Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@06:12:10 GMT

در ۳۰ دقیقه پایانی زندگی جورج فلوید چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۵۶۰

در ۳۰ دقیقه پایانی زندگی جورج فلوید چه گذشت؟

مرگ یک مرد سیاه‌پوست آمریکایی هنگام بازداشت توسط پلیس اعتراضات سراسری در آمریکا را در پی داشته است.

جورج فلوید ۴۶ ساله بعد از دستگیری توسط پلیس بیرون فروشگاهی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا درگذشت.

ویدیوی بازداشت فلوید در روز ۲۴ مه، یک مامور پلیس سفیدپوست به نام درک شووین را نشان می‌دهد که زانوی خود را به گردن او که نقش بر زمین شده فشار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای شووین ۴۴ ساله به قتل غیرعمد متهم شده است.

رویدادهای کلیدی که به مرگ آقای فلوید انجامید در ۳۰ دقیقه اتفاق افتادند. آنچه در ادامه آمده مجموعه اطلاعاتی است که بی‌بی‌سی با استناد به گفته‌های شواهد، ویدیوها و بیانیه‌های رسمی جمع‌آوری کرده است.

ماجرا از گزارش یک اسکناس ۲۰ دلاری جعلی به پلیس آغاز شد.

عصر روز ۲۵ مه فروشگاه مواد غذایی به نام "کاپ فودز" که آقای فلوید از آن سیگار خریده بود با پلیس تماس گرفت. یکی از کارمندان فروشگاه به پلیس زنگ زد تا از فلوید که مظنون به استفاده از یک ۲۰ دلاری جعلی بود، شکایت کند.

آقای فلوید چند سال پیش به مینیاپولیس نقل مکان کرده بود و پیش از آن در شهر هیوستون ایالت تگزاس که در آن بزرگ شده بود، زندگی می‌کرد. او مثل میلیون‌ها آمریکایی دیگر که با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا بی‌کار شدند، به تازگی کارش به عنوان محافظ امنیتی یک رستوران را از دست داده بود.

آقای فلوید مشتری همیشگی فروشگاه کاپ فودز بود. مایک ابومیاله، صاحب فروشگاه در گفت‌و‌گو با شبکه ان‌بی‌سی او را مردی دوست‌داشتنی توصیف کرد که هیچ‌وقت دردسر درست نکرده بود.

اما روزی که این اتفاق افتاد، آقای ابومیاله سر کار نبود و کارمند نوجوانش هم اسکناس تقلبی را به پلیس گزارش داد چون می‌خواست طبق قوانین فروشگاه عمل کند.

بنا بر مدارکی که توسط مقامات پلیس منتشر شد، کارمند فروشگاه ساعت ۲۰:۰۱ در تماس تلفنی با ۹۱۱ (شماره خدمات اورژانس و پلیس) به اوپراتور گفت از فلوید خواسته سیگارها را پس بدهد اما "او قصد این کار را ندارد."

طبق این مدارک، کارمند فروشگاه به اپراتور گفت به نظر‌ می‌آید فلوید "مست" است و " روی خودش کنترل ندارد. "

کمی بعد از این تماس، حدود ساعت ۲۰:۰۸ دقیقه ، دو مامور پلیس از راه رسیدند. آقای فلوید و دو نفر دیگر در همان حوالی در یک ماشین نشسته بودند.

یکی از این دو مامور به اسم توماس لین به ماشین نزدیک شد،‌ اسلحه‌اش را بیرون آورد و به آقای فلوید دستور داد دست‌هایش را به او نشان دهد. در روایتی که دادستانی از این حادثه ارائه داده‌، گفته نشده چرا آقای لین فکر کرده باید از اسلحه استفاده کند.

دادستانی گفته است: " لین، فلوید را با دست گرفت و از ماشین بیرون کشید. فلوید هم با جدیت جلوی دستبند زدن پلیس مقاومت کرد."

با این حال وقتی دستبند به دست‌های فلوید بسته شد، آرام گرفت و در همین حین آقای لین برایش توضیح داد به اتهام "استفاده از پول جعلی" بازداشت می‌شود.

اما وقتی ماموران سعی کردند فلوید را داخل ماشین پلیس بنشانند، بین‌ آن‌ها دعوایی سرگرفت.

بنا بر گزارش منتشر شده توسط دادستانی، حدود ساعت ۲۰:۱۴ آقای فلوید که "در برابر پلیس مقاومت می‌کرد روی زمین افتاد و به ماموران گفت از فضاهای تنگ و بسته وحشت دارد."

در این لحظه درک شووین هم سر صحنه رسید و هر دو مامور سعی کردند فلوید را در ماشین پلیس بنشانند.

