Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@08:50:54 GMT

رئیس محوری در مجلس باید برداشته شود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۵۳۲

محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در ساختار مجلس باید تغییراتی از طریق اصلاح آیین نامه داخلی قوه مقننه انجام شود، گفت: در چند دوره اخیر در مجلس رئیس سالاری محور شده بود و نمایندگان در حاشیه قرار گرفته بودند که این موضوع باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: وقتی رئیس سالاری در مجلس رواج پیدا کند و نمایندگان منزوی شوند احتمال اینکه نمایندگان به انحراف بروند وجود دارد که به اعتقاد بنده باید این موضوع در مجلس یازدهم و در آیین نامه داخلی پارلمان اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شازند تصریح کرد: در اصلاح ساختار مجلس باید رئیس محوری کنار گذاشته شود و رئیس مجلس نیز خودش را یک نماینده بداند و وی برای حفظ شان و جایگاه مجلس و نمایندگان کوشا باشد.

احمدی بیغش با بیان اینکه یکی از موارد اصلاح ساختار در مجلس بحث شفافیت است، عنوان کرد: شفافیت در آرا،نحوه هزینه کرد در انتخابات و دارایی و اموال نمایندگان باید وجود داشته باشد و در کل عملکرد نمایندگان باید در اتاق شیشه‌ای در معرض دید مردم باشد.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس باید از دولت و دستگاه‌ها پرسشگر باشد، اظهار داشت: مردم نیز باید در جریان عملکرد نمایندگان به صورت شفاف باشند تا درباره این عملکرد قضاوت کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان یک نماینده مجلس /شنیده ام در عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیده اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی، درباره جلسات تعیین حقوق و دستمزد کارگران گفت: جلسات شورای عالی کار در حال برگزاری است که بر اساس ماده ۴۱ قانون کار ۲ وظیفه اساسی دارد که بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت کارگران در سال ۱۴۰۳ دستمزد را تعیین کند، خبرهایی که از این جلسات می‌رسد که جلسات طولانی هم است، نشان‌دهنده این است که نمایندگان دولت و کارفرماها باید توجه بیشتری به واقعیات زندگی کارگران شریف و عزیزمان داشته باشند.

بنابر گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که مشخص است، اگر بخواهیم بر اساس آنچه که نمایندگان کارگران جمع‌بندی کرده‌اند، محاسبه کنیم با وضعیت نرخ تورمی که وجود دارد خصوصاً با توجه به اقلامی که در سبد معیشتی کارگران و اقشار این چنینی قرار می‌گیرد، این سبد چیزی بالغ بر ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه برآورد می‌شود. سبد معیشتی بخشی خوراک، بخشی هم مسکن و آموزش و مسائل دیگر است که برای زندگی خانواده لازم است، اما من شنیده‌ام چیزی که خود نمایندگان دولت هم قبول دارند، این است که آنها در مورد عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: انتظاری که داریم این است که به نحوی تصمیم‌گیری شود که عدد تعیین شده طبق قانون بوده و همان چیزی باشد که به صراحت در ماده ۴۱ آمده است که بر اساس نرخ تورم و سبد معیشتی افراد محاسبه شود و هم هدف قانون‌گذار تامین شود و هم شرایطی فراهم شود که کارگری که حداقل ۸ ساعت کار عمدتاً یدی انجام می‌دهد، بتواند یک زندگی حداقلی را داشته باشد.

حاجی دلیگانی بیان کرد: انتظار است اخباری که از این جلسات منتشر می‌شود گزینشی نباشد، اگر بنا است مذاکرات این جلسات منتشر شود، کامل منتشر شود اگر هم بنا نیست آن یک بحث دیگری است ولی اگر یک جاهایی که برخی از نمایندگان دولت در جلسه طرفداری کارگران را می‌کنند پخش شود ولی آن جاهایی که این نگاه را در جلسات اعمال نمی‌کنند، پخش نشود یک مقداری رعایت انصاف صورت نگرفته است و انتظار است در انتشار اخبار جلسات شورای عالی کار رعایت انصاف از درون جلسات شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885246

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از عید
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • پیرهادی: برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان یک نماینده مجلس /شنیده ام در عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیده اند
  • میانگین مدت خدمت سربازی چند ماه می شود؟
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • برخی می‌خواستند نمایندگان از «اصلاح قانون نظام وظیفه» دلسرد شوند