروغین اضطراری از سوی پمپئو برای فروش ۸ میلیارد دلار تسلیحات به عربستان سعودی بوده است. به طور طبیعی کنگره با فروش تسلیحات به عربستان به دلیل نقض حقوق بشر و کشتار مردم یمن مخالف بوده است، اما با اعلام وضعیت دروغین اضطراری دولت ترامپ کنگره را از مدار نظارت خارج کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ عربستان سعودی استیو لینیک تسلیحات به عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت قالیباف بر مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /تا صحبت از تحقیق و تفحص می شود، یک باند وارد میدان می شوند تا جلوی قانون را بگیرند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهریار حیدری، نماینده قصرشیرین در مجلس، در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد مجلس یازدهم، گفت: برای ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم، باید این مجلس با مجلس‌های پیش از خودش مقایسه شود. از این‌رو و به طور کلی باید بگویم که مجلس یازدهم از نمایندگان متخصصی برخوردار بود و برای اولین بار بود که کمیسیون‌ها با حضور نمایندگان متخصص در آن امر شکل گرفت.


به گزارش منیبان، او افزود: مدیریت هیات رییسه مجلس، خصوصاً قالیباف مدیریت مناسبی بود آن هم با توجه به وضعیت بد اقتصادی حاکم بر کشور و البته کرونایی که کشور را فرا گرفته بود. یعنی وقتی در کشوری، اقتصاد روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و معیشت مردم با چالش روبرو است قطعاً این اتفاقات بر کارکرد مجلس هم سایه می‌افکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مهم‌ترین انتقاد من به عملکرد مجلس یازدهم، عدم‌ رعایت اولویت‌های مهم کشور در بررسی طرح‌ها بود. خیلی از طرح‌ها که بیشتر رویکرد اقتصادی داشت بهتر بود زودتر در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت. از طرفی معمولاً مجلس در هفته سه جلسه علنی و برگزاری کمیسیون‌ها را به خود می‌بیند و این رویکرد باعث شده که طرح و لوایح خیلی سریع و به موقع به نتیجه نهایی نرسد. اینکه ما شاهد دو یا سه هفته برگزاری مجلس باشیم و بعد یک هفته تمام و کمال مجلس و کمیسیون‌ها تعطیل باشد آسیب‌زا است.

حیدری در پاسخ به اینکه سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید بود اما خروجی کار مثبت ارزیابی نمی‌شود، گفت: نام‌گذاری سال‌ها یک کارِ کارشناسی است. وقتی رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ فرمودند مهار تورم، یعنی حتماً تورم وجود دارد و باید آن را مهار کرد اما یادمان باشد که این کار وظیفه دولتمردان است. از طرفی مهار تورم با شعار دادن و سخنرانی محقق نمی‌شود. تعهد، تخصص و کار سخت لازمه مهار تورم است. منصفانه باید بگویم که یکی از دلایلی که تورم مهار نشد و هر روز هم بر میزان آن افزوده شد و اصلی‌ترین نگرانی مردم است، فقدان افراد خلاق، متعهد و سخت‌کوش در بدنه برخی از جایگاه‌های مدیریتی کشور است.

او یادآور شد: مازاد تولید نفت ایران در این دو سه سال به فروش رفته است، میعانات گازی هرچه لازم بوده را فروخته‌ایم. از سوی دیگر، برخی از دولتمردان آمار می‌دهند که میزان صادرات رشد پیدا کرده و درآمدهای کشور چندبرابر شده است. میزان قابل ملاحظه‌ای از ارزهای بلوکه شده آزاد شد. حال آقایان دولتمرد بیایند شفاف بگویند پس چرا با وجود این همه مولفه که می‌توان تولید قدرت و ثروت در مملکت به بار بیاورد به نتیجه نرسیده و متاسفانه شاهد روزافزون تورم در کشور هستیم؟

نماینده قصرشیرین افزود: من چالش اصلی تورم را عدم‌ مدیریت منابع در کشور می‌دانم. مدیریت منابع کشور یک کار ساده و روتین نیست یعنی آدم کاردان می‌طلبد. کشوری با حدود ۸۵ میلیون جمعیت و وسعت قابل ملاحظه جغرافیایی نباید وضعیتش این باشد. ایران کشور پرظرفیتی است و ساعت‌ها می‌توانیم راجع به پتانسیل‌های موجود حرف بزنیم. همین که در انتخابات ۱۱ اسفندزیر ۵۰ درصد مشارکت صورت گرفت عمده دلیلش گلایه مردم از وضعیت موجود و مدیریت منابع است. اگر تا این اندازه بی‌اعتمادی در کشور نبود و معیشت مردم، نظم و نسق بهتری داشت‌ مشارکت در انتخابات به بالای ۷۵ درصد می‌رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مردم از نظام و انقلاب، بیزار نیستند بلکه از عملکرد برخی مدیران به شدت گله دارند و اعتمادشان آسیب دیده است و باید برای این چالش فکری کرد و نباید از عدم‌ مشارکت بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخابات، غافل شویم.

شهریار حیدری در واکنش به اینکه چرا تحقیق و تفحص‌ها در مجلس یا انجام نمی‌شود یا خروجی لازم را ندارد؟ گفت: متاسفانه نه در این مجلس‌بلکه در مجالس گذشته هم وقتی صحبت تحقیق و تفحص می‌شد بلافاصله یک باند یا رانتی وارد میدان می‌شد تا از این کار قانونی جلوگیری کند مثل اتاق بازرگانی ایران. بنده به همراه آقای آصفری، نماینده اراک، دو بار درخواست تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران را داشتیم. این روال از سه سال پیش آغاز شد اما توام با نتیجه مثبت نشد. یعنی من که نامه را آماده و امضاهایش را جمع کردم، نتوانستم در هیات رییسه، محور این تحقیق و تفحص شوم. همین حاشیه‌ها باعث شد که تحقیق و تفحص به نتیجه نرسد. این یک مثال بود و حتماً از این دست اتفاقات در گذشته افتاده که خروجی کار رضایت‌ بخش نبوده است.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885889

دیگر خبرها

  • پاریس: سربازان فرانسوی-اسرائیلی هر کاری می‌توانند در غزه انجام دهند
  • مدیریت قالیباف بر مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /تا صحبت از تحقیق و تفحص می شود، یک باند وارد میدان می شوند تا جلوی قانون را بگیرند
  • افزایش فشارهای ترامپ برای پیگرد قضایی لیز چنی
  • بهانه رگولاتور آنتی تراست هندوستان برای تحقیق درباره گوگل
  • ترامپ: رئیس‌جمهور نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد
  • ترامپ: رئیس‌جمهور نشوم،حمام خون راه خواهد افتاد
  • این چهار مورد شما را در معرض سکته قرار می‌دهد
  • کسری بودجه ۵۶ میلیاردی اروپا برای رسیدن به استاندارد‌های دفاعی ناتو
  • تهدید ترسناک ترامپ ؛ اگر رئیس‌جمهور نشوم ...
  • رژیم آب مفید یا مضر است؟