طبق این گزارش، در همین حین در ساعت ۲۰:۱۹ شووین، جورج فلوید را از صندلی کنار راننده بیرون کشید و روی زمین دراز کرد.

فلوید در حالی که صورتش رو به زمین بود و همچنان دستبند به دستانش داشت، نقش بر زمین شد.

شاهدان ماجرا از همین لحظه شروع به فیلمبرداری از فلوید که پریشان به نظر می‌رسید،‌ کردند.

این لحظات که در چندین تلفن‌ همراه ثبت و در شبکه‌های اجتماعی به شکلی گسترده منتشر شد، ظاهرا آخرین دقایق زندگی جورج فلوید را به تصویر می‌کشد.

چند مامور پلیس آقای فلوید را گرفته بودند و در همین حال درک شووین زانوی چپ خود را بین سر و گردن او فشار می‌داد.

فلوید پشت سر هم می‌گفت: " نمی‌توانم نفس بکشم". او مادرش را صدا می‌زد و التماس می‌کرد: "خواش می‌کنم، خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم."

طبق گزارش دادستانی، آقای شووین زانوی خود را به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه روی گردن فلوید فشار داده است. اما حدودا از دقیقه ششم،‌ فلوید دیگر واکنشی نشان نمی‌دهد. فیلم‌های ویدیویی مربوط به این حادثه نشان می‌دهند در این لحظه دیگر صدایی از فلوید شنیده نمی‌شود. همین موقع بود که شاهدان از ماموران پلیس خواستند نبضش را بگیرند.

یکی از ماموران به اسم جی‌ای کیونگ، مچ دست راست فلوید را گرفت اما "نتوانست نبضش را پیدا کند". این در حالی است که بقیه پلیس‌ها بی‌حرکت ایستاده‌ بودند.

در ساعت ۲۰:۲۷، درک شووین زانویش را از گردن فلوید برداشت اما او هیچ حرکتی نمی‌کرد. پس از آن فلوید با آمبولانس به مرکز پزشکی هنپین منتقل شد.

یک ساعت بعد اعلام کردند او جان خود را از دست داده است.

فلوید شب پیش از مرگش با یکی از دوستان نزدیک خود به اسم کریستوفر هریس صحبت کرده بود. هریس به او توصیه کرده بود با یک مرکز کاریابی موقت تماس بگیرد.

به گفته او، جعل کاری نبود که با شخصیت فلوید هماهنگی داشته باشد.

هریس گفت: "نحوه مرگ او بی‌معنی بود. او برای زندگی‌ ماندن التماس کرد. وقتی همه تلاشت را برای ایمان داشتن به سیستمی که می‌دانی برایت طراحی نشده، می‌کنی، وقتی به طور مداوم از راه‌های قانونی به دنبال عدالت هستی و به آن نمی‌رسی، آنوقت به اجرای قانون به سبک خودت روی می‌آوری."/ بی‌بی‌سی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جورج فلوید ساعت ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت بر بازار در زارچ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، گشت مشترک از واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های کالای اساسی و نانوایی‌ها در شهرستان زارچ انجام شد.

هادی کریمی مدیر جهاد کشاورزی زارچ بیان کرد: هدف از اجرای این طرح رصد قیمت، بازرسی و نظارت بر تراکنش‌های نامتعارف نانوایی‌ها، کیفیت پخت نان، وزن چانه، خارج کردن مواد تاریخ گذشته از سطح فروشگاه‌ها و نظارت بر توزیع عادلانه اقلام تنظیم بازار در سطح فروشگاه‌های شهرستان است.

دیگر خبرها

  • وقوع آتش سوزی در یک فروشگاه فرش در شادگان
  • راه اندازی قرارگاه عمار برای مقابله با سرقت در تعطیلات نوروز
  • تشدید اقدامات پلیس برای پیشگیری و مقابله با سرقت در ایام نوروز
  • ایستگاه پایانی سوخت قاچاق
  • کاهش ۳ دقیقه‌ای حضور فوریت‌های پلیسی سمنان در صحنه جرم/ انهدام ۵۲ باند موادمخدر
  • اجرای طرح عیدانه استاندارد تا ۱۳ فروردین
  • قتل به‌خاطر جای پارک خودرو در اقبالیه از توابع قزوین
  • فروپاشی منشور همبستگی؛ دُم خروس سناریوی سوریه‌سازی ایران
  • آمریکا از بی‌ثباتی خاورمیانه سود می‌برد/ مقصر شکست طرح دو‌ دولتی جورج بوش است
  • تشدید نظارت بر بازار در زارچ